Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#985744
Hitam schreef: Er zijn meerdere soorten lintwormen. Gelukkig komt de Echinococcus minder vaak voor.
Meestal is het Dipylidium (sp?) en die is vrij onschuldig. Dat is degene die door vlooien wordt overgeracht.

En verkijk je niet op de oude huismiddeltjes, die doen vaak wel degelijk wat. Al is het vaak niet zo sterk als de chemische middelen.
het is wel zo dat Dipylidium vrij onschuldig is, ik zeg alleen, men weet niet welke lintworm besmetting het hier is, dus in mijn opinie is het beter om te behandelen... maar goed, dat is hoe ik er over denk. Ik vindt de huismiddeltjes ook best te gebruiken, maar je moet het toch met mij eens zijn dat als je een hond heeft behandeld met knoflook en je zie de lintworm segmenten in de ontlasting, dat de knoflook dan niet de lintworm heeft verdreven of doen sterven!! :-\ ik vindt zelf dat als het om iets zoals lintworm gaat waarvan je niet weet welke parasiet het precies is en gezien de mogelijke risico voor de "volks gezondheid" dat het dan toch handiger is om het te bestrijden met een middel waarvan je vrijwel zeker weet dat het de lintworm doet verdwijnen. Ik ben overiginds een grote voorstander van een beetje wormen niet behandelen, maar ik vindt vooral in Nederland waar men met de honden uit gaan op de openbare weg, en waar de hond vaak zijn ontlasting achter laat waar ook kinderen lopen en andere honden ook komen dat lintworm niet een gewenste parasiet is. nogmaals dat is mijn opinie :-\
Door Juul
#985787
en dan moet je hem ook niet aaien
Dat deed ik gelukkig al nooit. Ik sla alleen af en toe met een stok. Das wel veilig, toch. ;) ;) ;)
Door nikèdog2000
#985925
ik heb ze vandaag allemaal CHEMICH ontwormd
ben ik nou weer braaf??????????????????
en van mijn honden zal een ander niet besmet raken
ik ruim altijd de ontlasting op
waar ze ook poepen
Door conleeuw
#985949
nikèdog2000 schreef: ik heb ze vandaag allemaal CHEMICH ontwormd
ben ik nou weer braaf??????????????????
en van mijn honden zal een ander niet besmet raken
ik ruim altijd de ontlasting op
waar ze ook poepen
;) heel goed, ook als je opruim is er een geringe kans op besmetting, de lintworm segmenten kunnen bij de uitgang van de anus komen te zitten, hond likt, vervolgens zichzelf likken, jij of een kind aai en zo kan een besmetting ook gebeuren, maar jij heb nu ontwormd, dus nu is het toch weer goed ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#985985
Hitam schreef: Er zijn meerdere soorten lintwormen. Gelukkig komt de Echinococcus minder vaak voor.
Meestal is het Dipylidium (sp?) en die is vrij onschuldig. Dat is degene die door vlooien wordt overgeracht.
Dat wou ik net typen ;D
Door dogsunlimited
#986070
Goed dat je hebt ontwormd. ;)

Vond een stukje historie:

Week 2 eetlpls FENEGRIEKZAAD op 1 kop water, 24 uur lang. Zeef en laat het vocht opdrinken. De zaadjes kunnen worden toegevoegd aan een zemelenrijk dieet. Naast de bacteriedodende alkaloïden, bevat fenegriek ook veel slijmstoffen die het glijvermogen in de darm zullen vergroten. Dit kruid is zeer geschikt voor verzwering en abcessen. In ernstige gevallen kunnen suppo’s met VELD- of KRULZURINGblad ( -aftreksel) worden toegediend. Deze suppo’s kan men eenvoudig maken door een gekneusd blad (met de deegrol kneuzen) op te rollen en in de anus te schuiven, eventueel eerst het rolletje met wat olie nat maken. Een koud getrokken, sterk lijnzaadaftreksel kan zowel inwendig als uitwendig worden gebruikt.(1)
Eventueel kan dagelijks een eetlpl olijfolie worden toegevoegd, om de stoelgang te bevorderen.


Is wel geen knoflook, maar er zit vast een kern van 'waarheid' in wat je zegt. ;D
Door conleeuw
#986078
*Dorothea* schreef: Dat wou ik net typen ;D
ja dus, zou je dan gewoon maar de lintworm laten gaan?? :-\ en ervan uitgaan dat het Dipylidium is..... bovendien, ik heb maar een voorbeeld genomen, er zijn nog meer en ze zijn heus niet allemaal onschadelijk voor mensen :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#986412
Echinococcus wordt in ons slachtvee vrijwel niet meer aangetroffen. Degene die van de vos afkomstig is zou nog kunnen. Maar de kans is veruit het grootst dat het een Dipylidium is.
Door conleeuw
#986451
Hitam schreef: Echinococcus wordt in ons slachtvee vrijwel niet meer aangetroffen. Degene die van de vos afkomstig is zou nog kunnen. Maar de kans is veruit het grootst dat het een Dipylidium is.
ja, en, wat is dan de advies, gewoon laten? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#986457
Nee, op het moment dat het er zoveel zijn dat je ze ziet, dan moet je wel echt even ontwormen.
Door roefus
#986642
tieneke schreef: Heb je soms(weer eens) niet goed gegeten vandaag? ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
??? ??? ??? dacht dat jóuw kin op apegapen lag...dat lijkt me moeilijk bij kauw- en slikwerk ;)
Door roefus
#986644
nikèdog2000 schreef: ik heb ze vandaag allemaal CHEMICH ontwormd
ben ik nou weer braaf??????????????????
en van mijn honden zal een ander niet besmet raken
ik ruim altijd de ontlasting op
waar ze ook poepen
gelukkig maar...onze nationale volksgezondheid is hiermee weer gered... :D :D ;)
Door tieneke
#987034
nikèdog2000 schreef: ik heb ze vandaag allemaal CHEMICH ontwormd
ben ik nou weer braaf??????????????????
en van mijn honden zal een ander niet besmet raken
ik ruim altijd de ontlasting op
waar ze ook poepen
Brrrraaaaffffff!!! :dribble:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door