Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bas_Verkooijen
#13986
FF quicky snel een vraagje :

Morgen moet ik met Enzo naar de DA voor gebit controle en om te kijken naar de achterpoot (ze had die gisteren opengehaald en misschien zit er nog iets in).

Ze heeft in September een complete coctail gehad (inclusief Weil) en ik vraag me af of het verstandig is morgen een 'shot' voor Weil bij te laten geven, omdat September eigenlijk v.w.b. Weil slechte timing is.

Wat denken jullie ?

We hebben water in de buurt waar voor zover ik weet geen ratten in/bij leven, maar anderzijds kom ik wel veel op uitlaatplaatsen waar veel slechte 'schijterij' van collega-honden ligt.
Door Helen
#13987
Nou, ik heb precies hetzelfde dilemma. Balou is in oktober volledig gevaccineerd. Ik denk dat ik het wel ga doen aan het einde van deze maand. Dat is direct een mooie gelegenheid om de entingen wat te verspreiden.

groetjes Helen
Door Lizzy
#13988
FF quicky snel een vraagje :

Morgen moet ik met Enzo naar de DA voor gebit controle en om te kijken naar de achterpoot (ze had die gisteren opengehaald en misschien zit er nog iets in).

Ze heeft in September een complete coctail gehad (inclusief Weil) en ik vraag me af of het verstandig is morgen een 'shot' voor Weil bij te laten geven, omdat September eigenlijk v.w.b. Weil slechte timing is.

Wat denken jullie ?

We hebben water in de buurt waar voor zover ik weet geen ratten in/bij leven, maar anderzijds kom ik wel veel op uitlaatplaatsen waar veel slechte 'schijterij' van collega-honden ligt.
Hoi Bas, ik ben super eigenwijs, ik weet het. Maar, het volgende: Mijn honden zijn de afgelopen 6 en 8 jaar (twee honden dus) ieder jaar in Oktober ingeent. Ook tegen Weil. Mijn dierenarts heeft daar NOOIT wat over gezegd... (dat dit eigenlijk in het voorjaar moet)

Mijn honden hebben dus nog NOOIT de ziekte van Weil gekregen... Vandaar dat ik steeds meer begin te twijfelen of ik ze uberhaubt nog wel laat enten tegen Weil...........

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 03 apr 2003, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twanneke
#13989

Hoi Bas, ik ben super eigenwijs, ik weet het. Maar, het volgende: Mijn honden zijn de afgelopen 6 en 8 jaar (twee honden dus) ieder jaar in Oktober ingeent. Ook tegen Weil. Mijn dierenarts heeft daar NOOIT wat over gezegd... (dat dit eigenlijk in het voorjaar moet)

Mijn honden hebben dus nog NOOIT de ziekte van Weil gekregen... Vandaar dat ik steeds meer begin te twijfelen of ik ze uberhaubt nog wel laat enten tegen Weil...........

Groetjes, Lizzy
Dat heb ik dus ook!

Balou werd ook altijd in oktober geent.... geen arts die vertelde dat ik Weil beter in het voorjaar kon doen. Tot ik er zelf achter kwam, toe ik om uitleg vroeg kreeg ik een vaag antwoord over dat als je elk jaar ent de enting waarschijnlijk wel het hele jaar zou werken!!! Dat was natuurlijk helemaal van de zotten.... :-[

Ik begrijp wel hoe je denkt Lizzy, maar ik heb in mijn hoofd dat hij mischien die voorgaande jaren wel gewoon geluk heeft gehad... wie zal het zeggen :-/
Door Bas_Verkooijen
#13990
Hallo,

Ik ga zo metteen naar de DA, ik zal het er nog eens over hebben. Op de BARF-lijst had ik deze vraag ook gesteld en nuttige antwoorden gekregen.

Ik laat Enzo nu niet enten, ik laat het gebit bekijken en de achterpoot, voor de rest nog even een algehele controle EN : een praatje over vaccinatie en voeding...eens kijken welke DA vandaag de pech heeft om mij te treffen /LOL
Maar dat praatje begin ik wel nadat de tanden van m'n cavia zijn ingekort...(moet ook nog gebeuren...)
Door Twanneke
#13991
Hallo,

Ik ga zo metteen naar de DA, ik zal het er nog eens over hebben. Op de BARF-lijst had ik deze vraag ook gesteld en nuttige antwoorden gekregen.

Ik laat Enzo nu niet enten, ik laat het gebit bekijken en de achterpoot, voor de rest nog even een algehele controle EN : een praatje over vaccinatie en voeding...eens kijken welke DA vandaag de pech heeft om mij te treffen /LOL
Maar dat praatje begin ik wel nadat de tanden van m'n cavia zijn ingekort...(moet ook nog gebeuren...)
Hoe is het ' praatje' verlopen??
Laatst gewijzigd door Twanneke op zo 06 apr 2003, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#13992
Hoi Bas, wat ik vragen wil: ga jij alleen nu niet enten tegen Weil of ga je nooit meer enten tegen Weil?

Groetjes, Lizzy
Door Bas_Verkooijen
#13993
Ik heb Enzo niet laten enten tegen Weil en weet nog niet of ik het ooit nog laat doen.
Voorlopig zit ze in de lappenmand, aangezien de wond in de poot toch wat groter is dan gedacht, een kussentje is compleet in tweeen gekliefd. Gelukkig likt ze de wond goed schoon. Alleen nu mag ze niet al te veel lopen en bij het uitlaten doe ik een 'sok' om de poot (o.a. tegen Weil natuurlijk, komt ook via wondjes binnen...). Het gebit is verder in orde, het heeft zich 'gevormd' zodat de (onder)hoektanden geen verwondingen veroorzaken in de bovenkaak.

Het praatje is er niet van gekomen. M'n kleine meid van 7 ging mee naar de DA en ik had wat tijd voor haar nodig (om ze op te vangen en te troosten), aangezien de cavia in dermate slechte toestand was, dat het arme beessie's leven beeindigd moest worden.....  :'(
Door Twanneke
#13994
Het praatje is er niet van gekomen. M'n kleine meid van 7 ging mee naar de DA en ik had wat tijd voor haar nodig (om ze op te vangen en te troosten), aangezien de cavia in dermate slechte toestand was, dat het arme beessie's leven beeindigd moest worden..... :'(
Aggos wat sneu voor haar! :'(
Door Lizzy
#13995
Ik heb Enzo niet laten enten tegen Weil en weet nog niet of ik het ooit nog laat doen.
Voorlopig zit ze in de lappenmand, aangezien de wond in de poot toch wat groter is dan gedacht, een kussentje is compleet in tweeen gekliefd. Gelukkig likt ze de wond goed schoon. Alleen nu mag ze niet al te veel lopen en bij het uitlaten doe ik een 'sok' om de poot (o.a. tegen Weil natuurlijk, komt ook via wondjes binnen...). Het gebit is verder in orde, het heeft zich 'gevormd' zodat de (onder)hoektanden geen verwondingen veroorzaken in de bovenkaak.

Het praatje is er niet van gekomen. M'n kleine meid van 7 ging mee naar de DA en ik had wat tijd voor haar nodig (om ze op te vangen en te troosten), aangezien de cavia in dermate slechte toestand was, dat het arme beessie's leven beeindigd moest worden..... :'(
Nou Bas, veel sterkte met die kleine meis (ach, wat zielig voor haar..... :'() en natuurlijk met jouw hondje!

Mocht je binnenkort eens tijd hebben, dan hoor ik graag of je volgend jaar wel of niet tegen Weil laat enten!

Groetjes en nogmaals sterkte: Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 07 apr 2003, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bas_Verkooijen
#13996
Hallo,

Het gaat al weer beter met de kleine meis. Ze kan weer lachen.
Met Enzo gaat het ook weer voorruit. Ze loopt iedere dag weer beter en lijkt er steeds minder last van te hebben. Ze houdt de poot goed schoon.

Tja, volgend jaar Lizzy, dat is nog zo'n eind weg, maar ik denk niet dat ik ze nog in laat enten, in ieder geval zo min mogelijk.
De DA's gaan uit van een gemiddelde hond, alleen, onze honden vallen niet in die categorie, omdat ze gewoon betere voeding krijgen, dus beter in hun vel zitten en dus veel meer weerstand hebben. Hierdoor worden ze minder vatbaar, maar ja, of dat nu metteen betekent dat je zou kunnen stoppen met enten, weet ik niet. Misschien is enten nog wel eens nodig, maar gewoon met verstand en beleid (alleen indien nodig een enting geven dus..)
Ik zie het wel....
Door Nelly
#13997
Nou heb ik ook een vraagje, mijn Ashley wordt 6 juni 10 jaar, en heeft altijd trouw volgens Da-advies zijn entingen gehad. Eigenlijk zou hij ze, volgens jullie, dus niet meer nodig hebben? Of alleen parvo, of weil (vanwege de ratten af en toe in m'n tuin, zie boven) ???
Ik zou er wel mee willen stoppen, of minderen, maar vind het toch ook een beetje eng :o. En Angel, die is pas 4. Tjee, wat is dit moeilijk zeg.
Trouwens, Lizzy, jij had het over handtekeningen verzamelen voor aparte entstoffen. Geef maar een gil, als je dat gaat doen, dan doe ik mee. Ben wel een beetje bang dat het de heren fabrikanten wat te duur wordt, c.q. te weinig oplevert, maar het is 't proberen waard :D
Groetjes, Nelly :).
Door Sylvie
#13998
Het is nu zo'n ruim 3 maanden later en ben wel benieuwd of jullie toch nog Weil hebben laten enten?
Laika heeft dus geen enting gehad, maar ik heb wel een holistische DA die voor mij op zoek is naar een 'los' Weil vaccin. Ik weet alleen niet of dat nog de moeite waard is, want dat zou dan in september worden, want dan zie ik haar (de DA) pas weer, ze woont namelijk nogal ver...
Door Janet
#13999
Ik laat deze keer nog een cocktail enten. Mientje is nog geen jaar en ze spettert rond waar ze kan (en mag ;)).
Voor volgend jaar? Ach, ik weet het niet. Mijn DA is absoluut pro-enting (en pro-hill's/waltham etc.  :-/).
Door ester
#14000
ik twijfel ook, onze hond zwemt heeel veel, dus het kan niet apart die enting tegen de ziekte van weill
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door