Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1522342
Irish schreef: Ja, zover wist ik het ook, maar ik vraag me af wat je precies doet, bloed afnemen of..? Gezien de handelbaarheid van mijn hond zou ik graag daar een antwoord op willen :)
er word idd een klein beetje bloed afgenomen door Tannetje. Onhandelbare honden is geen probleem in mijn ogen maar zou je even met tannetje moeten overleggen. Er zijn in principe niet al teveel honden tegelijk in mijn trimsalon
Mijn eigen Didge is ook niet gemakkelijk en krijgt gewoon een muilkorf om
In welke zin is jouw hond "onhandelbaar"
Door Irish
#1522484
Bedankt voor je uitleg, heb er nu een duidelijker beeld op!  :)

Kaatje is een mechelaar uit werklijn voor de politie en reageert  daardoor erg vanuit haar instinct op nieuwe prikkels. Dit uit zich vooral door overmatig te blaffen en daar blijft het eigenlijk ook bij (Blaffende honden bijten niet  :biggrin2:). Als je dit van haar weet en op een rustige manier met haar omgaat gaat het vanzelf wel weer over. Ze moet even vertrouwen krijgen in de onbekende personen/situatie. Op tafel is ze (over het algemeen, heb nog nooit bloedonderzoek gedaan en maandag heeft ze narcose intra veneus gehad en dat ging prima) braaf.

Het is voor Kaatje dan sowieso erg prettig als er niet te veel honden als prikkel in de buurt zijn, dus ik denk dat het wel goed gaat komen, zeker als je dit van te voren weet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1522545
Irish schreef: Bedankt voor je uitleg, heb er nu een duidelijker beeld op! :)

Kaatje is een mechelaar uit werklijn voor de politie en reageert daardoor erg vanuit haar instinct op nieuwe prikkels. Dit uit zich vooral door overmatig te blaffen en daar blijft het eigenlijk ook bij (Blaffende honden bijten niet :biggrin2:). Als je dit van haar weet en op een rustige manier met haar omgaat gaat het vanzelf wel weer over. Ze moet even vertrouwen krijgen in de onbekende personen/situatie. Op tafel is ze (over het algemeen, heb nog nooit bloedonderzoek gedaan en maandag heeft ze narcose intra veneus gehad en dat ging prima) braaf.

Het is voor Kaatje dan sowieso erg prettig als er niet te veel honden als prikkel in de buurt zijn, dus ik denk dat het wel goed gaat komen, zeker als je dit van te voren weet.
duidelijk, maar zou het voor de zekerheid ook even aan Tannetje melden dat ze weet wat ze in handen krijgt.
Is het misschien voor jouw makkelijker als ik jouw als eerste om 9.00 uur inplan, of als allerlaatste. Kun je om 9.00 uur?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1522559
dan heb ik even een (voorlopig) tijdschema gemaakt. Ik hoop dat het voor jullie goed is, en zo niet laat even weten wat en hoe je het anders wilt

9.00 uur:   Kira 4 honden
9.20 uur:   Monique 4 honden
9.40 uur:   Jannie 1 hond
9.45 uur:   Pauline 2 honden
9.55 uur:   Boez 1 hond
10.00 uur: Kojak 1 hond
10.05 uur: Paula 1 hond
10.10 uur: Juul 1 hond

eerst worden alle titers genomen, deze moeten een poosje staan, en daarna worden de honden ingeent of niet
Laatst gewijzigd door *Monique op za 13 mar 2010, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#1522576
trimsalon schreef: duidelijk, maar zou het voor de zekerheid ook even aan Tannetje melden dat ze weet wat ze in handen krijgt.
Is het misschien voor jouw makkelijker als ik jouw als eerste om 9.00 uur inplan, of als allerlaatste. Kun je om 9.00 uur?
Aangezien ik vanuit Hoofddorp kom is het misschien makkelijker me als laatste in te plannen, ik kan eventueel wel samen met Boez of na of voor als dat makkelijk is :)( is mijn zus en Kaatje eet haar hond niet op ;D )

Ohja, hoe heet Tannetje op het forum als nicknaam? Dan stuur ik haar even een PM.

Overigens heeft Kaatje wel elke jaar haar vaccinatie gehad (had me nog niet echt verdiept hierin) en laatste keer was in november 2009, dus ben benieuwd of ze geent moet worden.
Laatst gewijzigd door Irish op wo 17 feb 2010, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1522586
Irish schreef: Aangezien ik vanuit Hoofddorp kom is het misschien makkelijker me als laatste in te plannen, ik kan eventueel wel samen met Boez of na of voor als dat makkelijk is :)( is mijn zus en Kaatje eet haar hond niet op ;D )

Ohja, hoe heet Tannetje op het forum als nicknaam? Dan stuur ik haar even een PM.

Overigens heeft Kaatje wel elke jaar haar vaccinatie gehad (had me nog niet echt verdiept hierin) en laatste keer was in november 2009, dus ben benieuwd of ze geent moet worden.
ik heb jouw met Boez als laatste gepland.
Tannetje haar nickname is Hitam en heeft in dit forum ook al gereageert ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1523135
Mo..... mag ik op jouw plaats na half tien? Om tien voor half tien weet ik niet of ik het redden ga qua drukte. Als ik om 9.35 mag, kan ik zo rond kwart voor negen vertrekken. ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1523163
Pauline schreef: Mo..... mag ik op jouw plaats na half tien? Om tien voor half tien weet ik niet of ik het redden ga qua drukte. Als ik om 9.35 mag, kan ik zo rond kwart voor negen vertrekken. ;)
= veranderd ;)
Door Irish
#1523666
In overleg met Tannetje laat ik Kaatje niet titeren, omdat ze in November de volle mep aan vaccinaties heeft gehad is het titeren een beetje zinloos nu. Toch bedankt voor de moeite :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1523703
Irish ik heb je van het lijstje afgehaald.
ik was heel enthiousast met dit topic 8), nu blijkt dat mijn honden helemaal geen titers bepaald hoeven te worden :biggrin2:
Vienna en Kay doe ik niet meer. Didge hoeft pas in 2011, en Bantu is vorig jaar volledig ingeent en hoeft niet eerder als 2012.
Ik laat Didge en Bantu alleen weil geven en Didge Bantu en Kay worden bloed afgenomen op neospara
Gebruikersavatar
Door kira
#1523948
Ik kom dan dus met 4 honden voor de titers, en ik heb 5 honden bij mij. Nou dat klinkt ingewikkeld zeg. Voor de titer heb ik 3 beren en de labrador. En beer nr 4 (dus hond nummer 5) hoeft geen titer meer, maar wel een Weilprik. En voor één beer ga ik mij even verdiepen in de Weil. Heeft één van jullie toevallig een goede site? Gaat mij even om het volgende, Kleine Beer zwemt heel veel (dus denk ik die moet Weil), maar zij is degene die eigenlijk een hele tijd aan de kwakkel is. Het gaat nu net wat beter, en ik wil toch nog even nalezen of ik haar klachten kan linken aan een Weilprik. Het zal wel niet, maar voorkomen is beter als genezen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door