Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1340368
Decibels schreef: niet alleen collies hoor...alle collie-achtigen...maar ook de silken windhond, de duitse herder, de witte herder, australian herder, australian cattle dog, etc. En ook met kruisingen van deze rassen is het uitkijken.
Met deze rassen dus ook oppassen met narcosemiddelen!!!
#1340371
Narcosemiddelen voor herderachtigen en nog een aantal rassen, mag maar 1/3 toegediend worden van wat bij een ander ras toegediend mag worden. Maar ja, dan heb je dierenartsen die geven meerdere narcosemiddelen naast elkaar om ze zo maar goed onder zeil te houden.
yuki13 schreef: Met deze rassen dus ook oppassen met narcosemiddelen!!!
#1340442
bij de welkoop kun je thee tree gel kopen
dat is ontwilleld voor jeuk bij paarden
ik heb het hier in huis
en als ze iets hebben van jeuk dan smeer ik het erop
het is heel smeerbaar
ik heb hier een cavaliertje die aan het ontgiften is
helemaal vol met pukkels
ik smeer hem in en ik heb hem niet 1 keer zien krabbelen
probeer dat is
ik heb het in een schoon gemaakt fronlyn spuitflesje gedaan
dus je spuit het erop
en je kunt het dan lekker uitsmeren
en het ruikt niet zo sterk als teetree olie
Door Lil
#1340978
danielle1980 schreef: nope...
ik word er beetje gek van.
zou de jeuk zolang duren als ze vlooien hadden :-\
Als het een vlooienallergie is kan het heeeeeeeeel erg lang duren.

Bij onze vroegere, vroegere hond hielp dan alleen zo'n vieze spuit tegen de jeuk van de da.
Echt vlooien heeft hij nooit gehad, maar als bijvoorbeeld 1 op hem sprong tijdens het wandelen en er weer vanaf sprong, tja dan was hij tot bloedens toe open van kop tot teen :-X :-\
Door pallas
#1340979
Decibels schreef: niet alleen collies hoor...alle collie-achtigen...maar ook de silken windhond, de duitse herder, de witte herder, australian herder, australian cattle dog, etc. En ook met kruisingen van deze rassen is het uitkijken.

Als baas moet je altijd er op bedacht blijven. Met medicatie , vlooienmiddel , narcose noem maar op.
Zelfs áls je al een antwoord krijgt dat ze er rekening mee houden , moet tóch nog vragen of ze wel recente info gebruiken.
Tis echt te zot voor woorden bij sommige DAP....
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1341643
danielle1980 schreef: ik heb huis overal gespoten met chemische troep in huis, kleden gewassen, stofzuigen, ze hebben allemaal behandeling gehad, advantage en stronghold de honden.
vorige week maandag
maar ze blijven bijten krabben tot bloedens toe, plekken niet normaal. :-X
ook al gewassen met champoo :-\
heeft er iemand gouden tip?

de katten zijn ook gedaan met advantage allemaal.

ik heb 1 net gedekte teef, die dus ook blijft jeuken.
ik weet niet waar ik ze mee moet behandelen en of je zo heel snel op elkaar weer mag behandelen. :'(

en is er iets wat ik dus bij dracht kan geven wel?

en die plekken waarmee kan ik dat doen om jeuk minder te krijgen.
sommige zijn wel 5 bij 5 of zo :-X
Ik reageer even snel zonder de rest van de antwoorden te lezen, maar ik heb 2 katten die ook vlooienallergie achtige verschijnselen kunnen vertonen, wat bij mij beter werkt dat chemische troep is het geven van extra voedingssupplementen, missing link en zalmolie in mijn geval, bij honden zou ik in plaats van zalmolie in eerste instantie lijnzaadolie proberen, is stuk goedkoper... eigenlijk per toeval ontdekt omdat ik wou kijken of het voor mijn kat met 'iets' overgewicht hielp om te zorgen dat hij in ieder geval alle essentiele voedingsstoffen binnen krijg, met als gevolg dat de korstjes bij de andere 2 verdwenen...
al
Voor de jeukvlekken zijn onschuldige middelen (die ik ook bij mijn katten zou willen gebruiken als ze dat zouden willen toelaten :-X) een mengsel van jojoba olie en aloe vera gel (evt met beetje tamanu olie, is ook vette planten olie), of een hydrolaat, bijvoorbeeld hamamelis, roos, lavendel, ... of simpelweg rescue creme van Bach...

Mocht je het mengsel van aloe/jojoba willen uittesten: ik heb nog een grote fles goede aloe vera gel staan (van volatile), als je nou regelt dat cali binnenkort een keertje langs komt bij je geef ik haar wat mee voor je ;)

Sterkte voor en met je jeukende beestenbende!!
#1342173
Dus een airco zou dus een goede vlooien preventie kunnen zijn? I.p.v. anti-vlooienspray of druppels ;D
cairodyn schreef: Ik zou idd alles in huis nog een keer goed zuigen en ook ramen een aantal keer goed tegen elkaar open zetten. Tocht houden vlooien ook niet van namelijk.
#1342467
Mevroi Kruim schreef: Ventilator op max ::)

Als je echt geen vlooien kunt vinden Daan, en ook geen poepjes en geen eitjes, zouden het dan misschien Dorothea d'r oogstmijten kunnen zijn? Kijk maar ff in de bar.
Nou ik wou het net zeggen.
De hond van m'n collega werd trouwens dol van de jeuk, die hebben we toch echt cortico's gegeven.
Ook als het vlooienallergie is, zou ik eenmalig een injectie geven met een kortwerkend cortico bv dexadresson, om toch even de jeuk te doorbreken. Ok het is troep, maar inmiddels weet ik hoe gek je kan worden van jeuk.
edit: natuurlijk geen cortico's geven aan een drachtige teef.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op do 20 aug 2009, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Frenk
#1347390
Mijn hond had ook erg jeuk, maar bij hem komt dat ook door z'n vacht. Een paar keer goed kammen, zodat je veel losse haren en wol kwijt bent, wil soms ook wel helpen bij jeuk.

Ik zie hier trouwens veel tea-tree geadviseerd worden en wil daar toch wel even voor waarschuwen. Ik heb mijn hond behandeld met een teatree spray in een verhouding die ik hier via de zoekfunctie gevonden had en hij kreeg zware neurologische uitvalsverschijnselen. Hij werd een lappenpop, kon niet meer staan of lopen. Ik dacht echt dat we hem kwijt zouden raken. Het duurde 24 uur voordat hij weer een beetje op begon te knappen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1347815
Frenk schreef: Mijn hond had ook erg jeuk, maar bij hem komt dat ook door z'n vacht. Een paar keer goed kammen, zodat je veel losse haren en wol kwijt bent, wil soms ook wel helpen bij jeuk.

Ik zie hier trouwens veel tea-tree geadviseerd worden en wil daar toch wel even voor waarschuwen. Ik heb mijn hond behandeld met een teatree spray in een verhouding die ik hier via de zoekfunctie gevonden had en hij kreeg zware neurologische uitvalsverschijnselen. Hij werd een lappenpop, kon niet meer staan of lopen. Ik dacht echt dat we hem kwijt zouden raken. Het duurde 24 uur voordat hij weer een beetje op begon te knappen.
Dat is een bekend verschijnsel bij honden (en katten, maar katten en essentiële olie gaan sowieso niet goed samen met die prutslevertjes van hun...) , niet alle honden hebben er last van, maar het is een bekende bijwerking!!

Tea tree kan wonderen verrichten, maar gebruik het met mate en verdun het goed... en sommige honden vinden het enorm stinken (sommige mensen ook trouwens, lol) dus dat is ook wel iets wat je met aromatherapie in de gaten moet houden vind ik bij dieren met veel gevoeligere neuzen dan wij mensen! Persoonlijk zou ik voor huidproblemen het liefst zo neutraal mogelijk te werk gaan, en of geen, of heel weinig ess. olie toevoegen...
Door Sella
#1360556
Ik doe deze versie van de jeukspray, perzikpitolie met salie ess olie , rescue druppels en ik moet zeggen dat het snel de jeuk stilt.
Mijn herder heeft af en toe erge jeuk door zijn pancreas en dit is na alle dingen heel erg snel helend en jeukstillend gebleken.
Ik houdt deze dus even in ere voor ik weer met tea tree aan de gang ga.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door