Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#966966
Pauline schreef: Als ik het bovenstaande lees betekent het dus (volgens mij) dat ik geen Defend Dog hoef te proberen, want Exil Tick Off werkt hier ook niet.... :-\ :-\ :-\ :-\

PracTic werkt ook niet meer, vorig jaar nog wel, dit jaar dus niet meer. Ik heb de afgelopen week ruim 50 teken ( :o :o :o :o) bij J&J weggehaald. Ik heb nu besloten toch over te gaan op de Scaliborband. Ik weet het ook niet meer.....

Het is gewoonweg verschrikkelijk als je ziet hoeveel teken er hier zijn..... :-X
Ik ben heel tevreden over pulvex, vorig jaar ook gebruikt en bij Fjurdy 1 teek gevonden op zijn wang, verder niets.
Door Danny
#967824
Brrrr, al die rot teken...ik moet zeggen dat Gina er nog niet veel last van heeft...heb er nu een stuk of 4 weg gehaald...
Ik heb haar nog niet behandeld en probeer er ook zo lang mogelijk mee te wachten eigenlijk...
Door conleeuw
#967827
Hitam schreef: Mijn ervaring is dat geen enkel middel 100% werkt als er erg veel teken zijn.
nou dat idee heb ik ook iedere jaar in het begin van de tekenexplosie, maar ik moet zeggen dat ik geluk heb, Dot die een enorme teken mageet is heeft echt geen een als ze eenmaal haar band om heb, en zij is gek op water en plonst in iedere plas maar het blijft een effectieve bestrijdingsmethode voor haar..... maar ik vermoed dat er best wel honden zullen zijn die met de tekenbehandelling ook nog teken krijgen. Liefs heb ik ook geen gif op mijn honden, maar de afgelopen twee/drie weken waren echt weer verschikkelijk, tien tallen per dag er af plukken en dan nog dagelijks van die vieze volgezogen krengen in huis vinden, ik wordt er niet goed van... nu hopen dat ook deze keer de band straks zijn werk goed gaat doen :P
Door Eef+Stippels
#967829
D&K schreef: Pauline, volgens mij komt het ook omdat J&J kortharig zijn, laag op de pootjes staan en door struiken en hoog gras banjeren. Dat is precies waar de meeste teken zitten.
Misschien werkt Exil wel, maar moet je een hoge(re) dosering toedienen, en dat lijkt me niet gezond voor ze.
Ik zou idd dan maar eens de scalibor proberen. :-\
Ondanks gestruin door de duinen vorige week; 0 teken bij de dames.
Bij die van mij werkt de exil prima! Maar die staan dan ook wat hoger op de poten 8)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#967933
Hitam schreef: Mijn ervaring is dat geen enkel middel 100% werkt als er erg veel teken zijn.
Ja, misschien is 100% wel wat teveel gevraagd. We vonden 3 teken na 5 dagen wandelen in een waar tekenparadijs. Zonder gif waren dat er vast tientallen geweest.
#967970
tt-tjes schreef: Ik ben heel tevreden over pulvex, vorig jaar ook gebruikt en bij Fjurdy 1 teek gevonden op zijn wang, verder niets.
heb hier nog 2 doosjes pulvex liggen, als je ze wil.................
ellen
Door claudiaB
#968001
Wat gebeurt er als een volgezogen teek zich in huis laat vallen en je vind 'm niet?
bestaat er dan een kans op jonge teekjes in huis?  :-X
Chico had een tekebeet op z'n borst maar geen teek te vinden. ik vind dat een naar idee.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#968004
claudiaB schreef: Wat gebeurt er als een volgezogen teek zich in huis laat vallen en je vind 'm niet?
bestaat er dan een kans op jonge teekjes in huis? :-X
Chico had een tekebeet op z'n borst maar geen teek te vinden. ik vind dat een naar idee.
Dat gebeurt alleen als een volwassen vrouwtje op jouw hond zit, maar meestal zijn het de nymfen die we op onze honden vinden en die krijgen geen "jonkies" .
Gebruikersavatar
Door Pauline
#968041
Evelyn schreef: Bij die van mij werkt de exil prima! Maar die staan dan ook wat hoger op de poten 8)
:P :P :P Ik heb nu eenmaal laagbijdegrondse mormeltjes! ;D ;D ;D

Maar ze zij zoooooooo liefffffffff! :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door kira
#968070
Aan het laagbenige zal het echt niet liggen. De dames hier zijn allemaal hoogbenig (72 cm) en heel erg harig, en we stikken hier in de teken. Vorig jaar zomer vielen ze vanaf de bomen in de tuin van de buren zo op ons en de honden. En onze honden snappen het bordje blijf op het pad niet echt helemaal en lopen bij voorkeur een meter naast het pad, ook niet echt bevordelijk. We gebruikten toen iedere 20 dagen een pipet Frontline voor 60 kilo honden. Omdat het rampzalig was (10 teken op één kop was normaal en geen uitzondering) scalibor geprobeerd. Resultaat: nog steeds heel veel teken (en ik steeds maar zeggen, zonder was het vast meer) en na een maand twee honden met een compleet stukke hals (onder al dat haar zie je dat dus niet snel). Dit jaar doen we het anders, tea try en knoflook therapie. Voor de start hiermee werden we teken gek, de eerste week werd het minder. Score deze week op vier honden 4 teken. Blijf dus doorgaan met iedere dag druppel tt en één keer per week druppel knoflook door het eten en hoop dat we het zo houden.
Enneh een teek op de grond wordt al snel een bloedvlek op de grond. We reizen in september af naar Frankrijk, zoek dus nu een band of middel dat daar wel bescherming biedt tegen alle enge zieke teken, maar hoop dat er nog iets anders is als scalibor, wil niet weer een hond met een stukke nek.  :(
Gebruikersavatar
Door pike
#968449
*Dorothea* schreef: Dat gebeurt alleen als een volwassen vrouwtje op jouw hond zit, maar meestal zijn het de nymfen die we op onze honden vinden en die krijgen geen "jonkies" .
Ik heb anders eens een afgevallen teek in een buisje gestopt, en daar zaten later mooi niet alleen een dode teek maar ook een heleboel eitjes in.
Ook heb ik het verhaal gehoord van iemand die de jonkies in huis had. Op zoek naar een warm plekje kropen ze allemaal tegen de televisie aan.
Het kan dus wel degelijk voorkomen. :-X
Door sam123
#968950
hallo allemaal,
ben net terug van de veluwe, samen met ziggy
op vakantie geweest.
ondanks practic had ziggy toch een teek die nog niet
dood was. hoewel er staat op het doosje na 48uur als de teek
gebeten heeft.
hij was wel wit, de teek betekend dat hij zich nog niet helemaal
heeft volgezogen?
groetjes sylvia
Door Elvira
#969875
Zwemmen werkt bij mijn goldens niet. Vorige week heb ik ze laten zwemmen na de boswandeling. Ik heb die middag 15-20 teken van Nelson afgehaald (vast). Maar een golden heeft natuurlijk wel een waterafstotende vacht en wordt niet tot de huid toe nat. Ik heb nu zero puce besteld en er vrijdag op gedaan. Ik heb het idee dat het aantal teken langszaam minder wordt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door