Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1681518
Ik had vandaag een mail gestuurd naar een dierenarts,of die ook aan titeren doen,
ik kreeg dit vandaag terug....Dat is toch goed,op deze manier??



Titer bepaling is mogelijk op parvo,hondeziekte en besmettelijke hepatitis virus. Deze test hebben we niet op voorraad. Als u dit wilt laten doen dan bestellen we deze test en maken we een afspraak met u wanneer u kunt komen.
Helaas is het zo dat het op maat enten mbv deze test wel duurder is dan het gebruikelijke entschema door de kosten van de test, maar uiteraard kan het ook voordelen voor de gezondheid van de hond uiteindelijk opleveren.
Aangezien niet getest kan worden met deze test op Leptospirose/ziekte v. weil, kan bloed op worden gestuurd naar het laboratorium in Lelystad ter bepaling. Maar aangezien de weerstand tegen de ziekte van Weil niet lang aanhoudt, dit heeft deels te maken met het type entstof, is het wat dit betreft net zo "handig" om hiertegen wel elk jaar te enten.
We horen graag van u.
#1684496
Ja,ik heb ook meerder dierenartsen gemaild,weinigen die het doen....
Ook negatieve reacties,dat ik bijv,moet denken aan de totale populatie,die
is me wel een beetje bijgebleven...

Kun je een pup ook al laten titeren?Of is het beter om hem het eerste jaar
''gewoon' zijn entingen te geven?

(Ga het nog wel even voorleggen aan deze dierenarts)

Deze mail kwam van een da uit Hoogeveen,mochten er nog mensen intresse hebben ;)
#1684618
je kunt een pup zeker titeren om te bepalen wat je wel en niet moet vaccineren en wanneer.. als je ervan uitgaat dat ergens rond de 15 weken de immuniteit die ze van de moeder mee krijgen wat gaat afnemen is daar ergens het ideale tijdstip om te vaccineren (zodat je het niet voor niets doet).. maar de vraag dan is altijd wat je met de uitslag doet.. als ie goed is, wanneer kies je dan om het opnieuw te doen..

maar zeker waard om erover te denken..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door