Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door laura
#103764
Anna Penta schreef: Misschien heb ik het niet goed begrepen maar waarom zouden je schoonouders van dat vreselijk sterke gif in hun vloerbedekking moeten spuiten? Ik weet niet of er omgevingsspray wordt bedoeld maar dan moet je wel een halfuur je huis uit of in elk geval alle dieren dus ga maar na wat je in huis krijgt. En als er dan ook nog eens helemaal geen sprake is van een vlooienplaag... Er zijn ook best goede natuurlijke antivlooiensprays, zoals de tick and flea spray en zo nog wat. De hond elke dag inspuiten ermee.

Overigens heb ik ergens gelezen dat je geen vlooienband in je stofzuiger moet doen omdat je dan elke keer als je zuigt gif de kamer in stuurt.
Een vlooienband in de stofzuiger leek mij eerlijk gezegt al niet zo'n fijn idee....

Om Tosca elke dag in te gaan spuiten kan ik niet aan hun vragen....
Ik denk dat ik toch de omgevingsspray even ga bekijken/ proberen. En verder krijgt ze zoals het er nu uitziet toch wel vers te eten....

Verder denk ik maar op hoop van zegen.....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#103769
laura schreef: Ik barf nu.
Met Richard heb ik al overlegd dat we ook al 2 staven carnibest mee kunnen nemen voor de eerste dagen (als ik ze van Anne Marie over kan nemen ::) :D), ik neem aan dat dat wel zo lang goed blijft in de koelkast??? En dan misschien 2 staven in de vriezer. De rest zal toch Rodi worden...

Daarom was mijn vraag hoelang blijft het ontdooid goed? Dan kan ik dat tegen haar zeggen, misschien is ze dan wat gerustgesteld!
Sorry, lees nu pas dit bericht. Ja hoor, je mag gerust Carnibest van me overnemen. Carnibest kun je rustig 2 dagen na ontdooien in de koelkast bewaren (doe ikzelf ook) en Rodi volgens mij ook wel.
Door laura
#103771
Nitus schreef:

Sorry, lees nu pas dit bericht. Ja hoor, je mag gerust Carnibest van me overnemen. Carnibest kun je rustig 2 dagen na ontdooien in de koelkast bewaren (doe ikzelf ook) en Rodi volgens mij ook wel.
:-*
Door Anna Penta
#103886
Hoi Laura, misschien heb je nog wat aan het volgende. Ik heb het opgenomen in mijn hondenboek in het gedeelte over vlooien. Ik kende het spul ook niet:

Petvital Verminex, met onder andere kokosolie. Dit niet-giftige middel tast de ademhalingsorganen van vlooien aan, waardoor ze sterven. Het hoeft slechts één keer per maand te worden toegepast maar de werking verdwijnt bij zwemmen.

Je kunt zoeken in google, dan vind je het. Het komt geloof ik van dezelfde fabrikant als frontline of zo. Maar verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten wat je gebruikt. Veel succes in elk geval.
Door Anna Penta
#103891
Nou is m'n Duits wel niet optimaal maar ik kan helemaal niets vinden van een oordeel over dit product. Een heleboel blabla maar wat is er nou uit de test gekomen? Overzie ik wat?
Door ine
#103892
Anna Penta schreef: Nou is m'n Duits wel niet optimaal maar ik kan helemaal niets vinden van een oordeel over dit product. Een heleboel blabla maar wat is er nou uit de test gekomen? Overzie ik wat?
Nee, maar dan weet je, hoe ze het daar testen! ;)
Maar er is een optie om voor 0,90 het rapport te downloaden, maar ik heb geen betaalmogelijkheid!
Laatst gewijzigd door ine op di 01 jun 2004, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#103895
nou da's flauw zeg dat je daarvoor moet betalen :(

Ik zou denken dat als het een gunstig rapport was, de firma van Petvital het maar wat graag openbaar zou maken.

Nee ik heb ook geen credit card of zo, anders had ik het wel gedownload. Maar laten ze dan helemaal niets zeggen of het gratis publiceren, dit soort streken houd ik niet van >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#104249
Ik heb in het verleden ook eens zo´n soort product gebruik met kokosolie er in. Hitam kreeg mooie glimmende krullen. Het stonk wel en de vlooien vierden gewoon feest.
Deed dus helemaal niets, en ik had een stinkende vette hond.

Ik heb zelfs vlooien gevangen en in een flesje met dat spul gestopt. Mooi dat ze niet dood gingen. Ze werden kleverig maar als ze opgedroogd waren sprongen ze weer vrolijk verder.
Door Anna Penta
#104296
Hitam schreef: Ik heb in het verleden ook eens zo´n soort product gebruik met kokosolie er in. Hitam kreeg mooie glimmende krullen. Het stonk wel en de vlooien vierden gewoon feest.
Deed dus helemaal niets, en ik had een stinkende vette hond.

Ik heb zelfs vlooien gevangen en in een flesje met dat spul gestopt. Mooi dat ze niet dood gingen. Ze werden kleverig maar als ze opgedroogd waren sprongen ze weer vrolijk verder.
Maar is dit dan hetzelfde product? Het kan toch zijn dat het inmiddels is verbeterd? Nu ben ik des te nieuwsgieriger naar dat testrapport. Niemand die het kan en wil downloaden (ik wil ook wel 0,90 eurocent overmaken hoor)
Door Lizzy
#104329
Hitam schreef: Ik heb in het verleden ook eens zo´n soort product gebruik met kokosolie er in. Hitam kreeg mooie glimmende krullen. Het stonk wel en de vlooien vierden gewoon feest.
Deed dus helemaal niets, en ik had een stinkende vette hond.

Ik heb zelfs vlooien gevangen en in een flesje met dat spul gestopt. Mooi dat ze niet dood gingen. Ze werden kleverig maar als ze opgedroogd waren sprongen ze weer vrolijk verder.
;D ;D
Door Anna Penta
#104471
Dit heb ik toegezonden gekregen van de hondenshop die dat petvital spul verkoopt (over het Duitse testrapport). Het gaat over de omgevingsspray, de druppels zijn niet getest:

De bevestiging van de bedrijfsfilosofie van Canina® was de waardering door het gerenommeerde Duitse consumententijdschrift “ÖKO-TEST” van het ongedierte bestrijdingsproduct PETVITAL® Bio-Insect-Shocker met de waardering “SEHR GUT” (Zeer goed) in de uitgave van mei 2002. Meer dan 60 bestrijdingsmiddelen voor honden en katten werden getest. Slechts 3 werden gewaardeerd met de hoogste waardering “SEHR GUT”. Canina®’s omgevingsspray Bio-Insect-Shocker was een van de drie.

Klinkt toch niet slecht vind ik. Ik sta op het punt een omgevingsspray te kopen en twijfel tussen deze en die van ECOstyle.
Door ine
#104475
Anna Penta schreef: Hoi Laura, misschien heb je nog wat aan het volgende. Ik heb het opgenomen in mijn hondenboek in het gedeelte over vlooien. Ik kende het spul ook niet:

Petvital Verminex, met onder andere kokosolie. Dit niet-giftige middel tast de ademhalingsorganen van vlooien aan, waardoor ze sterven. Het hoeft slechts één keer per maand te worden toegepast maar de werking verdwijnt bij zwemmen.

Je kunt zoeken in google, dan vind je het. Het komt geloof ik van dezelfde fabrikant als frontline of zo. Maar verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten wat je gebruikt. Veel succes in elk geval.
Toch vraag ik me af, wat de waarde van deze vermelding in je boek is! Zeker, nu ik het vervolg in deze topic heb gelezen!
Misschien niet aardig van me om te zeggen, maar hoe zit het dan met de rest van je boek?
Als ik het fout zie, zeg het me dan, maar op dit moment komt het me wat vreemd over!
Laatst gewijzigd door ine op wo 02 jun 2004, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#104478
Hoi Ine, ik begrijp niet precies wat er vreemd overkomt maar het is natuurlijk helemaal uit z'n verband gerukt hier. Ik noem in het stuk over vlooien heel veel verschillende mogelijkheden, ingedeeld in preventief, bij vlooien, chemische middelen, natuurlijke middelen etc. Bij natuurlijke middelen noem ik dus een aantal middelen die de vlooien zouden doden. Dit omdat die relatief onbekend zijn. Overal wordt veel informatie gegeven, zoals wat het middel doet etc. Trouwens ook bij de chemische middelen.

Ook neem ik veel huis-tuin-en-keukenmiddeltjes op. Zo heeft de lezer keus uit een veelheid van opties en kan deze zijn/haar eigen keus maken of desnoods verschillende methoden combineren of na elkaar gebruiken.
Laatst gewijzigd door Anna Penta op wo 02 jun 2004, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door