Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#190985
Evelyn schreef: Ik heb het vandaag bezorgd gekregen. Ik snap alleen 1 ding niet. Er staat op het flesje " zusatslich je nach grose des befallenen tieres, 2-4 dropfen in die Achselhohlen geben. Wat wordt hiermee bedoeld? Wat zijn Achselhohlen?

En er staat: " tropfenweise ca. alle 3 cm von der schwanzwurtzel bis zum schadeldacht auf die haut auftragen." Hoeveel druppels is dat dan?

Lastig hoor, dat Duits ;D
Achselhöhlen zijn okselholtes,
Er staat in de eerste regel ongeveer: aanvullend naar gelang de grootte van het betreffende dier, 2-4 druppels in de okselholte geven.

De tweede zin: Druppelsgewijs om de 3 cm vanaf de staartwortel tot schedeldak op de huid aanbrengen.

Hoeveel druppels dat zijn ligt dus aan de lengte van je hond ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 21 okt 2004, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#190993
Haha, maakt niets uit, nu is het extra duidelijk ;D

Het ruikt lekker. Volgens mij smaakt het ook lekker, want Wandor nam direct een grote lik van yindra's rug. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Biologisch betekent denk ik niet dat het helemaal niet giftig is, of wel?

Nou, we gaan zo naar het bos, kijken of ze zonder ongedierte weer thuis komen!
#192980
Evelyn schreef: Haha, maakt niets uit, nu is het extra duidelijk ;D

Het ruikt lekker. Volgens mij smaakt het ook lekker, want Wandor nam direct een grote lik van yindra's rug. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Biologisch betekent denk ik niet dat het helemaal niet giftig is, of wel?

Nou, we gaan zo naar het bos, kijken of ze zonder ongedierte weer thuis komen!
En?! ;)
#193088
Ik heb geen beestje ontdekt.
Ik ben zo blij dat ik nu dit kan gebruiken ipv frontline!

Ik heb er even een topic over geopend op de site van de dobermannvereniging. Er zullen vast nog wel meer hondenliefhebbers liever een biologisch middel gebruiken en dan wil ik ze dat niet onthouden.

(ps nou moet ik er wel bijzeggen dat ik gisteren even schrok, ik voelde iets op yindra's rug, ik was al bang dat het een teek was die ik niet hand ontdekt, maar dat was het gelukkig niet. Het was een korstje, Wandor en Yindra zijn wilde stoeiers).
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 24 okt 2004, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#195425
Evelyn schreef: Ik heb geen beestje ontdekt.
Ik ben zo blij dat ik nu dit kan gebruiken ipv frontline!

Ik heb er even een topic over geopend op de site van de dobermannvereniging. Er zullen vast nog wel meer hondenliefhebbers liever een biologisch middel gebruiken en dan wil ik ze dat niet onthouden.

(ps nou moet ik er wel bijzeggen dat ik gisteren even schrok, ik voelde iets op yindra's rug, ik was al bang dat het een teek was die ik niet hand ontdekt, maar dat was het gelukkig niet. Het was een korstje, Wandor en Yindra zijn wilde stoeiers).
;)
Door Lil
#199226
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Verminex. Ik gebruik het nu een half jaar en ik heb geen enkele teek of vlo gezien. Toen ik frontline gebruikte had Boris dagelijks wel een teek als ik terug kwam van de hei, daarbij werden de vlooien resistent tegen dat goedje met alle problemen van dien... :(

Ik zou inderdaad bij grote honden ook in de oksels een druppel (ik doe twee) doen. Dan helpt het beter tegen de teken.

het enige nadeel is dat je het 's zomers na iedere keer dat de hond gezwommen heeft zou moeten herhalen. Ik heb dit niet gedaan, maar dan wel een maal per week ipv elke maand (hij ging met het warme weer dagelijks zwemmen).
#201384
Ik vind het ook wel jammer, vooral in de zomer wanneer het echt heel warm is, dan is het juist zo lekker voor ze om lekker een verkoelende duik te nemen. Ze vinden het wel lekker om onder de tuinsproeier te gaan, dus doen we dat ;D
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 07 nov 2004, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#225826
Toch ook even mijn ervaring. Ik heb petvital ook gebruikt met het verschil dat mijn honden al vlooien hadden. Alleen Poncho heb ik wel met Frontline behandeld, omdat die zo allergisch is aangelegd. Bij haar zag ik de dag na de Frontline-behandeling nog wel vlooien, die zo suf waren dat ze zich makkelijk lieten pakken. Bij Kit echter, die binnen de week met Petvital was behandeld ontdekte ik een vlo die nog zo levend was dat hij hoog sprong en zich niet liet pakken. Mijn conclusie is toch wel dat de Petvital misschien goed ongedierte weert, maar heeft de hond eenmaal vlooien te pakken, dan vertrouw ik het middel niet zo. Ik heb ook de omgevingsspray, en die lijkt beter te werken. Die gebruik ik wekelijks voor de omgeving waar de hondjes liggen, omdat ik per se geen gif wil spuiten in mijn huis.

Ik vind dit ook jammer want ik heb al van alles geprobeerd maar kom maar niet van de vlooien af. Vandaar dat ik nu toch maar elke 7 - 8 weken een agressief middel gebruik, in de hoop er volgend jaar definitief vanaf te zijn. Dan kan ik weer verder gaan experimenteren met de 'zachtere' middelen. Ook de druppels van Eco-style wil ik nog wel gaan proberen (er zijn diverse niet-giftige middelen op de markt, die beweren dat ze vlooien en teken doden).

Moet ik nog even toevoegen dat ik in eerste instantie ook Poncho heb behandeld met Petvital. En dat die op de plaats waar ik het spul had aangebracht, kaal werd (over de hele lengte van de rug dus).
Laatst gewijzigd door Anna Penta op za 18 dec 2004, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door