Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door luca
#13398
Behoort een vaccin tegen hepatitis tot de standaardvaccins of moet je je dierenarts zelf om vragen?
Door sylvia
#13400
is oké :) heb naar de dierenarts gebeld
en wat zei de dierenarts ??? ;) ;D
Door luca
#13401
Ik maak(te) me zorgen omtrent hepatitis omdat Sloeber reeds een tweetal dagen knalgele diarree heeft ondanks het dieet dat ik hem geef. Aangezien hij werd geadopteerd en ik niks afweet van zijn eventuele vorige vaccinaties, liet ik hem inenten. Hepatitis zat dus in het vaccin samen met nog wat anders.
Door sylvia
#13402
oke ,bedankt voor je antwoord  :D ik zat al vol spanning te wachten en dan zeg je alleen dat je het gevraagd hebt  ;D Dus bij deze dank u.
Maar heeft hij ook gezegd wat de oorzaak kan zijn van die ontlasting? meestal is het wat je erin stopt aan kleurtjes komt er ook weer aan kleurtjes uit.
Door luca
#13403
Hij heeft een echt slechte spijsvertering en verteert moeilijk vetten. Heeft zich waarschijnlijk te goed gedaan aan walnoten die in mijn tuin liggen. Mijn buurman heeft een notenboom waarvan takken over de scheidingsmuur hangen. Gele kleur van ontlasting komt voort van de lever. Hij heeft eveneens een bacteriele infectie, met diarree als gevolg. Krijgt nu naast het dieet van rijst en kip ( de kip komt hem waarschijnlijk inmiddels de oren uit) een middel om de darmflora te herstellen en een antibioticum. Wat is eigenlijk de correcte verhouding wanneer je rijst en kip geeft? Ik hoop dat heel de situatie vlug in orde komt want door de 4 dagen diarree is zijn glucosegehalte gedaald.
Door sylvia
#13404
Hij heeft een echt slechte spijsvertering en verteert moeilijk vetten. Heeft zich waarschijnlijk te goed gedaan aan walnoten die in mijn tuin liggen. Mijn buurman heeft een notenboom waarvan takken over de scheidingsmuur hangen. Gele kleur van ontlasting komt voort van de lever. Hij heeft eveneens een bacteriele infectie, met diarree als gevolg. Krijgt nu naast het dieet van rijst en kip ( de kip komt hem waarschijnlijk inmiddels de oren uit) een middel om de darmflora te herstellen en een antibioticum. Wat is eigenlijk de correcte verhouding wanneer je rijst en kip geeft? Ik hoop dat heel de situatie vlug in orde komt want door de 4 dagen diarree is zijn glucosegehalte gedaald.
Zo dat is niet mis allemaal zeg :-/ maar is er een correcte verhouding in kip en rijst ? Als ik kip met rijst geef tegen diaree (gelukkig bijna nooit gebeurt) dan kiep ik de bak vol met rijst en doe daar gewoon wat stukken kip bij,het kookvocht van de rijst zet ik weg als drinkwater.
Door luca
#13405
Inderdaad Sylvia, simpel is anders. Ondanks het dieet ziet de ontlasting nog steeds geel, gelukkig toch vaster. Maandag wordt er een bloedstaal genomen en waarden van lever, pancreas en dergelijke gecontroleerd. Hij krijgt Kaomycine en Lacteol om de darmflora te verbeteren. Het is wel frustrerend, het is een schat van een labrador met een toch wel ernstig medisch probleem ( pancreasinsufficientie) en nu kopzorgen erbij omtrent de gele kleur van de ontlasting.
Toen ik hem adopteerde wisten we totaal niks over de pancreasaandoening en daarmee gepaard gaande dat hij elk anderhalf uur moet eten om de bloedsuikerspiegel op peil te houden. Gelukkig doe ik enkel nachtdiensten, anders was dit totaal niet realiseerbaar. Het slapen schiet er wel bij in, zodat ook ik me af en toe redelijk groggy voel. Houd jullie op de hoogte!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door