Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#952648
Pauline schreef: Joep en Joris hebben daarnet een losse weil-enting gehad. Nu eens even in de gaten houden, hoe het verder met ze gaat. Joris heeft er in 2006 totaal geen reactie op gehad, stom genoeg kan ik het me van Joep niet meer zo goed herinneren..... :-[
als je je het niet kan herinneren dan heeft hij vast geen reactie gehad, dan zou je dat heus nog wel weten lijkt me ;)
conleeuw schreef: duimen dat er geen reactie komt, mijn honden hebben eigenlijk nooit een reactie gehad, ik denk als het wel zo was geweest dat ik nog dieper moet nadenken over enten, en ik moet al zo diep nadenken :-[/b]\

doe je wel voorzichtig dan ::) ;D
Door Femke
#952888
pike schreef: als je je het niet kan herinneren dan heeft hij vast geen reactie gehad, dan zou je dat heus nog wel weten lijkt me ;)
Een entreactie hoeft echt niet overduidelijk gerelateerd te zijn aan enten. Het kan soms pas weken nadien optreden, zodat je de link met de enting niet meer legt.

Helaas heeft een hond die een entreactie heeft gehad, dikke kans dat hij de volgende keer weer een reactie krijgt, en die kan heftiger zijn.
Gebruikersavatar
Door Dian
#953369
ik kom ook bij de club twijfelaars enten weil :-X Rakker loopt constant in uit de sloot te lebberen sinds ik hem "zwemles" geef en gaat nu ook uit zich zelf echt het water in (niet verder dan je buik, want zwemmen durf ik echt niet hoor :P). Heb bij de DA navraag gedaan en ze willen kijken of ze ergens een losse weil-enting te pakken kunnen krijgen, omdat ik gezegd heb dat ik het absoluut niet met parvo erbij wil enten. 'k Ben benieuwd, anders moeten we op zoek naar elders in de regio :P
Door Lizzy
#954228
Ik heb besloten dat ik Linga laat vaccineren tegen Lepto en heb direct voor een afspraak gebeld. Op de een of andere manier zit het me niet lekker, te meer daar het aantal bruine ratten in NL toe schijnt te nemen. In ieder geval ben ik er niet gerust op en zodra ik zelf denk "ik zit er niet meer rustig bij", laat ik vaccineren. Te meer daar Linga over een maandje of wat weer loops moet worden en de weerstand dan ook minder lijkt. Ik ben dan ook bang dat ze juist op zo'n moment wel zo'n ziekte op pikt. Misschien totale flauwekul hoor, ik weet het niet.

Nou heb ik een afspraak gemaakt..... en gelijk weer spijt..... :-\

Tja. Het blijft ieder jaar gezeur met die Lepto enting....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#954266
ik kom net bij de DA vandaan.
Vinci heb ik wel de coctail laten geven van nobivac, geen kennelhoest!
Weirdo en zimba heb ik laten enten voor Weill ook van nobivac.
Ze vonden me maar lastig en eigenlijk vinden ze het heel vreemd dat ik hun geen cocktail wil geven.
Op mijn antwoord dat ik ze wil laten titeren, trokken ze hun wenkbrauwen op!
Zelf de DA hier heeft daat nog nooit van gehoord!!!!
Wat woon ik toch in een gat zeg :( :(
Op naar rotterdam dan maar!
ellen
Door engelina
#955866
Ik volg momenteel een opleiding voor honden in Belgie, bij Geert de Bolster. Deze reist de hele wereld over en heeft veel contacten met diverse dierenartsen e.d. Hij heeft ons aangeraden de honden het eerste levensjaar te laten inenten, daarna is het niet  meer nodig. De entingen zijn levenslang. Volgens hem heeft het allemaal met geld te maken. Hij heeft ons ook een boek geadviseerd te lezen dat gaat over de enorme risico's van inentingen.
Mijn honden worden dus niet meer ingeent. Ik vertik het om mee te doen met mensen (zogenaamde medici) die alleen uit zijn op geld en de gezondheid van de dieren uit het oog verliezen. Laat je niet  in de maling nemen!
Door Lizzy
#955878
engelina schreef: Ik volg momenteel een opleiding voor honden in Belgie, bij Geert de Bolster. Deze reist de hele wereld over en heeft veel contacten met diverse dierenartsen e.d. Hij heeft ons aangeraden de honden het eerste levensjaar te laten inenten, daarna is het niet meer nodig. De entingen zijn levenslang. Volgens hem heeft het allemaal met geld te maken. Hij heeft ons ook een boek geadviseerd te lezen dat gaat over de enorme risico's van inentingen.
Mijn honden worden dus niet meer ingeent. Ik vertik het om mee te doen met mensen (zogenaamde medici) die alleen uit zijn op geld en de gezondheid van de dieren uit het oog verliezen. Laat je niet in de maling nemen!
Jaaa, Geert kennen we wel. En ook hier maakt hij weer een foutje. Dit is waar voor entingen voor virussen. Niet voor bacterieen zoals Lepto. Daar bouwt een hond zeker GEEN weerstand tegen op dat levenslang duurt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#955979
engelina schreef: Ik volg momenteel een opleiding voor honden in Belgie, bij Geert de Bolster. Deze reist de hele wereld over en heeft veel contacten met diverse dierenartsen e.d. Hij heeft ons aangeraden de honden het eerste levensjaar te laten inenten, daarna is het niet meer nodig. De entingen zijn levenslang. Volgens hem heeft het allemaal met geld te maken. Hij heeft ons ook een boek geadviseerd te lezen dat gaat over de enorme risico's van inentingen.
Mijn honden worden dus niet meer ingeent. Ik vertik het om mee te doen met mensen (zogenaamde medici) die alleen uit zijn op geld en de gezondheid van de dieren uit het oog verliezen. Laat je niet in de maling nemen!
Ach ja Geert, die beweerd wel meer dingen die niet te staven zijn ::) Maar bedankt voor de waarschuwing, WIJ laten ons niet in de maling nemen en voor jullie zou het verstandig zijn om niet klakkeloos aan te nemen wat één meneer roept.
Door claudiaB
#956005
Ik heb gisteren de honden laten enten tegen weill. Heel leuk gesprek gehad over alle voors en tegens wat betreft entingen.
Kreeg veel begrip voor mijn keuze. En de mening van deze DA was eerst alle honden titeren daarna pas enten op maat. Maar hij zei er direct bij dat veel eigenaren niet zover te krijgen zijn. En dat het voor veel mensen te kostbaar wordt.  :-\
Heeft hij zeker nog niet op Barfplaats gekeken.  :D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#956050
claudiaB schreef: Ik heb gisteren de honden laten enten tegen weill. Heel leuk gesprek gehad over alle voors en tegens wat betreft entingen.
Kreeg veel begrip voor mijn keuze. En de mening van deze DA was eerst alle honden titeren daarna pas enten op maat. Maar hij zei er direct bij dat veel eigenaren niet zover te krijgen zijn. En dat het voor veel mensen te kostbaar wordt. :-\
Heeft hij zeker nog niet op Barfplaats gekeken. :D ;D
Nee, waarschijnlijk niet, maar wij vertegenwoordigen dan ook niet het gros van de hondenbezitters.
Door claudiaB
#956139
Angelique schreef: Nee, waarschijnlijk niet, maar wij vertegenwoordigen dan ook niet het gros van de hondenbezitters.

Helaas niet! zouden veel meer honden vers vlees eten en niet onnodig geent worden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#956324
engelina schreef: Ik volg momenteel een opleiding voor honden in Belgie, bij Geert de Bolster. Deze reist de hele wereld over en heeft veel contacten met diverse dierenartsen e.d. Hij heeft ons aangeraden de honden het eerste levensjaar te laten inenten, daarna is het niet meer nodig. De entingen zijn levenslang. Volgens hem heeft het allemaal met geld te maken. Hij heeft ons ook een boek geadviseerd te lezen dat gaat over de enorme risico's van inentingen.
Mijn honden worden dus niet meer ingeent. Ik vertik het om mee te doen met mensen (zogenaamde medici) die alleen uit zijn op geld en de gezondheid van de dieren uit het oog verliezen. Laat je niet in de maling nemen!
Welk boek heeft hij geadviseerd?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door