Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door roger
#14070
[quote]Hallo!

<<Dit is eigenlijk een vraagje voor Roger. Roger hoe doe jij dat als je een knoflookkuur tegen wormen geeft?<<

Helen,
Ik doe die knoflookkuur 2 X per jaar. (rond september en rond maart)
Dan doe ik 3 of 4 weken geen knoflook in de gf mix, en na die periode ga ik gewoon verder met 3 weken knoflook door de gf mix en weer drie weken niet.

Voor de knoflook/olijfolie kuur meng ik dit met gemalen kippevlees.
Door Lupa
#14071
Als ik de knof capsules zou doe hoeveel moet ik dan geven want ik weet niet wat een teen knof bevat ???.
Door cattystyle
#14072
Okee, ben al dom geweest en heb al een tea tree vraag geplaatst bij teken, gaap!

Maar eh...mag je een kat dus WEL insmeren met verdunde appelazijn?

Dat wil ik op zich wel eens proberen. Heb vroeger achtereenvolgens de bekende chemische rommel geprobeerd op de oudste kat (altijd preventief overigens), totdat ik las hoe giftig Bolfo was, toen werd het Cyflee, waar ze het tot de grote verbazing van mijn dierenarts JAREN vlovrij op deden (toen had ik al meer katten, dit was een pilletje dat de vlo doodde zodra hij bloed opzoog), daarna ben ik Frontline gaan gebruiken, maar ik walgde ervan hoe erg dat ten koste ging van de vachten van Nikki en de katten.

Nu heb ik Nikki knoflook gegeven en de poezen eh...niets! Ik heb overal zeil liggen, behalve in mijn slaapkamer en de logeerkamer. Dat scheelt natuurlijk ook enorm, en met al die poezen die in de rui zijn (Nikki niet!) wordt hier regelmatig gestofzuigd. Ik probeer nu vlovrij te blijven (so to speak) en pas iets te doen als het zover is, maar als appelazijn ook op katten mag worden gebruikt? Wordt wel oorlog hier, maar lijkt me de moeite waard!
Door Angelique
#14073
.

Je koopt bij de Tuinen een Tea Trea spray. Daarin doe je 4 druppels olie: geranium, ceder, lavendel, citroen. Voor het gebruik goed schudden en daar je honden licht mee in sprayen.

Hoi Lizzy, wat is de inhoud (hoeveelheid) van dat flesje Teatreespray?
Door Lizzy
#14076
Nah, je doet er wel lang mee hoor! :D. En het was niet echt heel duur (geloof ik).
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 25 apr 2003, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#14077
Nah, je doet er wel lang mee hoor! :D. En het was niet echt heel duur (geloof ik).
Groetjes, Lizzy
Jaaaaaa, met twee dalmaten en een basset misschien, maar als ik hier een rondje spray voor het uitlaten ben ik ongeveer 250ml. verder :P :-/ :'( ;D
Door Lizzy
#14078
Hahahahahahahaha!!! Jij hebt OES'en, is het niet? Hahahahaha, in dat geval kun je beter liter flessen aanschaffen ;D!

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#14080
Wacht ff hoor! Komen de liters tea tree spray bij jou uit de kraan? Mag ik ff een paar litertjes komen tappen dan? Of bedoel je iets anders?

Onwijs leuke foto trouwens! Hij/zij ziet er erg gelukkig uit!

Groetjes, Lizzy
Door Angelique
#14081
Tis een zij..onze Groovy.

JIj begint met teatreespray die vul je aan met 4 etherische oliën.
Ik begin met water en vul die aan met 5 etherische oliën en een emulgatortje.

Maar je mag dus gerust een paar litertjes water komen tappen. ;D
Door Lupa
#14082
Heb vandag een hond gezien die ik al ken, die behandeld is een paar dagen geleden met frontline, nou het is ongelofelijk maar waar zijn nek was kaal, hij had een strrep precies waar je dat spul op moet doen die was gewoon kaal.
Nou is mijn vraag denken jullie dat de knoflook methode voldoende zou kunnen zijn voor deze hond? hij loopt namelijk de hele dag in de trimsalon.  
Door wieke
#14083
Heb vandag een hond gezien die ik al ken, die behandeld is een paar dagen geleden met frontline, nou het is ongelofelijk maar waar zijn nek was kaal, hij had een strrep precies waar je dat spul op moet doen die was gewoon kaal.
Nou is mijn vraag denken jullie dat de knoflook methode voldoende zou kunnen zijn voor deze hond? hij loopt namelijk de hele dag in de trimsalon.
Lekker middel, haren weg, vlo weg, succes verzekerd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door