Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
#168163
Hitam schreef: Bij de varkenspest en mond-en-klauwzeer werden gezonde dieren afgemaakt. Ik zie het equivalent niet zo met honden. En geloof me, die parvo en hondenziekte werken echt wel 5 jaar, mogelijk dus zelfs levenslang.
Beste Tannetje wat i probeer duidelijk te maken is het volgende wanneer ik geen entings eis stel heb ik meteen 36 dierenartsen op mijn nek zitten, wanneer er dieren ziek worden, ik denk dat jij die voorbeelden ook wel kent want waarom wordt er zo met antibiotica gesmeten bij dieren? die vraag kan ik ook beantwoorden, als de klant komt en de da zegt van kijk het nog even aan en hij moet 4 dagen later toch terug voor de ab staan die mensen wel te knetteren over dat er weer een consult e.d betaald moest worden, en het ge ouwehoer van mensen onder elkaar twee honden die naast elkaar wonen die kennelhoest hebben de ene hond zit bij DA a die geeft pillen en een duur drankje en een injectie en DA b doet dat niet en geeft alleen een drankje dan is hij een slechte DA en vergeet ook even niet jouw collega's die ook graag van alles van zich af proberen te schuiven en zo hun fouten onder tafel vegen
Gebruikersavatar
Door Hitam
#168167
Tja, ik heb ook af en toe dierenartsen op mijn nek zitten omdat ze het niet eens zijn met wat ik doe. Toch doe ik alles precies zoals ik denk dat het goed is, en wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
Ok, ik ben zelf dierenarts en dan sta ik wat sterker dan jij, als niet-dierenarts. Maar toch denk ik dat als niemand zijn nek uit durft te steken, we niets opschieten.
Door Lizzy
#168171
Ik begrijp je wel hoor Fritz. Jij beschermt jezelf natuurlijk tegen de eigenaren die zeggen dat hun hond bij jou ziek is geworden. Ik begrijp dat wel, maar ik vind het aan de andere kant ook jammer, dat het zo moet. Ieder jaar vaccineren is simpelweg de noodzaak niet toe.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 sep 2004, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#168188
Hitam schreef: Tja, ik heb ook af en toe dierenartsen op mijn nek zitten omdat ze het niet eens zijn met wat ik doe. Toch doe ik alles precies zoals ik denk dat het goed is, en wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
Ok, ik ben zelf dierenarts en dan sta ik wat sterker dan jij, als niet-dierenarts. Maar toch denk ik dat als niemand zijn nek uit durft te steken, we niets opschieten.
Ik ben best nog wel soepel als een enting net verlopen is dan weiger ik de hond niet, maar Tannetje hoe je als pensionhouder door dierenartsen de grond ingeboord kunt worden terwijl je gelijk hebt, met mijn pensionarts kan ik heel goed praten en daar vind overleg plaats over hoe en wat, maar bij de andere artsen in de regio kan dit dus niet dan is het meteen arrogant van wat weet jij er nou van, doen ook vrij geheimzinnig naar de klanten toe wat ze een dier voorschrijven, vraag ik aan de klant waarvoor krijgt de hond deze pillen weet ik niet moet ik van mijn DA geven, als je dan vervolgens info gaat in winnen willen ze die haast niet verstrekken en dat valt mij dan echt vies tegen, als een hond iets kleins heeft is ook altijd de eerste vraag bent U er niet mee naar de dierenarts geweest? terwijl ik meer van wondjes afweet uit praktijk ervaring, en wat zegt een DA dan als de klant hardhollend er naar toe gaat ja kan het nu niet meer hechten (terwijl je een bijtwond niet moet hechten als het niet nodig is)
Door lekker kort
#168189
Lizzy schreef: Ik begrijp je wel hoor Fritz. Jij beschermt jezelf natuurlijk tegen de eigenaren die zeggen dat hun hond bij jou ziek is geworden. Ik begrijp dat wel, maar ik vind het aan de andere kant ook jammer, dat het zo moet. Ieder jaar vaccineren is simpelweg de noodzaak niet toe.
Lizzy ik sta er helemaal niet afkerig tegenover maar de enige info die wij krijgen is wat de industrie ons wil geven, ze schermen hun DA pagina's af met een toegangscode alleen voor DA als het beleid anders moet wil ik daar best in meegaan maar dan moet de industrie ook openheid geven want zo ben ik dan wel een roepende in de woestijn, en je hebt trouwens gezien wat voor folderwerk wij van de industrie toegestuurd krijgen, hoe kan ik als klein pension daar nu tegen vechten
Door Lizzy
#168191
Nee, dat snap ik ook Fritz! Ik vraag of niet of jij daar tegen wil vechten. De eigenaren van de hond zouden ook wat moeten doen en misschien dat we met z'n alle eens een vuist kunnen maken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 17 sep 2004, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danja
#171577
Het rare van het hele entgeval vindt ik >:( Waar moeten wij mensen dan nu zijn met alleen onze puppyprikken ??? ;D. Wij leven ook hutje mutje opelkaar en er breken nooit rare ziektes uit???
Wij zwemmen ook in het ijsselmeer, moeten wij dan geen weilenting ??? ;D.
Wij hoeven toch ook niet jaarlijks onze prikies te halen.
Ik weet nou al niemand gaat en drinkt nog lekker een bakkie koffie, veel gezelliger.
Het moet allemaal uitgezocht worden en iedereen moet er eerlijker over zijn of we nu wel of niet overenten. :-\

Groetjes Anneke ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door