Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door casangio
#187610
danja schreef: Hoi Marion, Weil enting is maar kort geldig. Het werkt niet zolang als anderen entingen. Het is dan ook het beste als je Weil ent in april/maart.

Groetjes Anneke

Volgens Lizzy:
Die van Nobivac is officieel voor 1 jaar beschermingsduur geregistreerd (dus die 6 maanden bescherming gaan niet meer op).
Laatst gewijzigd door casangio op za 16 okt 2004, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#187611
En de Weill enting geeft dus een titer die zo laag is dat hij niet met een sneltest te meten is.

Hondenziekte komt hoegenaamd niet meer voor in Nederland. Voorheen nog wel eens bij honden van de Antwerpse "vogeltjesmarkt" maar dat nu dus ook niet meer.
De enige hond met hondenziekte die ik ooit gezien heb was echter een volwassen hond, en die ging er wel dood aan.
#188248
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF :-\
Net mijn da gebeld,had een oproep gekregen voor de jaarlijkse mikmak...
Vorig jaar bewust niet laten enten alleen rabbies ivm met een vakantie in de Ardennen...
Nu wilde ik Tim laten titteren maar Cor,mijn da,zei dat dat een godsvermogen kost,zo'n paar honderd euro :-\
bovendien áls blijkt dat het één en ander wel laag is,moet je alsnog enten....
Dus....Tannetje,klopt het dat dat zo duur is en áls ik ent,waar ent ik dan in hemelsnaam het beste voor?
Weil,parvo en hondeziekte?
Oooooooooo,dit BLIJFT een terugkerend dilemma vrees ik... :-\ :-[
#188259
Eigenlijk zou ik ook van deze maand met de Shelties moeten voor de jaarlijkse prik. zo ie zo 4 x,want Saray is voor het laatst geent in juni.1e coctail .Een drachtige teef ent ik liever niet.Dus ik twijfel,maar.....................stel: 1 van hun wordt ziek,dan is dat wel MIJN schuld.Omdat ze niet geent zijn.Ik vind dit echt heel moeilijk.Tot nu (Door Barfplaats) heb ik ze elk jaar laten enten.Voor alles behalve Rabies,want ik hoeft niet naar het buitenland.Gohhhhhhhh,jullie brengen me wel in een moeilijk parket. :D ;)
#188275
Lijkt mij ook als je hond ziek wordt ben jij natuurlijk schuldig, maar er zijn ook mensen die helemaal niet meer laten enten voor niks niet. Misschien is het verstandig om weil ieder jaar te doen en in het voorjaar anders heeft het geen zin, omdat ie niet lang werkt zoals andere entingen. En dan iedere 3 jaar parvo en hondenziekte. Een ding snap ik alleen niet Corona virus is toch ook een soort parvo ??? ::)
Ik laat mijn hondjes volgend jaar titeren en daan zie ik wel wat ik doe. Volgens mij is het inderdaad ook gewoonte en zit het tussen de oortjes bij ons mensen. :P :-\
Door Ordell
#189265
Jullie maken je teveel zorgen. Max is al 5 jaar helemaal niet meer geent, zwemt in het goorste water en is veel in contact met ander hondenspeeksel, en is dus nooit ziek. Soms moet je je mensenverstand wel eens opzij zetten en de sprong durven wagen door niet meer te enten. Ik heb er geen spijt van gekregen en zal het zo voortaan altijd blijven doen... ;)
Door gonny
#189297
sindy is nu 5 en ook voor t laatst ingeënt toen ze 1 was.
ik ga dit zeker ook doen met Boris en Mientje. ;)
met de katten idemdito, siamees Kimmy is 16 en dus al 15 jaar niet ingeënt.....
#190269
Hoi Ordell, heb je je honden wel laten titeren of niet??? ???.
Hoe staan jullie da hier tegenover?
Wat als je hond nou wel parvo krijgt. Bij ons id afgelopen zomer een hond overleden aan parvo. Als je dan denkt dat je hond dus ook door een enting parvo kan krijgen. Maar ja ik weet niet wanneer die hond geent is. Het zet je allemaal wel aan het denken. Als de da nou ook eens eerlijk zijn, want volgens mij zitten ze er allemaal om het geld.

Groetjes Anneke ;D
Door Ordell
#190326
danja schreef: Hoi Ordell, heb je je honden wel laten titeren of niet??? ???.
Hoe staan jullie da hier tegenover?
Wat als je hond nou wel parvo krijgt. Bij ons id afgelopen zomer een hond overleden aan parvo. Als je dan denkt dat je hond dus ook door een enting parvo kan krijgen. Maar ja ik weet niet wanneer die hond geent is. Het zet je allemaal wel aan het denken. Als de da nou ook eens eerlijk zijn, want volgens mij zitten ze er allemaal om het geld.

Groetjes Anneke ;D
Nee, ik heb hem nooit laten titeren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door