Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1320985
Ik wil mn honden laten titeren, wanneer ze eigenlijk weer ge-ent moeten worden, maar hoelang is zo'n titerverklaring geldig?
Krijd je advies over wanneer weer titeren?? Bij zoveel plusjes heb je zeker nog voor zoveel jaar bescherming??

Dit ivm de vereniging waar ik loop. Ze willen wel mee qua titeren, maar willen ook graag weten of je dan elk jaar moet titeren of dat dit dus op advies gaat.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1320999
choopy schreef: Ik wil mn honden laten titeren, wanneer ze eigenlijk weer ge-ent moeten worden, maar hoelang is zo'n titerverklaring geldig?
Krijd je advies over wanneer weer titeren?? Bij zoveel plusjes heb je zeker nog voor zoveel jaar bescherming??

Dit ivm de vereniging waar ik loop. Ze willen wel mee qua titeren, maar willen ook graag weten of je dan elk jaar moet titeren of dat dit dus op advies gaat.

Alvast bedankt.
ik heb Rakker, toen ik nog op de hondenschool trainde, ieder jaar laten titeren......... Tannetje schreef de uitslagen in het boekje, met de geteste ziektes..... ik vind het opzich geen probleem om het ieder jaar te doen, Rakker krijgt dan ook gelijk een APK...........
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1323316
Het hoeft niet echt ieder jaar. Als de titers hoog genoeg zijn kun je een paar jaar overslaan.

Ik ga er zelf eigenlijk vanuit dat als het immuunsysteem eenmaal goed gereageerd heeft de bescherming minimaal 7 jaar duurt. Dus wat ik bij mijn eigen honden doe is 4 weken na de enting checken of die goed is aangeslagen en dan doe ik niets meer. Tenzij een hondenschool er om vraagt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door