Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#101778
Ine schreef:
Kan nergens meer vinden waar ik het heb neergezet, maar een teek, die volgezogen is, zo'n joekel, die laat los, zoekt een stil plekje, legt de eieren neer en sterft zelf!
Het wordt gezegd, dat als je een volgezogen teek doodtrapt, dat deze teek dan direct alle eitjes laat gaan, maar in hoeverre dat zo is?
Maar een kinderteekje bij mama op de buik, dat kan dus niet. Misschien is het een teek, die gepakt is door een babyteek! ;) 8) Of een luie babyteek, die geen zin in wandelen heeft! ;D ;D
Die teek van mij die Syl in de bar geplaats had was er eentje die haar eieren gelgd had. Deze zijn witter en hebben deuken LOL
Door ine
#101793
Heb mijn verhaal van Animal Planet, dus als het niet klopt, dan ben ik verkeerd voorgelicht!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#101809
Ine schreef: Heb mijn verhaal van Animal Planet, dus als het niet klopt, dan ben ik verkeerd voorgelicht!
Waarom zou dat niet kloppen ??? Klinkt heel logisch in mijn flappers :D
Door ziggy
#101846
Hoi Ine,
we hebben die "dubbeldekkers" eens bekeken en kwamen tot de vaststelling dat de onderste groter, ongeveer: 2.5 mm., is dan de bovenste, +/- 1 à 1,5 mm. De onderste vertoond een "rode" kleur aan de kop ( beschaamd?).
Als je ze wil "pakken" met een tekentang kan het zijn dat, op het ogenblik dat je begint te draaien, de bovenste wegspringt.
Hebben bij beide honden het mengsel op basis van esentiële lavendelolie besproeid. Sinds verleden week nod af en toe een , nog niet ingebeten, teekje of een "dubbeldekker" gevonden. Schijnt toch wel te werken.
Groet,
Vic.
Door Peet
#104470
Brrr...ik ook hoor. Bij mijn vader in Hoogeveen haalde ik in 1 dag 6 (!!!!) teken met kleine vieze dingetjes eraan van Beau af...walg...walg..walg...... :-X :-X

Ik dacht ook dat dat baby-teekjes waren hoor.....bbrrrr...
...k*tz....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#105601
in de hondenwereld staat toevallig een heel stuk over teken,en de paring ....en dat is dus die grote teek op de kleine teek,ze paren namelijk als ze op een ander dier zitten.
Door Anna Penta
#105666
sylvia schreef: in de hondenwereld staat toevallig een heel stuk over teken,en de paring ....en dat is dus die grote teek op de kleine teek,ze paren namelijk als ze op een ander dier zitten.
Ja, dat had ik ook laatst ergens gelezen (ik geloof in een encyclopedie). Zou wel dat stuk in de hondenwereld willen lezen want ook over teken is gewoon veel nog niet met zekerheid bekend maar praat men elkaar na. Is zo'n tijdschrift in de boekhandel te koop? Ga wel kijken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#105670
Anna Penta schreef:

Ja, dat had ik ook laatst ergens gelezen (ik geloof in een encyclopedie). Zou wel dat stuk in de hondenwereld willen lezen want ook over teken is gewoon veel nog niet met zekerheid bekend maar praat men elkaar na. Is zo'n tijdschrift in de boekhandel te koop? Ga wel kijken.
Je kunt de hondenwereld gewoon in de boekwinkel kopen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door