Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#333507
Hallo Lizzy,

Erg interessant om te lezen en voel er ook wel voor om te stoppen. Ik zie alleen al erg op tegen de evt. discussie met DA. Meestal spreken ze je zeer tegen en ik begin dan ook weer te twijfelen.
Ik wilde nog wat vragen. Stel dat ik zou stoppen met vaccineren en toch bijv. over een paar jaar de hond zou meenemen naar het buitenland, kan ik dan alsnog de benodigde vaccinaties geven of krijg ik problemen met DA en desbetreffende land als ik een aantal jaren niet gegeven heb. Alvast bedankt voor reactie.
Gr. Mieke
#334697
Ik heb de pups van mijn huidige nest nu ook pas op 8 weken laten enten ...........
Verder zullen ze dan nog met 12 en 16 weken geent moeten worden.

Mijn eigen dierenarts zit dus ook in die commissie, die nu aan het onderzoeken is wat de titers zijn, van verschillende entingen .............
Hij is het met mij eens, maar vind het alleen van toepassing bij pups, die in een veilige leefomgeving opgroeien.
#334705
donja schreef: Hallo Lizzy,

Erg interessant om te lezen en voel er ook wel voor om te stoppen. Ik zie alleen al erg op tegen de evt. discussie met DA. Meestal spreken ze je zeer tegen en ik begin dan ook weer te twijfelen.
Ik wilde nog wat vragen. Stel dat ik zou stoppen met vaccineren en toch bijv. over een paar jaar de hond zou meenemen naar het buitenland, kan ik dan alsnog de benodigde vaccinaties geven of krijg ik problemen met DA en desbetreffende land als ik een aantal jaren niet gegeven heb. Alvast bedankt voor reactie.
Gr. Mieke
Hoi Mieke, ik had hier al eerder op gereageerd maar deze reactie is verdwenen (door de problemen die we hebben gehad met Barfplaats):

Nee, je komt niet in de problemen wanneer je over een aantal jaar naar het buitenland wilt gaan. De reden is dat een enting gewoon (volgens wettelijke bepalingen) zoveel dagen/weken minimaal geleden geplaatst moet zijn en maximaal een xx periode oud mag zijn. Overigens geldt voor de meeste Europese landen volgens mij alleen een entplicht voor Rabies.

Als laatste wil ik toch nogmaals toevoegen dat als jij begint te twijfelen door hetgeen je DA zegt, dan denk ik dat je misschien nog niet voldoende voorbereid bent. Misschien moet je je nog verder verdiepen in het onderwerp. Een beslissing om niet meer te enten moet echt weloverwogen genomen worden, want jij moet jezelf recht in de spiegel aan kunnen blijven kijken. Blijft het natuurlijk een feit dat Nobivac gewoon voor 2 jaar geregistreerd staat voor Parvo, Hondenziekte en HCC. Men is zelfs bezig met een 3 jarige registratie. Dus ieder jaar tegen deze ziektes enten is sowieso niet nodig.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door