Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door qyan
#13929
als ik die verslagen van qyan lees heeft de da van alles tegelijk gegeven en daarbij gewoon doorgeent,daarbij nog bedenkende dat qyan waarschijnlijk van dag 1 al niet 100% gezond is geweest....... :-/

Je moet zelf beslissen waar je je lekker bij voelt,als dat is bij niet meer enten,moet je het beslist niet meer doen,inieder geval volgens de regel mag je hem geen eens enten,want alleen gezonde honden en katten mogen geent worden.
Maar zoals ik zei moet je het helemaal zelf beslissen.
hoi sylvia,

ik ent hem ook niet meer, althans, niet zolang ik het idee heb dat hij niet gezond is.
en idd, hij mag niet eens geent worden, maar ook mijn da ziet dat gelukkig in.
die begon gelukkig zelf over het niet in mogen enten en misschien beter nooit meer, dus dat scheelt.
wat niet weg neemt dat ik het niet enten, maar ook het enten allebei eng vindt, maar in dit geval is het kiezen tussen 2 kwaden, en dan liever in het ergste geval overlijden aan 1 van de ziektes dan overlijden aan een vaccinatie.
Door qyan
#13930
Voor jou ligt het iets anders dan voor mij, maar ik ben ook al een tijd (dat was denk ik het verhaal dat je gelezen hebt) op zoek naar 'de waarheid over de 1 jaar enting'. En er is tot nu toe niemand geweest die me heeft kunnen overtuigen van het nut.
Dus heeft Sam braaf z'n puppy-entingen gekregen (wist ik veel, was te druk met naar voer zoeken), hij wordt 1 augustus 17 maanden en heeft geen entingen meer gekregen. Hij zwemt, ziet elke dag plenty honden en noem maar op wat voor dagelijkse 'risico's' we allemaal nog meer tegenkomen. Ja ik vind het soms eng. Maar enten vind ik minstens net zo eng. Dus hebben we besloten het maar 'gewoon' niet te doen.
;D dat verhaal bedoelde ik inderdaad.
Door sylvia
#13931
even als kleine geruststelling,onze poedels vroeger thuis hebben alleen hun puppy entingen gehad,onze afghaan...geen idee zat geen entingsboekje bij en bij ons is ze nooit geent,onze shih tzu weet ik ook niet ook geen boekje maar is vanaf haar 5de toen ze bij ons kwam zeker nooit meer geent.De poedels hebben nooit een ziekte gehad waarvoor geent wordt ,de afghaan en de shih tzu ook niet ze liepen allen iedere dag in dicht bevolkt hondengebied,de poedels leefden ook nog in een tijd dat er nog vele honden liepen met alleen de puppy entingen.Dus wees gerust zou ik zeggen,volgens mij heeft qyan meer kans op ziek worden met dan zonder enting.
Door qyan
#13932
de kans dat hij zieker wordt van een enting acht ik ook zeker groter dan met niet enten, maar vindt het toch wel eng.
vooral omdat het al niet de sterkste is, maar met enten verzwak ik hem alleen maar nog meer.
ik weet het ergens ook wel ;D ;)
zal vanzelf wel overgaan hoor ;D
de 2 dobers van mijn ouders vroeger zoijn ook nooit geent.
1 dober is helaas jong overleden, nou ja jong, die is ook 10 geworden, aan waarvan we nu vermoeden wobbler te horen aan de symptomen die mijn vader beschrijft, toen wisten ze het niet.
de andere dober is 15 jaar geworden, kreeg wel ouderdomsmakken, maar had verder nooit wat en werd zeker niet geent.
mijn vader vond enten de grootste onzi die er bestond en nu nog.
aten met de pot mee, kregen verse vuile pens, rauwe botten met vlees, etc, maar brokken nooit.
Door Anna
#13933
Ja ik vind het soms eng. Maar enten vind ik minstens net zo eng. Dus hebben we besloten het maar 'gewoon' niet te doen.
Nooit meer??
Voor jou ligt het iets anders dan voor mij, maar ik ben ook al een tijd (dat was denk ik het verhaal dat je gelezen hebt) op zoek naar 'de waarheid over de 1 jaar enting'. En er is tot nu toe niemand geweest die me heeft kunnen overtuigen van het nut.
Laat ons iets weten als je die waarheid vindt... ::) (Heb haar ook nog niet kunnen vinden en ben ook nog niet overtuigd, maar heb waarschijnlijk minder goed gezocht dan jij.)

Groetjes,

Anna.
Door Ink
#13934
Nooit meer??
Pfff ... nooit is ook zo wat. Op basis van wat ik nu weet en nu denk zeg ik nooit meer. Maar ja, misschien zijn er over twee jaar weer andere 'feiten' bekend en besluit ik (we) weer anders. Ik kan niet in de toekomst kijken.
Laat ons iets weten als je die waarheid vindt... ::) (Heb haar ook nog niet kunnen vinden en ben ook nog niet overtuigd, maar heb waarschijnlijk minder goed gezocht dan jij.)
Anna ik wEEt het niet. Als ik die waarheid vind zal ik haar absoluut delen. Maar ik vraag me af of dat moment ooit komt. Misschien sla ik mezelf ontzettend hard voor m'n kop als Sam weet ik het parvo krijgt en daar OF iets engs aan overhoudt OF zelfs aan dood gaat.
Maar aan de andere kant, als hij iets engs krijgt door een jaarlijkse cocktailenting (wat dus never nooit daaraan gelinkt zal worden) sla ik minstens net zo hard.
Ik denk dat het een kwestie is van een besluit nemen en daar 100% achter staan. Que sera sera ...
Door sylvia
#13935
Als sam nu op zijn leeftijd parvo krijgt is hij 2 a 3 dagen aan de race en dat was het,parvo is alleen voor honden onder het jaar gevaarlijk,voor volwassen honden alleen tesamen met corona,en corona is zeer zeldzaam.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 24 jul 2003, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#13936
Als sam nu op zijn leeftijd parvo krijgt is hij 2 a 3 dagen aan de race en dat was het,parvo is alleen voor honden onder het jaar gevaarlijk,voor volwassen honden alleen tesamen met corona,en corona is zeer zeldzaam.
I know, het was een flauw voorbeeld. Heftige avond gehad. Beetje moe.
Door sylvia
#13937

I know, het was een flauw voorbeeld. Heftige avond gehad. Beetje moe.
oooo dan zet ik snel een neutje voor je in de bar :o
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door