Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Admin
#14039
Ik heb twee bearded collies, een teef van 11 jaar oud en weegt 17 kilo, dan nog een pup van 10 weken weegt ongeveer 7 kilo. Ik wil graag knoflook gaan geven als vlooienbestrijding maar kan iemand mij vertellen hoeveel en hoe vaak ik het kan geven??? En moet het vers zijn of mogen het ook pillen zijn??? Daarnaast heb ik ook wel gehoord over het geven van biergist is dat ook goed??? Als iemand info voor mij heeft, heeeeeeeel graag :)!

Alvast bedankt, Annemieke
Hoi Annemieke,
Het geven van biergist heeft, wat mij betreft, geen enkel nut. Erger nog, biergist is een afval product van de bierindustrie en de bierindustrie heeft een "leuke" manier gevonden om zo van zijn afval te komen. En, ze verdienen er nog geld mee ook! Dus, ik zou geen biergist geven.

Wat betreft knoflook verschillen de meningen erg. Wanneer je teveel knoflook geeft, zou dit mogelijk bloedarmoede kunnen veroorzaken bij honden. Ik denk dat je daarom aan de veilige kant moet blijven. Voor de volwassen hond kun je best een halve teen per dag geven (niet te grote teen), ongeveer 4 tot 5 dagen per week.

De kleine pup zou ik veel minder knoflook geven. Ik denk dan aan een kwart (1/4) van een klein teentje per dag (maximaal), zo'n 2 tot 3 dagen per week (maximaal).

Zelf prefereer ik verse knoflook. Dit is ook makkelijker te verdelen dan een pil.

Mocht je veel last van vlooien hebben, dan wil het homeopathische middel Sulfur D4 en D6 ook nog wel eens helpen om vlooien te verdrijven.

Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#14040
Hoi Admin,
ik ben zelf vandag begonnen met de knoflook, en heb inderdaad de flat 1/2 teen en de kooikers 1/4 teen gegeven, ze hebben geen vlooien maar ik wil het zo proberen te houden.
mijn laatste vraag hierover is hoe lang achter elkaar mag je dat geven, of is het meer van 3 weken geven en dan weer stoppen?
Door Lizzy
#14042
Hoi Lupa, Admin en Lizzy zijn dezelfde. Ik zit soms aangesloten met Admin (om de administratie te doen) en dan vergeet ik weer af te sluiten en aan te sluiten met Lizzy... ;D. Ohh, ik ben zo handig met die computers!

Maar om op de knoflook terug te komen. Ik geef het zelf een paar dagen per week wel en een paar dagen per week niet. Je kunt ook een paar weken wel geven en een paar weken niets geven, maar ik weet niet of die tussenpoze niet te lang is voor de vlooien om te denken "HA, een lekkere hond, we gaan even bloed drinken".

Misschien dat Roger daar beter antwoord op weet want ik weet dat hij op een andere manier knoflook geeft dan ik...

Groetjes, Lizzy
Door Annemieke
#14043

Hoi Annemieke,
Het geven van biergist heeft, wat mij betreft, geen enkel nut. Erger nog, biergist is een afval product van de bierindustrie en de bierindustrie heeft een "leuke" manier gevonden om zo van zijn afval te komen. En, ze verdienen er nog geld mee ook! Dus, ik zou geen biergist geven.

Wat betreft knoflook verschillen de meningen erg. Wanneer je teveel knoflook geeft, zou dit mogelijk bloedarmoede kunnen veroorzaken bij honden. Ik denk dat je daarom aan de veilige kant moet blijven. Voor de volwassen hond kun je best een halve teen per dag geven (niet te grote teen), ongeveer 4 tot 5 dagen per week.

De kleine pup zou ik veel minder knoflook geven. Ik denk dan aan een kwart (1/4) van een klein teentje per dag (maximaal), zo'n 2 tot 3 dagen per week (maximaal).

Zelf prefereer ik verse knoflook. Dit is ook makkelijker te verdelen dan een pil.

Mocht je veel last van vlooien hebben, dan wil het homeopathische middel Sulfur D4 en D6 ook nog wel eens helpen om vlooien te verdrijven.

Groetjes, Lizzy

Oké hartstikke bedankt, dit is tenminste info waar ik wat aan heb!!!!
Door Ink
#14044
Je had er al veel eerder iets aan kunnen hebben als je daar waar je de vraag eerst gesteld hebt een beetje rondgekeken had  ;D.
Door Annemieke
#14045
Je had er al veel eerder iets aan kunnen hebben als je daar waar je de vraag eerst gesteld hebt een beetje rondgekeken had ;D.
Dat had ik dus al gedaan en daar kwam ik er niet uit, ik was blijkbaar niet de enige...... je had me ook gewoon antwoord kunnen geven ipv zo moeilijk doen >:(
Door Lupa
#14046
Even voor de duidelijkheid,ik wildeze site niet verpesten! en ik wil het beste voor mijn honden, als iemand een vraag steld ik bv doe dat niet zomaar, ik kwuam er ook niet uit zoveel tegenstrijdigheiden over knoflook, de eene geeft zoveel en de andere weer zo veel. :)
De bedoeling van deze site en andere is neem ik aan niet alleen een site voor "geleerden" maar ook een site voor snelle leerlingen en trage leerlingen zoals ik, en mischien weet ik iets al maar wil het bevestigd hebben(voor het geval dat ik het niet goed begrijpen heb).
Geduld is een schone zaak! ;)
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 09 apr 2003, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#14047
Woeps, ik geloof dat 2 meisjes zich aangesproken voelen  :D.
Wat is bevestiging dan Lupa? Dat Lizzy zegt wat ze doet?
Zoek, lees, leer over and over again. Er IS geen absolute waarheid. Vraag nog 20 andere mensen over knoflook en je krijgt nog 20 andere meningen. En zo nog een paarhonderd onderwerpen. Denk na over wat je logisch lijkt, denk na over wat eventueel wetenschappelijk onderbouwd is, denk na over wat voor jou praktisch haalbaar is. Dat is het enige wat ik geprobeerd heb aan te geven.

En voor de goede orde: ook ik hecht sterk aan de mening van Lizzy (en dat weet ze  ;)), maar het zal me niet weerhouden om zElf na te denken over dingen. Of in ieder geval dat te proberen .....

Groetjes!
Door Ink
#14049
Weet ik. Weet ik. Ik bedoel het ook niet lullig. Daar 'ken' je me denk ik wel genoeg voor.
Ik heb m'n 'Wat en hoe in het Italiaans' niet bij me, maar zullen we weer amicos zijn  :-*?
Door Paul_Barte
#14050
Ink,
Geloof me of niet maar ik heb mijn hele leven al honden en moet de 2e vlo nog tegenkomen!!
Die eerste wat volgens mij geestelijk niet in orde en had zich in de hond vergist  :D
Mijn oudste hond die nog niet zolang geleden is doodgegaan was 16 jaar en haar hele leven nog geen vlo gezien!! De hond daarvoor was 13 en hetzelfde verhaal.
Een tijdje geleden speelden mijn 4 honden met een bouvier hier in het park en ik deed de vacht van die hond opzij. Ken je het effect van een vinger met wat zeepsop in een bord water waar je thee ingestrooid hebt??? Bij die hond ging het precies hetzelfde!!
Ikke balen want mijn honden waren vlooivrij. Het is nu maanden later en mijn honden zijn nog steeds vlovrij.
De reden...heb geen idee?? Misschien omdat ze zo verdomd goed in hun vel zitten want ik heb nog nooit knoflook gegeven!!!
Door Admin
#14052
Woeps, ik geloof dat 2 meisjes zich aangesproken voelen :D.
Wat is bevestiging dan Lupa? Dat Lizzy zegt wat ze doet?
Zoek, lees, leer over and over again. Er IS geen absolute waarheid. Vraag nog 20 andere mensen over knoflook en je krijgt nog 20 andere meningen. En zo nog een paarhonderd onderwerpen. Denk na over wat je logisch lijkt, denk na over wat eventueel wetenschappelijk onderbouwd is, denk na over wat voor jou praktisch haalbaar is. Dat is het enige wat ik geprobeerd heb aan te geven.

En voor de goede orde: ook ik hecht sterk aan de mening van Lizzy (en dat weet ze ;)), maar het zal me niet weerhouden om zElf na te denken over dingen. Of in ieder geval dat te proberen .....

Groetjes!
Hoi Ink, Lupa, Annemieke,

Ik ben het helemaal met Ink eens: als je aan 20 mensen hun mening vraagt over het geven van knoflook, dan krijg je 20 verschillende meningen/antwoorden. Dat is ook wel logisch, want er zit een stofje in knoflook (ik moet even opzoeken wat de naam ook alweer is) dat bloedarmoede bij honden veroorzaakt wanneer het in te grote hoeveelheden gegeven wordt. Maar, knoflook heeft ook een zeer positieve werking op de gezondheid van de hond (en niet alleen als vlooienwerend middel).

Vanwege de gevaren voor bloedarmoede vind ik dat het met mate gegeven moet worden. Afhankelijk van de grote van de hond. Dat is inderdaad mijn mening! Maar, daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken natuurlijk! ;D

Er zijn mensen die iedere dag knoflook geven, er zijn mensen die het een paar maal per week geven en er zijn mensen die het als een soort "kuurtje" geven.

Ik geloof niet dat er 1 "de enige echte geschikte" manier is om knoflook te geven.

Maar, mijn waarschuwing voor teveel en te vaak laat ik toch staan. Ik zou zelf niet alle 365 dagen per jaar een ruime hoeveelheid knoflook aan de hond geven...

Groetjes, Lizzy

p.s., ik zal morgen (als ik tijd heb) een overzicht geven welke schrijver welke hoeveelheid (en hoe vaak) voorschrijft. Misschien is dat handig voor jullie om een mening te vormen?!
Laatst gewijzigd door Admin op do 10 apr 2003, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Admin
#14053
Heeee Paul, mag ik wat vragen? Gebruik jij iets tegen vlooien? (iets anders dan knoflook ;D).

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door