Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ink
#13641
Ine had het erover dat ik misschien een druppeltje koffiemelk moet toevoegen om te mengen.
klopt dit?
Geen Liz. Maar Ine heeft gelijk.

http://www.voedsel.net/vragen/vraag103.htm

Je hebt een emulgator nodig om vet (olie) en water te kunnen mengen.

Met de rest van het huis? Ik vermoed een lichte explosie door deze vraag.
Omgevingsspray kopen en het hele huis volspuiten. Luchten, luchten en nog een keer luchten. Kleedjes en de hele zooi wassen.

Ik weet niet of Lizzy's Magic Spray in dergelijke gevallen nog helpt. Hier was de enige oplossing (effe bukken allemaal) Frontline. Van de Citopogeen had hij de vellen aan z'n balletjes hangen en de vlooien sprongen vrolijk rond.
In noodgevallen passen volgens mij alleen noodoplossingen.
Door willy
#13642
Hoi Ink,
Nee geen explosie. Het valt allemaal nog reuze mee, om eerlijk te zijn heb ik nog geen vlo gezien  :) :) :)
Alleen heb ik het idee dat ik een paar van die dracula beetje heb (kan ook een raar soort mug zijn geweest)
Omdat ik 's zaterdag (eindelijk) weer eens in de stad kom, dacht ik maar eens wat van de heksendrankje van Liz in te slaan (om op alles voorbereid te zijn). ;)
Ik heb al gelezen dat in geval van explosies je het huis kan schoon maken met Bodil.
Gr en knufs Willy/Denzel
Door Ink
#13643
Owwwwwwwwww, ik dacht dat je een explosie had.
Maar OK, om dat zo te houden raad ik je aan níét bij Austerlitz te gaan wandelen. Alhoewel, daar is nu een fikkie geweest dus misschien zijn al die teken en vlooien lekker pleite.
Door ine
#13644
Hoi Ink,
Nee geen explosie. Het valt allemaal nog reuze mee, om eerlijk te zijn heb ik nog geen vlo gezien :) :) :)
Alleen heb ik het idee dat ik een paar van die dracula beetje heb (kan ook een raar soort mug zijn geweest)
Omdat ik 's zaterdag (eindelijk) weer eens in de stad kom, dacht ik maar eens wat van de heksendrankje van Liz in te slaan (om op alles voorbereid te zijn). ;)
Ik heb al gelezen dat in geval van explosies je het huis kan schoon maken met Bodil.
Gr en knufs Willy/Denzel
Een vlooienbeet bij de mens, ziet er uit als grote witte platte plek met vreemde vorm. als hij jeukt! Als je geen jeuk hebt, is het een speldeprikje. Een vlooienbeet jeukt meestal niet continue!
Heb je Denzel al gekamd, zoals ik gezegd heb? Een witte servet, waar je de kam op leegmaakt?
Door willy
#13645
Ha die Ine,

Je wilt niet weten wat voor vreemdsoortige plekken ik krijg van de meest simpele beessies, maar goed, kammen ga ik vandaag doen, want het weer is eindelijk weer eens een beetje aangenaam. 8)
Wat ik wel heb gedaan is Leerdam gebeld. Ik heb geloof ik een uur met de vrouw des huizes gepraat (en het lag niet alleen aan mij ;) )
Zondag om 10 uur ga ik eens een kijkje nemen.
Inderdaad in Nieuwegein, kunnen we gelijk (als we niet per ongeluk van enthousiasme meegaan doen) een wandelingetje maken.
(wel lekker, dat park kom ik wel vaker)
Gr. Willy
Door ine
#13646
Heb zelfs Jo enthousiast zien worden bij jachttraining gisteravond, terwijl die alleen maar 2 witte dweiltjes heeft! (mathesers ;) ;D)
Ben hEEl benieuwd, hoe jij het vindt!! ;) ;D
Laatst gewijzigd door ine op wo 13 aug 2003, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#13647
Heb zelfs Jo enthousiast zien worden bij jachttraining gisteravond, terwijl die alleen maar 2 witte dweiltjes heeft! (mathesers ;) ;D)
Ben hEEl benieuwd, hoe jij het vindt!! ;) ;D
Zit hier al avonden met wattenschijfjes met azijn m'n armen en benen in te smeren :o,/en dat heeft nix met springertjes te maken, maar wèl alles met van die vliegende, irritante zoemertjes...En alsof dat nog niet genoeg is, zijn er overdag nog die dazen, die strijken geruisloos op je neer, vooral als je huid vochtig/bezweet is, en je merkt 't pas als het te laat is :-
XDus ook overdag: wattenschijfjes met azijn; dan is het leed trouwens wèl gauw geleden! :D
Door Nelly
#13648
Ooo foutje! :-[ Mijn antwoord moest eigenlijk ff hoger staan, bij Willy en haar reacties op allerlei beestjes :P Maar ja, volgens mij zijn ook mijn hersenen gesmolten door de hitte! :-X
Door willy
#13649
Hoi allemaal,

ben net terug uit de stad en heb de ingredienten voor de vlooienspray gekocht. Weliswaar niet bij de tuinen,
Merk van alles is Erica (volgens mij genoemd naar de winkel). Gaan jullie me nu vertellen dat dit rommel is en ik een bepaald merk (bijv. De Tuinen) had moeten hebben. Nee toch he?
Gr. Willy
Door Jolly
#13650
weet ii niet, dus ik zeg niets.

Wel iets anders mijn buurman waarschuwde mij voor langs het spoor lopen, i.v.m springers, dus ik blond als ik ben, tja das dan hun eigen domme gedoe (hij bedoelde dus niet mensen die voor de trein springen maar vlooien). Nou vroeg ik mij af of vlooein daat werkelijk langs de waterkant huizen. Mij is namelijk altijd geleerd dat vlooien niet van buiten kwamen. De buur zei dat hij weer heel veel plukken hondenharen zag liggen daarzo, dus misschienndat het daardoor komt dat er vlooien zitten?
Wie weet dit?
Door oebaya
#13651
Volgens mij kunnen vlooien wel degelijk van buiten komen. Je schijnt ze zelfs aan je schoenzolen (de eitjes dan) mee naar binnen te kunnen nemen. Mijn eigen ervaring met die rotbeestjes wijst daar ook op: woonde ooit in dezelfde straat als een dierenarts, kwam dus van alles langs en vlooien was echt een probleem. Daarna verhuisd en de enige die nog vlooien had was de Perzische kat. Nu die dood is, heb ik geen vlo meer gezien. Alhoewel ik nu moet oppassen, want de honden hadden weer zo'n vlooienbaal van een egel in de tuin ontdekt.
Door Jolly
#13652
ja fijn he egels, heb een tijdje in de egelopvang gewerkt, nou je werd er niet goed van. Ook Chincilla's en eekhoorn(achtigen) schijnen zeer vol te zitten met vlooien en teken. Maar goed ik ga dus voorlopig ff niet langs het spoor, of ik spuit de honden in voor en erna, want tja het is de enige plek(buiten mijn eigen arena om, zie website) waar de honden los kunnen lopen. Zonder gezeik van buurtbewoners.
Door avalon
#13653
Ik had vandaag nog een vlooienbaal in de trimsalon. Ik had medelijden met deze hond want hij was superslecht verzorgd. Compleet vervilt kaal scheren was de enige optie, toen werden de vlooien zichtbaar je wil niet weten hoeveel. :o :o :o Dat dat beesie geen bloedarmoede heeft daar snap ik dus niets van. In het bad liep er gewoon roodbruin water af. Zijn voeding was ook niet opperbest, hij had olifantshuid op de buik, verder was het hele vachtje bedekt met huidschilvers. Mijn honden hebben ook wel eens een vlotje, maar gek genoeg blijven die beesies niet op mijn hondjes. (die van mij worden ook gesprayd met een mengseltje van oa tea tree ik vind dat vooral lekker ruiken). Als je er teveel op sprayt kunnen ze wel last van jeuk krijgen.
Door Lizzy
#13654
Hoi allemaal,

ben net terug uit de stad en heb de ingredienten voor de vlooienspray gekocht. Weliswaar niet bij de tuinen,
Merk van alles is Erica (volgens mij genoemd naar de winkel). Gaan jullie me nu vertellen dat dit rommel is en ik een bepaald merk (bijv. De Tuinen) had moeten hebben. Nee toch he?
Gr. Willy
Hoi Willy, ik zie deze nu pas! Welnee, Erica is geen rommel. Prima spulletje. Tis hun eigen merk volgens mij ja.
Groetjes, Lizzy
Door willy
#13655
Hoi Lizzy,

Klopt - eigen merk.
Nou dan ga ik maar eens mengen.
Ik hoorde trouwens van iemand dat jij ze sprayed VOORDAT je bijv. gaat wandelen, als voorbehoedsmiddel dus.
tot op heden geen vlo gevonden, dus als ik naar de bushbush ga spray ik, klopt dat?
Gr. Willy
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door