Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1417074
Is volgens mij niet de schuld van de hondeneigenaren, die gaan meestal af op wat de da zegt en er zijn er nogal wat die niks zeggen over 3 jaar geldig maar gewoon elk jaar de spuit erin jassen.
En mensen zijn vaak angstig gemaakt of van zichzelf angstig voor ziektes en kwalen en denken 'meer is beter' dus hoe vaker inenten, hoe beter de immuniteit.
Wat vaak verhelderend werkt (ook op dierenartsen  ::) ) is vragen of ze zelf of hun kinderen ook elk jaar de DKTP-enting gaan halen  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1417558
Angelique schreef: Is dat niet die neusenting die ze apart doen. De PI zit bij deze vorm van coctail in, dus daar hoeft dacht ik niet extra voor geprikt te worden.
Nee pneumodog is niet de neusenting, pneumodog is para-influenza en bordetella en wordt onderhuids gegeven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1417754
*Dorothea* schreef: Nee pneumodog is niet de neusenting, pneumodog is para-influenza en bordetella en wordt onderhuids gegeven.
Zenk joe....maar die neusenting is toch wel de KC en dat is ook Para-influenza en Bordetella....of ben ik nou helemaal buis ??? (en te lang uit de kennelhoestentingen :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1417785
Angelique schreef: Zenk joe....maar die neusenting is toch wel de KC en dat is ook Para-influenza en Bordetella....of ben ik nou helemaal buis ??? (en te lang uit de kennelhoestentingen :biggrin2:)
Ja klopt hoor, KC is de neusenting. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1417986
Maar ik kan gewoon vragen aan de DA alleen de lepto.

en iemand schreef pas in het voorjaar waarom dat?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1419354
*Marga* schreef: Maar ik kan gewoon vragen aan de DA alleen de lepto.

en iemand schreef pas in het voorjaar waarom dat?
Natuurlijk kun je aan de DA alleen lepto vragen. Ik zou wel even van tevoren bellen of ze een losse lepto hebben, anders kom je voor niks of gaat er alsnog een combi in. ;)

In het voorjaar: "In het voorjaar is het klimaat voor de bacterie het meest gunstige om zich te vermenigvuldigen. Hierdoor is de besmettingskans het grootste in het voorjaar. Daarom adviseren wij dan ook uw hond bij voorkeur in het voorjaar te laten vaccineren tegen deze ziekte." Bron: WHG Dierenartsen
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1531283
Ik heb gevraagd of ze lepto apart kunnen doen in het voorjaar.

Nog een vraag moeten ze dit jaar nog een inenting?


verleden jaar gehad
nobivac PPI/lepto
en pneumodog en nobivac L+DHPPI

dit jaar krijgen ze dan
Novibac Lepto en novibac DHPPi  maar hebben het niet gehad :)


Nu dan in het voorjaar de lepto inenting en wat moeten ze dan dit jaar verder nog? of volgend jaar?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1531631
kreeg dit antwoord terug van de DA
Dus in ieder geval in maart /april ga ik lepto doen


Ons systeem is het ene jaar een kleine coctail lepto en parainfluenz a en het andere jaar de grote enting met hondeziekte..Er is nog niet volledige duidelijkheid of het hondeziekte vaccin 3 jaar bescherming biedt.
Allleen lepto hebben we ook ,dus indien gevraagd geen probleem
Door Mevroi Kruim
#1531887
Dat die drie jaar niet uit en te na onderzocht zou zijn is kul en kletskoek. Dus ik denk dat meneer de da graag zijn eigen portemonnee spekt  >:(
Sterker nog, als je laat titeren zie je dat de grote cocktail zeker wel 7 jaar houdt.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1532105
Maandag ga ik met Boon naar de dierenarts, gevraagd om alleen een lepto enting. Dat was mogelijk, maar ze raden wel aan om daar ook P.I. te laten enten.... Ik heb gezegd dat ik dat niet wil (n.a.v. de info die ik hier allemaal lees) dus hij krijgt alleen lepto. (heb nog wel ff getwijfeld, want de da liet er speciaal nog voor terugbellen dat dat hun advies was....)

Vorig jaar hij heeft hij de cocktail gehad, vanaf volgend jaar wil ik eerst titerbepalingen laten doen. Maar Lepto is max een jaar werkzaam toch? Dus die komt zowiezo ieder jaar terug?
Door Lizzy
#1532110
Inge en Bono schreef: Maandag ga ik met Boon naar de dierenarts, gevraagd om alleen een lepto enting. Dat was mogelijk, maar ze raden wel aan om daar ook P.I. te laten enten.... Ik heb gezegd dat ik dat niet wil (n.a.v. de info die ik hier allemaal lees) dus hij krijgt alleen lepto. (heb nog wel ff getwijfeld, want de da liet er speciaal nog voor terugbellen dat dat hun advies was....)

Vorig jaar hij heeft hij de cocktail gehad, vanaf volgend jaar wil ik eerst titerbepalingen laten doen. Maar Lepto is max een jaar werkzaam toch? Dus die komt zowiezo ieder jaar terug?
Lepto vaccins werken inderdaad ongeveer 1 jaar. Pi = Para Influenza en is een niet dodelijke ziekte. Ik zie niet in waarom daarvoor gevaccineerd moet worden. Je belast er wel het lichaam onnodig mee! Dus, goed dat je die niet laat geven hoor.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1532115
Dan was ik beter voorbereid dan ik dacht  ;) Het hoe en wat met inenten ben ik pas ingedoken, dus heel zeker voelde ik me niet. Bedankt voor de geruststelling!  :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1532144
*Marga* schreef: Ik heb gevraagd of ze lepto apart kunnen doen in het voorjaar.

Nog een vraag moeten ze dit jaar nog een inenting?


verleden jaar gehad
nobivac PPI/lepto
en pneumodog en nobivac L+DHPPI

dit jaar krijgen ze dan
Novibac Lepto en novibac DHPPi (maar hebben het niet gehad :)


Nu dan in het voorjaar de lepto inenting en wat moeten ze dan dit jaar verder nog? of volgend jaar?
Moeten ze dit nog jaar nog verder een inenting of pas over 2 jaar?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1532174
Nobivac DHPPI is in ieder geval 3 jaar werkzaam, dus dan zou Lepto voldoende moeten zijn. (sprak ik wijs na net zelf nog even bevestiging nodig te hebben gehad  :D )
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door