Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#13686
Mijn idee, Ien. Vlooien en teken zijn een normaal nauurverschijnsel en een gezond dier moet daar tegen kunnen, mits het niet te gek wordt natuurlijk! Maar dan is je dier waarschijnlijk weer niet gezond :-/
Voorbeeld: Toen m'n witte perzische poes Debbie nog leefde, hadden alle dieren altijd last van vlooien. Maar vooral Debbie werd er door geplaagd . Echt niets scheen te helpen. Vlooienbanden niet, nekdruppels niet, spuitbussen niet, wasbeurten niet, ik was onderhand radeloos. Op een kwade dag is Debbie (13 en1/2jaar) overleden en het leek wel of alle vlooien op haar zaten. Ik heb haar toen, terwijl ze al dood was, echt overdadig met de anti-vlooienspuitbus bespoten. Het was alles behalve leuk, maar ik kon niets anders bedenken en ze was immers al dood. Op de plaats waar ik haar heb begraven heeft een paar jaar niks willen groeien, maar sindsdien hebben we nooit meer last van vlooien gehad! Destijds heb ik Debbie en haar broer Tim (nu 16) samen gekregen en ik denk toch dat Debbie zwak was en al vlooien bij zich had of dat evt. vlooien in de omgeving zich gewoon op haar nestelden omdàt ze zwak was :-/. Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik vind het wel vreemd.
soms heb ik jaren geen vlooien en dan ineens een invasie (afgelopen zomer) tja, die éne keer in de zoveel jaar, die kom ik ook wel door!
teken? ach ja, die hebben ze ook een enkele keer. eruit halen en ontsmetten, klaar!
ik maak me er niet al te druk om en ga proberen wat met voeding te doen!
voor mij geen steentjes en piepdingen, want dan moet ik ze continue een halsband omdoen, daar houd ik ook niet van!
Door sylvia
#13687
Vlooien die wij heden ten dage nog tegen komen zijn zogenaamde kattenvlooien,vaak is het ook zo als je nooit last hebt van vlooien neem een kat en jawel het is raak.Ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier van de zomer gaat met Tijger in huis misschien inderdaad minder gevoelig voor vlooien want ik heb er nog steeds niet één kunnen ontdekken.Mijn oude shih tzu,mankeerde ook van alles ik kreeg haar op 5 jarige leeftijd van iemand die 5 jaar tegen een zelfde huisdier aankijken lang genoeg vond en nu liever een bouvier had ??? later hoorde ik van iemand die haar kon dat sheba het daar nog lang volgehouden had omdat ze zowel haar katten als honden om de paar jaar verving voor andere rassen die ze dan weer leuk vond.
Sheba kwam bij mij met een hele grote pot prednison die zij al vanaf pup kreeg tegen de jeuk !!!!!!!!!
daar ben ik acuut mee gestopt en heb haar regelmatig gewassen en op ander voer gezet (ze kreeg daar blik van pedigree pal :-X ) af en toe had ze nog buien van extreme jeuk en dan ja hoor vlooien beten,was er een vlo in de regio had zij hem te pakken,vreemd was wel dat je er bij haar bijna geen één vond maar pakte ik dan een kat in zijn lurven zaten ze daar (en die kwamen nooit buiten) de katten hadden nooit last van jeuk maar aan sheba merkte ik direct dat er een vlo in huis was.volgens mij beten ze haar en qua verblijf kozen ze een kat uit :-/ Toen ik hier in zeeland ging wonen,kwamen wij bij het huis kijken wat al geruime tijd leegstond en er vlogen zeker 20 katten de tuin uit :o :o Paniek bij mij ,arme sheba,flessen bodip in de aanslag voor dweil en spoelbeurten.En ja hoor de eerste periode werd het beest gek terwijl mijn andere honden er weinig of geen last van hadden,Toen sheba overleden is kwam het vlooien probleem bijna niet meer tersprake terwijl ik weet dat door de buurt poezen mijn tuin toch best nog een groot vlooien pret paradijs was.
Nu zijn ze al een paar jaar vlo vrij zonder dat ik enig middel gebruik.Ben wel heel benieuwd hoe het nu met tijger gaat lopen,maar dat hij buiten loopt, al is het alleen hier op de schuur en bij één van de buren ,want die hebben twee poesjes van dezelfde leeftijd ;D ,heeft hij tot op heden nog geen vlo gehad,terwijl bij de buurvrouw heel veel buurt katten komen buurten met meebrenging van vele kleine huisdiertjes :-/
Misshien vinden die vlooien hond en kat met fabrieksvoer en houdbaarheidsmiddel inderdaad wel veel lekkerder :P


Mijn idee, Ien. Vlooien en teken zijn een normaal nauurverschijnsel en een gezond dier moet daar tegen kunnen, mits het niet te gek wordt natuurlijk! Maar dan is je dier waarschijnlijk weer niet gezond :-/
Voorbeeld: Toen m'n witte perzische poes Debbie nog leefde, hadden alle dieren altijd last van vlooien. Maar vooral Debbie werd er door geplaagd . Echt niets scheen te helpen. Vlooienbanden niet, nekdruppels niet, spuitbussen niet, wasbeurten niet, ik was onderhand radeloos. Op een kwade dag is Debbie (13 en1/2jaar) overleden en het leek wel of alle vlooien op haar zaten. Ik heb haar toen, terwijl ze al dood was, echt overdadig met de anti-vlooienspuitbus bespoten. Het was alles behalve leuk, maar ik kon niets anders bedenken en ze was immers al dood. Op de plaats waar ik haar heb begraven heeft een paar jaar niks willen groeien, maar sindsdien hebben we nooit meer last van vlooien gehad! Destijds heb ik Debbie en haar broer Tim (nu 16) samen gekregen en ik denk toch dat Debbie zwak was en al vlooien bij zich had of dat evt. vlooien in de omgeving zich gewoon op haar nestelden omdàt ze zwak was :-/. Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik vind het wel vreemd.
Door sylvia
#13689
o voor de goede orde de naam sheba had ze al hoor niet dat jullie denken dat ik zo'n beestje met al een strikje op haar kop ook nog zou traumatiseren met zo'n kattenvoer naam  ;D
Door Lupa
#13690
Hoi allemaal!
we zijn net een week in de Utrechtse heuvels geweest, de hele dag de bossen in, nou sávonds moest ik wel alle drie de honden inspecteren op teken en iedere avond was het raak gemiddeld 30 teken.
Het is afhakelijk van de plekken waar je loopt hier in NH heb ik nooit zo veel laast gehad maar dit was niet tegenin te botsten, en dan vraag ik me toch af wat kun je er daar tegen doen?
de middeltjes helpen niet.
Door sylvia
#13691
Diep adem halen en de tekenpen of tang ter hand nemen ;)


Hoi allemaal!
we zijn net een week in de Utrechtse heuvels geweest, de hele dag de bossen in, nou sávonds moest ik wel alle drie de honden inspecteren op teken en iedere avond was het raak gemiddeld 30 teken.
Het is afhakelijk van de plekken waar je loopt hier in NH heb ik nooit zo veel laast gehad maar dit was niet tegenin te botsten, en dan vraag ik me toch af wat kun je er daar tegen doen?
de middeltjes helpen niet.
Door sylvia
#13693
dan kun je het beste diep ademhalen met een papieren zakje voor je neus en mond en daarna de tekenpen pakken ;D

Nou dat diep adem halen ben ik ermee gestopt het was zo veel dat ik ging hyperventileren ;)
Door sylvia
#13695
ik (mijn honden ;D) hebben geen last van vlooien (tot nu toe) of teken maar hoe ik ook tegen chemisch ben als ik ze vindt krijgen de honden allemaal een bodip bad en dweil ik mijn hele huis met die zooi en wacht lekker buiten tot de lucht geklaard is,en daarna spuit ik ze in met excel,er is één ding waar ik van tegen het plafond ga en dat zijn beestjes die kleiner zijn dan een klein zoogdier. ;D

en over mijn huisdieren lopen en er als een soort dracula's op los leven dan ;D
misschien dan toch nog een keer grof geschut( iets van frontline ofzo)

ach niet meteen aanvallen allemaal, ik roep ook maar wat.
neee niet slaan
Laatst gewijzigd door sylvia op za 07 jun 2003, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nancy
#13696
Hi Ellen,
ik ben benieuwd hoe Lobbes de afgelopen warme maanden de vlooien- en tekenaanslagen heeft doorstaan. Heb je nog iets extra's moeten doen tegen deze kleine bijtertjes of was het  tachyonenhangertje alleen voldoende?
groet,
Nancy
(op de foto zie je mijn kleine pup terwijl hij bij zijn moeder aan het drinken is, lief he  :)
Door lobbes
#13697
Hoi hoi Nancy
Ik heb geen teek en geen vlo gezien
100 % zeker van, maar ik kom dan ook niet in het bos, veder wel rietkragen e.d.
Ik ben er heel tevreden over
Groetjes Ellen

Hi Ellen,
ik ben benieuwd hoe Lobbes de afgelopen warme maanden de vlooien- en tekenaanslagen heeft doorstaan. Heb je nog iets extra's moeten doen tegen deze kleine bijtertjes of was het tachyonenhangertje alleen voldoende?
groet,
Nancy
(op de foto zie je mijn kleine pup terwijl hij bij zijn moeder aan het drinken is, lief he :)
Door nancy
#13700
Heb jij allemaal Collies Paul? Zo ja, dan is een teek of vlo natuurlijk ook erg moeilijk te zien met die dikke lange vachten van ze ;D ;D ;)
Maar nu serieus: geweldig voor de honden dat ze niet gek gebeten worden door die kleine krengen.

Nog even een vraag: jullie mijden allebei het bos, maar ik dacht dat teken en vlooien ook gewoon in gras en struiken voorkwamen. Ik woon vlakbij het Vondelpark dus midden in de stad (Amsterdam) en daar schijnt in de zomer altijd een soort vlooienplaag te zijn hoorde ik van een hondeneigenaar  :P, gewoon in het gras daar. Teken zitten daar geloof ik niet, maar die kunnen ook ergens anders gewoon in (hoog) gras en struikjes voorkomen dacht ik, dus alleen bossen vermijden helpt volgens mij niet of heb ik het mis ?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door