Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Boez
#1512763
Cas krijgt een heftige week qua zooi in zijn lijf. Hij moet zowel ge-ent worden, als anti vlo en ontworming. Daarbij heeft hij vannacht een MEGA berg poep geproduceerd - jawel, in huis en jawel, op de vloerbedekking  :biggrin2: Hij heeft dus (weer) diarree.
Heel fijn.

Ik ben al laat met de inenting omdat ik daar eerst wat meer van af wilde weten. Zonet gewapend met wat kennis naar de DA gegaan, ze geven daar inderdaad een grote coctail die drie jaar 'geldig' is en herhalen dan jaarlijks alleen de weil. Dus dat klinkt in ieder geval goed. Enige nadeel is dat er 'een beetje' tegen kennelhoest in zit, die zou voor mij niet hoeven maar daar heb ik dus geen keuze in. Het is in ieder geval geen volwaardige vaccinatie, hij is niet geldig voor pensions dus de hoeveelheid zooi valt mee denk ik dan.

Verder moet hij ontwormd worden omdat ik sterk het vermoeden heb dat hij wormen heeft. En daar hoort ook ontvlooiing bij.

Vanmiddag krijgt hij de enting, over 1 of 2 dagen staat dan de anti vlo gepland en dan ergens in het weekend ofzo de ontworming.

Mijn arme lieverd kan daarna dus wel wat ontgifting gebruiken :(
Ik zat te denken om probiotica te geven en vanaf volgende week voorzichtig wat chlorella. Met beiden heb ik geen ervaring, noch bij mezelf noch bij Cas. Ja, wat kefir, maar verder niks.

Ik heb probiotica van A. Vogel gevonden en via barfplaats de site chlorella-alg.com waar ik wat poeder zou willen bestellen.

Kort samengevat is mijn vraag: goed idee?
;)
#1512803
Als ik hem uitstel kan het pas over een week of 2/3 (omdat ik het zelf de komende tijd erg druk heb, ja het gewone leven gaat ook gewoon door) terwijl hij 11 januari ongeveer gezet had moeten worden. Ik heb dat besproken met de DA assistente en zij raadde aan het op deze manier te doen.
#1512804
Boez schreef: Ik ben al laat met de inenting omdat ik daar eerst wat meer van af wilde weten. Zonet gewapend met wat kennis naar de DA gegaan, ze geven daar inderdaad een grote coctail die drie jaar 'geldig' is en herhalen dan jaarlijks alleen de weil. Dus dat klinkt in ieder geval goed. Enige nadeel is dat er 'een beetje' tegen kennelhoest in zit, die zou voor mij niet hoeven maar daar heb ik dus geen keuze in. Het is in ieder geval geen volwaardige vaccinatie, hij is niet geldig voor pensions dus de hoeveelheid zooi valt mee denk ik dan.
Daar heb je dus wel een keuze in......gewoon een DHP laten zetten, zonder Pi en Weil apart en bij voorkeur 4 weken na de DHP. Voor de DHP en Weil is geen oplossing met andere vaccins nodig.
Boez schreef: Verder moet hij ontwormd worden omdat ik sterk het vermoeden heb dat hij wormen heeft. En daar hoort ook ontvlooiing bij.

Vanmiddag krijgt hij de enting, over 1 of 2 dagen staat dan de anti vlo gepland en dan ergens in het weekend ofzo de ontworming.
Jouw hond heeft al diarree........je laat vanmiddag enten PLUS ontvlooien en ontwormen....dat is DE trigger om je hond zieker te krijgen dan hij al is. Je kunt beter gemiddeld 10 dagen tussen elke behandeling laten zitten en ik zou pas ontwormen als je hond daadwerkelijk ook wormen heeft, via ontlastingonderzoek. Dan weet je zeker of je nuttig bezig bent.

Boez schreef: Kort samengevat is mijn vraag: goed idee?
Het ontgiften er na kun je pas 2 weken later doen, anders slaat de vaccinatie niet aan.

Ontgiften is een goed idee. Jouw schema van vaccineren, ontvlooien en ontwormen in 1x vind ik een zeer slecht idee.
Mijn honden worden met Chlorella en Schindele's mineralen ontgift na een vaccinatie of narcose.
#1512807
Met Sandra eens. Een hond die al niet lekker is zou ik sowieso niet laten vaccineren, ontwormen gaat veel honden ook niet in de koude kleren zitten dus ook dat zou ik niet doen met een niet lekkere hond. En de combi anti-vlo/vaccinatie/ontwormen vind ik helemaal een nono, ook bij een gezonde hond. Is er een reden waarom dat allemaal perse tegelijkertijd moet? Vaccineren moet de da doen maar antivlo en ontwormen doe je toch zelf? Dan kun je toch wachten met vaccineren tot hij weer lekker in z'n vel zit, dan een paar weken laten bijkomen en dan de rest, een voor een.
#1512818
SandraH schreef: Daar heb je dus wel een keuze in......gewoon een DHP laten zetten, zonder Pi en Weil apart en bij voorkeur 4 weken na de DHP. Voor de DHP en Weil is geen oplossing met andere vaccins nodig.

Jouw hond heeft al diarree........je laat vanmiddag enten PLUS ontvlooien en ontwormen....dat is DE trigger om je hond zieker te krijgen dan hij al is. Je kunt beter gemiddeld 10 dagen tussen elke behandeling laten zitten en ik zou pas ontwormen als je hond daadwerkelijk ook wormen heeft, via ontlastingonderzoek. Dan weet je zeker of je nuttig bezig bent.


Het ontgiften er na kun je pas 2 weken later doen, anders slaat de vaccinatie niet aan.

Ontgiften is een goed idee. Jouw schema van vaccineren, ontvlooien en ontwormen in 1x vind ik een zeer slecht idee.
Mijn honden worden met Chlorella en Schindele's mineralen ontgift na een vaccinatie of narcose.
Nou zeg, iets meer vriendelijkheid zou heus geen pijn doen hoor :-\

De dierenarts laat mij daar geen keuze in, in die zin bedoelde ik het.

Ik ga niet in 1 keer alles doen. Vanmiddag krijgt hij het vaccin en afhankelijk van hoe het dan met hem gaat in de loop van de week de anti vlo en anti worm. En natuurlijk ga ik hem dat niet geven als hij van het vaccin erg beroerd wordt, want dat dat meer kwaad dan goed zal doen snap ik ook wel.

Thanks voor de tip dat er 2 weken tussen het vaccin en het ontgiften moet zitten. :)
#1512819
Boez schreef: Als ik hem uitstel kan het pas over een week of 2/3 (omdat ik het zelf de komende tijd erg druk heb, ja het gewone leven gaat ook gewoon door) terwijl hij 11 januari ongeveer gezet had moeten worden. Ik heb dat besproken met de DA assistente en zij raadde aan het op deze manier te doen.
Ik vind dat een DA assistente van niks, eerlijk gezegd. Jij zal vast verteld hebben dat je hond diarree heeft. Een hond in die staat mag niet op dat moment gevaccineerd worden. Ontwormen en ontvlooien tegelijkertijd met de vaccinatie is vragen om nog meer problemen. Uitstellen is een gezonder alternatief voor je hondje.
#1512823
Boez schreef: Nou zeg, iets meer vriendelijkheid zou heus geen pijn doen hoor :-\

De dierenarts laat mij daar geen keuze in, in die zin bedoelde ik het.

Ik ga niet in 1 keer alles doen. Vanmiddag krijgt hij het vaccin en afhankelijk van hoe het dan met hem gaat in de loop van de week de anti vlo en anti worm. En natuurlijk ga ik hem dat niet geven als hij van het vaccin erg beroerd wordt, want dat dat meer kwaad dan goed zal doen snap ik ook wel.

Thanks voor de tip dat er 2 weken tussen het vaccin en het ontgiften moet zitten. :)
Je hebt te allen tijde ZELF de keuze te beslissen wat er met jouw hondje gebeurt. Zo ook kun jij te allen tijde zelf bepalen hoe en met wat jouw hondje gevaccineerd wordt. Jouw dierenarts hoeft geen Pi te mengen met een Nobivac DHP. Is totaal overbodig. Als hij Weil wel los kan enten, zonder Parvo, dan heeft hij ook een eigen oplosvloeistof. Diezelfde vloeistof kan hij gewoon gebruiken voor de DHP, zonder Pi.

En uhhh...ik ben uiterst vriendelijk, hoor. Maar wel duidelijk...... ;)
#1512824
Mevroi Kruim schreef: Met Sandra eens. Een hond die al niet lekker is zou ik sowieso niet laten vaccineren, ontwormen gaat veel honden ook niet in de koude kleren zitten dus ook dat zou ik niet doen met een niet lekkere hond. En de combi anti-vlo/vaccinatie/ontwormen vind ik helemaal een nono, ook bij een gezonde hond. Is er een reden waarom dat allemaal perse tegelijkertijd moet? Vaccineren moet de da doen maar antivlo en ontwormen doe je toch zelf? Dan kun je toch wachten met vaccineren tot hij weer lekker in z'n vel zit, dan een paar weken laten bijkomen en dan de rest, een voor een.
Nogmaals, ik ga het niet allemaal in 1 keer doen.

En tsja die afweging heb ik ook gemaakt. Punt is dat nu hij niet lekker is, hij des te bevattelijker is voor ziektes. En ik ben al te laat met de vaccinatie, daar maak ik me toch ook een beetje zorgen over.
#1512827
Boez schreef: Nogmaals, ik ga het niet allemaal in 1 keer doen.

En tsja die afweging heb ik ook gemaakt. Punt is dat nu hij niet lekker is, hij des te bevattelijker is voor ziektes. En ik ben al te laat met de vaccinatie, daar maak ik me toch ook een beetje zorgen over.
Dat niet maar je gaat het wel heel dicht bij elkaar doen. Die 1 à 2 weken maken toch niet zoveel uit.. Hij loopt al vanaf januari zonder! Je kunt het ook omdraaien namelijk; de kans dat hij nog zieker word van de vaccinatie is namelijk ook erg groot.
#1512834
@ Sandra It takes two to tango :) dat is waar.

N.a.v. jullie reacties toch nog even met de DA assisente gebeld, want over drie kwartier hebben (hadden) we dus de afspraak al. Uitgelegd dat het me toch niet helemaal lekker zit, nu zijn darmen al van slag zijn te vaccineren. Maar dat ik me ook zorgen maar omdat ik al te laat ben.
Kennelijk hadden we elkaar eerder niet helemaal goed begrepen, dat gebeurt wel eens ;) Want zij zei (na overleg met de DA) dat het dan idd beter is niet te vaccineren. Sterker nog ook niet direct ontwormen en ontvlooien, eerst zorgen dat de diarree over gaat. En inderdaad een week meer of minder zonder vaccinatie maakt dan ook niet zoveel uit.

Weet je wat het ook is, je wilt het beste voor je diertje maar ziet door de bomen het bos soms niet meer.

Thanx voor het meedenken alle 3.

Om terug te komen op een eerdere vraag, die probiotica van A. Vogel lijkt me nog steeds een goed plan. Chlorella kan dan later.
Eens?
Laatst gewijzigd door Boez op di 09 feb 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1512839
Kijk, dan neem ik mijn uitspraak van de dierenartsassistente meteen terug. ;)
Heel verstandig, Boez. Je wilt geen auto-immune aandoening door te vaccineren op momenten dat je hond niet in gezonde conditie is. Daar zijn er helaas al genoeg van. Probiotica zou je zeker kunnen geven. De chlorella pas 2 weken na vaccinatie.
#1512846
Nee, dat willen we inderdaad niet :)
Het was de DA-assistente denk ik gewoon niet duidelijk dat hij nu echt diarree heeft, en dat is natuurlijk weer aan mij te wijten. Ik had het wel over wisselende ontlasting i.v.m. het ontwormen, maar kennelijk niet duidelijk genoeg geweest.
Verder zat ik heel erg in de trend van 'hij is niet lekker, dus vatbaarder, dus nu ik eenmaal de keus heb gemaakt te vaccineren moet dat ook a.s.a.p.'
Afijn, die bomen en dat bos dus.

Nogmaals dank allen :)

M'n manneke en ik gaan lekker het bos in, de zon begint zowaar een beetje te schijnen! :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door