Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door boutcha
#983192
Hoi ;).

Nu heb ik al veel gelezen en enten is heel slecht :( en vooral een hond die auto-imuimziek is mag niet geeent worden heb ik gelezen ::).

Maar heb ook gelezen dat je dode vacins en levende vacins hebt :o.


Nu zit het zo , ik heb een hond met auto-immuimziekte (kaakspiermyositis) hij is al ongeveer 2 jaar heel goed maar staat wel op een onderhoudsdosis prednisolone.
Wij gaan 2 X per jaar naar frankrijk ;D, zen rabies entingen zijn nig geldig tot 25/11/2008.

Maar ik wil hem eigenlijk nooit meer laten enten :-[, wil hem niet terug ziek maken :'(.
Bestaat er een oplossing ? (behalve thuis laten >:()

Ik heb gelezen dat de dode vacins minder kwalijk zijn is dit zo , en heeft hij daarna evenveel kans op herval?
Door Lizzy
#983222
Thuis laten is een optie. Of het risico nemen en hem zonder de rabies enting meenemen naar FR. Of titers bepalen en de formulieren van de titers meenemen, mocht je aan de grens worden aangehouden (geen idee of dat waterdicht is).

Rabies vaccin is geinactiveerd. En bij mijn weten werkelijk net zo schadelijk als ieder ander. En in mijn ogen moet jij jouw hond daar echt niet mee enten. In de bijsluiter staat dat alleen gezonde honden mogen worden gevaccineerd. En ja, hoe lullig het ook klinkt: jouw hond is niet gezond. Overigens is het 100% zinloos een hond te vaccineren die op prednison staat.
Door boutcha
#983901
Dus bij titeren krijg je geen ooficeel bewijs dat goed is voor de grens overgang alhoewel er geen grensen meer zijn ;).

Mischien wagen we het er wel op om toch te gaan :-[, de kans is heel klein he?
En waar wij gaan is geen toeristiche plaats , enkel vee weilanden en bossen .
Maar de honden lopen NOOIT los , en zal zen oude hangertje van rabies eraan hangen ;) en zeggen da ons boekje in ons huisje ligt als we controlle ter plaatse krijgen ??? of toch maar ni :-\ weet het echt niet.
Is nog een half jaar verder he mischien staan ze dan al wa verder met titeren en d erabies vacin's :D?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983920
Om je hond mee te kunnen nemen naar GB en ik geloof Zweden ook, moeten de rabiës waarden boven een bepaalde grens liggen, die uitslag krijg je op papier, misschien is dat een optie?
Door Femke
#983999
Ik denk dat het niet uitmaakt of je dode of levende entstof gebruikt.

Bij een auto-immuun ziekte keert het immuunsysteem zich tegen lichaamseigen cellen (in het geval van jouw hond spiercellen) in plaats van ziekmakende cellen.
Door enten activeer je het immuunsysteem (je zorgt ervoor dat die op volle oorlogssterkte komt tegen de ziekte waar jij voor geënt hebt).
Maar omdat het immuun systeem van jouw hond van slag is, weet je niet of je wel of niet een legertje agressieve soldaten klaarstoomt om de kaakspiercellen nog een keer extra hard aan te vallen.
Daarom is het risico groot als je een hond met een autoimmuunziekte ent.

De prednison onderdrukt het immuunsysteem. Daardoor blijft jouw hond klachtenvrij, maar daardoor heeft een enting ook geen zin.
Door Eeffie
#993296
Zelf heb ik ook een hondje wat op een onderhoudsdosis pred staat vanwege auto-imuunziekte.
Ik ent haar ook niet, maar nou ben ik ook niet naar het buitenland geweest.

Ik snap je overweging wel omdat de hond nu klachtvrij is, maar ik zou als ik jou was het risico niet nemen om hem te enten.
Stel dat het een trigger is en dat alles weer van voor af aan begint!!
Nou weet ik niet hoe de bijwerkingen van de pred bij jouw hond zijn, maar bij die van mij is het geen pretje.  :(
Hele erge vraatzucht, onzindelijk, opzwellen, lui, hangerig en totaal niet zichzelf.

Persoonlijk zou ik het risico gewoon nemen met de kans op een prent...
Je zou misschien op kunnen zoeken wat de sancties in Frankrijk zijn als je aangehouden wordt.

Succes met je beslissing en in ieder geval alvast een fijne vakantie!!  ;)
Door Losy
#993774
entingen kunnen zelfs de trigger zijn voor auto imuun ziekte
Dit heeft mijn dierenarts zelf toegegeven nadat ik weigerde om te enten.
. Vooral de enting tegen lepto kan nare gevolgen hebben volgens mijn D.A. ( auto-immuunziekte) .Eén op de 100 honden , maar het zal je maar overkomen dat jij net die ene hond hebt die deze ziekte ontwikkeld na enten.

Ik ent dus ook niet meer voor Weil .
Door conleeuw
#998930
Eeffie schreef:
Persoonlijk zou ik het risico gewoon nemen met de kans op een prent...
Je zou misschien op kunnen zoeken wat de sancties in Frankrijk zijn als je aangehouden wordt.
als dat echt de enige risico was dan was er niets aan de hand, ik zou eerst absoluut zeker maken dat er geen risico was op in beslag namen van de hond!!! :-\
Door Laura2004
#999027
conleeuw schreef: als dat echt de enige risico was dan was er niets aan de hand, ik zou eerst absoluut zeker maken dat er geen risico was op in beslag namen van de hond!!! :-\
Dat wilde ik net zeggen, het risico is geen prent, maar wel dat je hond in beslag genomen wordt en de vraag is hoe en wanneer je je hond terugkrijgt, dus ik zou dat risico absoluut niet nemen.
Door boutcha
#999776
Eeffie schreef: Zelf heb ik ook een hondje wat op een onderhoudsdosis pred staat vanwege auto-imuunziekte.
Ik ent haar ook niet, maar nou ben ik ook niet naar het buitenland geweest.

Ik snap je overweging wel omdat de hond nu klachtvrij is, maar ik zou als ik jou was het risico niet nemen om hem te enten.
Stel dat het een trigger is en dat alles weer van voor af aan begint!!
Nou weet ik niet hoe de bijwerkingen van de pred bij jouw hond zijn, maar bij die van mij is het geen pretje. :(
Hele erge vraatzucht, onzindelijk, opzwellen, lui, hangerig en totaal niet zichzelf.

Persoonlijk zou ik het risico gewoon nemen met de kans op een prent...
Je zou misschien op kunnen zoeken wat de sancties in Frankrijk zijn als je aangehouden wordt.

Succes met je beslissing en in ieder geval alvast een fijne vakantie!! ;)

Deze zomer kan hij nog mee zen enting vervalt maar pas einde vd 11ste maand ;).

Onze hond heeft niet echt veel last vd pred. in tegendeel is super aktief , en mager (ni te maar net goed), niet vraatzuchtig want iets da hij ni betrouwd eet hij niet op ;D.

Hij krijgt 1 pil van 5 mg pred.( kela) om de 2 dagen en s'morgens tussen zen maaltijd.

Dus een kans op herval bij laten enten tegen rabies is dus heel groot of snap ik het verkeerd :-[ ?
Door Laura2004
#999982
Ik heb even opgezocht wat de sancties zijn als je je niet houdt aan de invoereisen van Frankrijk op de website van de Franse ambassade, ik citeer:
'Bij in gebreke blijven, kan het dier worden uitgewezen bij binnenkomst op het Franse grondgebied of in een dierenasiel geplaatst worden'

Voor verdere informatie zie deze website: http://www.ambafrance.nl/spip.php?article3215

Het lijkt me dus erg link om dit risico te nemen en alhoewel ik vaak meerdere keren per jaar op doorreis ben door Frankrijk en ik nog nooit aangehouden ben zou ik toch het risico niet nemen.....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door