Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door nancy
#13656
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden interessante informatie gelezen en gekopieerd  op Barfplaats over geraspte kokos en kokosvet en hoe je een verse kokosnoot herkende enz. Dit zou heel goed helpen tegen parasieten bij honden. Ik weet niet meer de naam van degene, maar het was iemand die geloof ik in Suriname honden fokte die er alles over wist.  Omdat mijn pc/harde schijf is gecrashed  >:( >:(, ben ik de info kwijtgeraakt helaas. Kan iemand mij zeggen waar ik het op Barfplaats kan terugvinden, want ik zie het nergens meer bijstaan, maar misschien is het wel bij de Barfplaats-pc crash verdwenen  ???. Weet iemand het dan misschien nog uit het hoofd ? Alvast hardstikke bedankt !
Nancy
Door Lizzy
#13657
Hoi Nancy, volgens mij heeft deze informatie niet op barfplaats gestaan.

Maar, deze informatie is zeker nog te vinden op www.doggy.net!

Wanneer je kijkt op het nieuwe forum, dan vind je onder VOEDING, VERSVLEES VOEDING een thread van Ignit Bekken (uit Suriname inderdaad) over kokos. De thread heet: Kokosnoten: pups en pap.

Groetjes, Lizzy
Door nancy
#13658
Hey Lizzy,
dat is een snelle reaktie,  reuze bedankt hoor!
Ik kijk eigenlijk haast nooit meer op het doggynetforum , vandaar dat ik het niet meer wist zeker. (slecht geheugen, ik lijk mijn pc wel  ;D).
Groetjes,
Nancy
Door oebaya
#13665
Dat verhaal op doggynet even doorgenomen. Iedereen aan het knoeien met cocosnoten, die hier nooit vers te krijgen zijn.
Maar goed voor wie het wil proberen: vers vruchtvlees tezamen met verse cocosmelk is in goede toko's wel te verkrijgen in de diepvries.
Gerapste cocos onder de naam cocosmeel eveneens. In warm water laten wellen en uitknijpen en je hebt een goede cocosmelk.
Cocosolie tot slot is eveneens in de toko te koop in blikken of potten. Raad de potten aan, want cocosolie stolt hier bij kamertemperatuur en is dan niet meer uit het blik te krijgen of je moet het au-bain-marie verwarmen.
Zou dus maar voor de zuurkool van Roger kiezen, veel makkelijker in ons klimaat.
Door nancy
#13667
Ja, bedankt voor de kokostips Oebaya. Ik ga als ik mijn pupje thuis heb wel eens wat uitproberen en laat het jullie weten als het werkt bij hem.

Ik durf het haast niet te vragen maar is dat advies van Roger over die zuurkool nou een grapje of is het serieus bedoeld, omdat hij  :D ;D koppies erbij gezet heeft lijkt het een grapje, maar ik ben er niet zeker van ??? Denk nl. zelf niet dat een hond zuurkool erg lekker zal vinden toch en het is ook veel te zout denk ik :P,
Nancy
Door roger
#13668
>>Ik durf het haast niet te vragen maar is dat advies van Roger over die zuurkool nou een grapje of is het serieus bedoeld, omdat hij :D ;D koppies erbij gezet heeft lijkt het een grapje, maar ik ben er niet zeker van ??? Denk nl. zelf niet dat een hond zuurkool erg lekker zal vinden toch en het is ook veel te zout denk ik >>


Nancy, als je ergens aan twijfeld dan moet je het volgens mij vragen, zo simpel is het.

Neen, het is geen grap. Probeer het eens zou ik zeggen, gemengd met wat vlees.......


Mijn honden krijgen zuurkool, restjes en soms zelfs gewoon zo over het vlees, wel een goede kwaliteit verse of zelf gemaakte, geen blik uit weet ik wat voor warenhuis.

Het zijn ten eerste vezels die de darmperalistiek bevorderen en melkzuurfermenten die je ook terugvind in yoghurt.

Ik weet zeker dat honden , in onze contreien , pakweg 50 jaar geleden, als restopruimers van de menselijke voeding, wel zuurkool kregen en volgens mij zeker geen kokosnoten.

Voor mij staat Barf voor Biologisch Appropriate en hoe kan je nu kokos in onze kontreien biologisch appropriate  noemen als de eerste kokosboom ongeveer 3000 kilometer ver weg staat, en dus nooit bij onze honden tot een evolutionair dieet kunnen hebben behoord, net zoals kangoeroevlees !!!


Gr.
Roger
Door nancy
#13669
Hi Roger,
bedankt voor je reaktie. Ik zal voortaan zonder schroom alles vragen hoor   :D)

Nog even over de kokosnoten: juist voor pups zou kokos(melk/rasp) een goede bijvoeding en tevens natuurlijke ontwormer zijn en als het daarvoor helpt maakt het mij niet uit in wel klimaat die kokosnoten groeien....... ....
Pompoenpitten, olijfolie,knoflook , tea tree olie enz. zijn ook niet echt produkten die de hond direkt in zijn "natuurlijke omgeving" tegenkomt toch ;)
Maar ik zal zeker ook wat zuurkool bij de carnibestvoeding die ik mijn pupje wil gaan geven doen als jij er zulke goede resultaten mee hebt. Goede biologische zuurkool ligt zelfs in de supermarkt tegenwoordig. Spoel je het zout er eerst nog af voor je het aan je honden geeft ? Daarmee zou je nl. ook de juist goede enzymen wegspoelen heb ik gehoord, maar ik vind het anders zo zout voor een hond?
Door roger
#13670
=nancy link=board=90000;num=1061283713;start=0#13 date=08/20/03 om 12:02:30]Hi Roger,


>>Nog even over de kokosnoten: juist voor pups zou kokos(melk/rasp) een goede bijvoeding en tevens natuurlijke ontwormer zijn en als het daarvoor helpt maakt het mij niet uit in wel klimaat die kokosnoten groeien....... ....
Pompoenpitten, olijfolie,knoflook , tea tree olie enz. zijn ook niet echt produkten die de hond direkt in zijn "natuurlijke omgeving" tegenkomt toch ;)>>W



Nancy,


Pompoenpitten, olijfolie, knoflook tea tree enz.... zijn in mijn visie supplementen of medicinale kruiden.

Bij een gezonde , gevarieerde versvoeding heb je die niet of nauwelijks nodig , tenzij voor een bepaald doel.

Dat is totaal iets anders dan je pup grootbrengen op basis van kokosmelk dat op dat moment de rol krijgt van voeding en niet van supplement, en dan zie ik dat toch even anders.


<< Spoel je het zout er eerst nog af voor je het aan je honden geeft ? Daarmee zou je nl. ook de juist goede enzymen wegspoelen heb ik gehoord, maar ik vind het anders zo zout voor een hond?<<


Neen , ik gooi dat er gewoon door, zonder spoelen, en beschouw het als een onderdeel van die 15  of 20 % (of minder)van de voeding die afkomstig is uit de resten van de eigen, gezonde  voeding


Gr.
Roger.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door