Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Chriske
#1036215
Verleden week woensdag heeft mijn hond de coctailenting/Weill gehad (is geregistreerd voor drie jaar ;)).
's Avonds leek hij stijf te zijn en kon moeilijk in en uit de zetel. De plaats van de enting was ook gevoelig.
Nadien heb ik niet veel meer gemerkt, maar maandag hebben we een intensieve wandeling gemaakt en 's avonds hetzelfde scenario.
Stijf lopen en dan vooral (ik vermoed) met zijn voorpoot, de kant waar de enting is geplaatst (ongeveer rechterschouder).
Hij eet goed, is enthousiast als ik thuis kom, maar toch merk ik aan hem dat hij niet goed in zijn vel zit. Hij heeft geen koorts, maar .... . Ja, je voelt dat, he :-\.
Nu heb ik nooit honden gehad die ooit langer dan een dag op een enting reageerden, maar zou dit echt een reactie kunnen zijn op... ??
Door Lizzy
#1036273
Voor de ziekte van Weil bestaat geen 3 jarige registratie ;)

Maar ja, dit kan zeer goed een reactie zijn op de enting. Het is ook een beetje veel, de cocktail + Weil tegelijkertijd.
Door Chriske
#1036362
Lizzy schreef: Voor de ziekte van Weil bestaat geen 3 jarige registratie ;)

Maar ja, dit kan zeer goed een reactie zijn op de enting. Het is ook een beetje veel, de cocktail + Weil tegelijkertijd.
Ik bedoelde eigenlijk de driejarige registratie voor DHP ;)

Nog even dit: Weil is toch Leptospirose, he?
Er is maar één spuit gegeven, dus ik vermoe dat het gemengd was?
Door Lizzy
#1038486
Chriske schreef: Ik bedoelde eigenlijk de driejarige registratie voor DHP ;)

Nog even dit: Weil is toch Leptospirose, he?
Er is maar één spuit gegeven, dus ik vermoe dat het gemengd was?
Ja, de meeste DA's gebruiken de Lepto/Weil enting als oplosmiddel voor de DHP.
Door Chriske
#1040929
De stijfheid was na een weekje over. Onze DA heeft Intervet gecontacteerd met dit voorval, maar zei gaven duidelijk aan dat dit probleem nog nooit was voorgevallen.
Nu ja, toch raar dat het de avond van de enting is begonnen en na een weekje over was.
Het is in ieder geval allemaal in orde gekomen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door