Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#44833
Zoals ik al eerder zei,je kan jezelf als geregistreerde broodfokker afmeten tegen een broodfokker die pretenteerd een hobbyfokker te zijn alle dingen die hier genoemd worden fokkers met 100 honden,fokkers met honden tegen de muur opgestapeld,het is 1 pot nat, slecht tegen slechter maakt niet goed,dat anderen het ook fout doen of zelfs fouter maakt jou fout niet goed.
Je kan het draaien zo je wilt honden houden als fokvee is niet mijn cup of tea en ik zal altijd mensen blijven waarschuwen voor zulke puppyfabrieken.
Ik fok amerikaanse cockers en zonder er één van jou gezien te hebben weet ik dat jij iets fokt wat er op lijkt.
En als jou kennel zo toppie is waarom mogen we dan niet eens op je website kijken ? Ik als hobby fokker heb mijn website gewoon open en bloot, voor iedereen te zien.Je hebt me verteld dat je 7 websites hebt en een stuk of 15 domein namen,ik ben wel benieuwd dan naar jou kennel .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45762
Lizzy schreef: Wil, ik wil erg graag antwoord op mijn vraag wat je met teven doet die niet meer in de mode zijn of te oud worden voor de fok.

Die zullen herplaatst worden wat ik niet eens verkeerd zou vinden hebben ze nog een paar jaar een fijn leven 1 in een gezin lijkt me te preferen boven 1 van de 150 fokteven in de loods.
Wat ik een belangrijkere vraag vindt is hoe vaak krijgen die teven een nest en hoe oud zijn ze als ze moeten gaan produceren en hoe oud zijn ze als ze niet meer hoeven.
Door Lizzy
#45826
sylvia schreef:

Die zullen herplaatst worden wat ik niet eens verkeerd zou vinden hebben ze nog een paar jaar een fijn leven 1 in een gezin lijkt me te preferen boven 1 van de 150 fokteven in de loods.
Wat ik een belangrijkere vraag vindt is hoe vaak krijgen die teven een nest en hoe oud zijn ze als ze moeten gaan produceren en hoe oud zijn ze als ze niet meer hoeven.
Hoi Syl, nou, dAt betwijfel ik dus eerlijk gezegd, dat ze herplaatst worden.... En daarom wil ik dat graag van Wil horen... Want, zal een hond die altijd in een kennel/schuur/loods heeft gelegen nog geschikt zijn om een leven te lijden in een gezin? Met een beetje pech is zo'n teefje niet eens zindelijk.....! En dan, wie wil in Godsnaam een uitgelubberd teefje dat haar hele leven in een kennel heeft gelegen om maar pups te produceren? Ik denk dat de mensen die bij broodfokkers komen liever een pup meenemen. Maar goed, ik kan er naast zitten! Het woord is aan Wil! Of denk je dat jouw antwoord mij niet aan zal staan Wil? Antwoord je daarom niet?

En Sylvia, jouw vragen zijn inderdaad ook ontzettend interessant! Ik zou daar ook grAAg antwoord op zien!

Wil, kom op joh, laat van je horen!
Groetjes, Lizzy
Door de fokker
#45849
Zou best op jullie vragen en opmerkingen in willen gaan (wis dat dit ging komen). Was het niet dat jullie slechts die antwoord zullen accepteren die voldoen aan jullie (voor)oordeel. Zie dan ook niet in waarom ik op jullie vragen / opmerkingen zou reageren.
Zou kunnen kiezen om te reageren met tegen vragen en opmerkingen, maar dat vindt ik te kinderachtig.
Daarom laat ik het hier bij, en zie met genoegen jullie reactie te gemoed. Vindt het best interessant en leerzaam om te lezen hoe andere over ons / mij denken
Dus schiet maar los en hou u niet in, JA gaan met die banaan !!!
:)

Gr Wil
Laatst gewijzigd door de fokker op wo 28 jan 2004, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door de fokker
#45853
wil 54 schreef: Zou best op jullie vragen en opmerkingen in willen gaan (wis dat dit ging komen). Was het niet dat jullie slechts die antwoord zullen accepteren die voldoen aan jullie (voor)oordeel. Zie dan ook niet in waarom ik op jullie vragen / opmerkingen zou reageren.
Zou kunnen kiezen om te reageren met tegen vragen en opmerkingen, maar dat vindt ik te kinderachtig.
Daarom laat ik het hier bij, en zie met genoegen jullie reactie te gemoed. Vindt het best interessant en leerzaam om te lezen hoe andere over ons / mij denken
Dus schiet maar los en hou je niet in, lucht jullie harten :)

Gr Wil
Door avalon
#45872
sylvia schreef:

Die zullen herplaatst worden wat ik niet eens verkeerd zou vinden hebben ze nog een paar jaar een fijn leven 1 in een gezin lijkt me te preferen boven 1 van de 150 fokteven in de loods.
Wat ik een belangrijkere vraag vindt is hoe vaak krijgen die teven een nest en hoe oud zijn ze als ze moeten gaan produceren en hoe oud zijn ze als ze niet meer hoeven.
In mijn salon komt een klant met 2 westies en een daarvan is 7 jaar en komt van een zogenaamde broodfokker die had tien nesten gehad volgens de eigenaar. Haar buik was echt helemaal uitgelubberd, maar het was een van de beste fokteven met grote nesten.
Door avalon
#45874
Ik heb trouwens ook van mijn hobby mijn beroep gemaakt, alleen niet inde fokkerij, maar in de verzorging van de honden. ;)
Door ~anna~
#45883
Ja daar droom ik al jaren van ::) mijn eigen hondenschool :P heb pas 1 instructeurs opleiding gedaan :P moet eerst ng effe verder sparen ;D
Door de fokker
#45894
In mijn salon komt een klant met 2 westies en een daarvan is 7 jaar en komt van een zogenaamde broodfokker die had tien nesten gehad volgens de eigenaar. Haar buik was echt helemaal uitgelubberd, maar het was een van de beste fokteven met grote nesten.
Hoe oud is een hond die 10 nesten heeft gehad ?
Deze hond moet dan minimaal 1 2/3 nest per jaar hebben gehad geteld vanaf dag geboorte.
Ik heb trouwens ook van mijn hobby mijn beroep gemaakt, alleen niet inde fokkerij, maar in de verzorging van de honden. Ik heb trouwens ook van mijn hobby mijn beroep gemaakt, alleen niet inde fokkerij, maar in de verzorging van de honden.
Kun je toch nog iets verdienen aan de honden van de broodfokkers.
Door Paul_Barte
#45904
Wil,
Je omzeilt de vraag die je diverse keren is gesteld prachtig maar een antwoord ???
Sterker nog krijg het idee dat je uit V komt en dat je vrouw L heet (correct me if I am wrong).
M.a.w. Je bent dus gewoon de grootste van Nederland in jouw 'handel'.

Ik stel de vraag dan ook opnieuw:
Waar blijven de teven die niet meer voldoen aan de eisen? (terug in de natuur ???)
Door Lizzy
#45905
Wat wil je nou Wil? Dat wij een gat in de lucht springen omdat jij een van die broodfokkers bent (de grootste van Nederland overigens, met 150 fokteven)? Wil jij dat wij stoppen een grote antipatie te hebben tegen broodfokkers? Wil je dat wij begrip krijgen voor de manier waarop jij je centen verdient? Wil je dat wij inzien dat jij goed bezig bent met je schuren volgestouwd met fokteven en pups?

Wat wil je in van ons Wil? Begrip? Aandacht? Waarom ben je lid geworden van dit forum? Wat kom je in Godsnaam doen?
Door geer
#45908
Helen schreef: Ik gaf hem nog the benefit of the doubt. En ik wacht nog steeds op antwoord, maar mocht jij inderdaad gelijk hebben Sylvia, dan is dit het laatste woord die ik met Wil wissel, want broodfokkers vallen bij mij onder het kopje verachtelijke mensen.
Voor mij is de hele Wil-discussie hiermee wel afgedaan :)
Door SHIVA
#45910
wil nu ben je zo openhartig geweest omte vertellen dat je een broodfokker bent
waarom geef je dan geen antwoord op de vragen waar de teven blijven
wat heb je nog te verliezen
je weet hoe een aantal van ons er over denkt
kom op ga de discussie aan
of is dit te eng voor je
shiva
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45917
Voor mij geef je jezelf al weg door anoniem als eerst de fokker te komen en nu als wil 54 wat ook niets zegt.
je hebt tig domeinnamen en eigen sites maar schinbar te bang om dat hier prijs te geven.Iedereen kan mijn website bereiken ik ben namelijk trots op mijn honden en mijn fokprodukten ,ik kan mijn site ook overal naar voren brengen zonder bang te zijn dat half nederland zich genoodzaakt voelt om mij in mijn gastenboek de T*ring te schelden omdat ik een broodfokker ben,als jij de wereld van hondenliefhebbers recht in de ogen kon kijken zou jou website ook in je profiel staan en zou je trots zijn op je honden (en dan bedoel ik niet trots over hoeveel ze opleveren)Kijk ik heb totaal geen respect voor iemand die zo fokt maar je voorziet een markt,zolang er mensen zijn die goedkoop een look a like rashond willen blijf jij verdienen ,jij profiteerd daarvan,maar verwacht niet dat je dan op een forum met hondenliefhebbers,een forum waar hobbyfokkers zitten en de meeste leden de moeite doen om niet bij fokkers als jij terecht te komen ,dat je daar iemand zo plat geluld krijgt met bullshit dat we je ineens een geweldige en verantwoorde fokker vinden.Je hebt ervoor gekozen om een broodfokker te zijn daar zit aanvast dat je door de meeste hondenliefhebbers uitgekotst wordt ,als je daar niet tegen kan moet je er niet aan beginnen,of alleen op je eigen forum posten .
Maar daar komen geloof ik niet zoveel mensen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door