Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#902199
Janne schreef: Hey,

Nou ik ent mijn honden idd wel tegen kennelhoest, en vorig jaar heeft mijn oudste teef het 2x kort na elkaar gehad, en de pup die ik er toen bij nam dus de 2e keer ook....

Nu heb ik hier weer 3 kuchende honden lopen, baal als een stekker zo van nu weer? waar ik het opgelopen heb mag joost weten, ben voor de laatste keer op een show geweest een grote maand geleden.

Bij ons op de hondenschool lopen ook geen kuchende honden rond want dat valt me altijd meteen op omdat ik het zelf nu al 3x meegemaakt heb.

Ik begin ook erg te twijfelen om ze komende keer niet meer te laten enten, nu hebben ze het allemaal tussen de 3 en 6 mnd geleden pas gehad maar goed.
Eens informeren of het op onze hondenschool verplicht is anders moet ik wel....
Nou, als je er naar moet gaan informeren worden er volgens mij geen boekjes gecontrolleerd ;). Ik zou geen slapende honden wakker maken en gewoon geen kennelhoest meer enten (en niks zeggen natuurlijk ;))
#902202
Ik ga ook selectiever de kennelhoest enting geven. Altijd alles geent maar in oktober 2007 waren er 5 van de 6 honden ziek met koorts. Voor mij was dat ook een teken dat de enting niks doet. De oudste van 10 heeft het niet gehad en gelukkig het puppy wat geboren in die tijd ook niet.
#902216
Nitus schreef: Nou, als je er naar moet gaan informeren worden er volgens mij geen boekjes gecontrolleerd ;). Ik zou geen slapende honden wakker maken en gewoon geen kennelhoest meer enten (en niks zeggen natuurlijk ;))
Bij ons op de hondenschool moet je bij je aanvraagformulier van de cursus ook een kopie van je hondenpaspoort inleveren, dus daar wordt wel gecontroleerd.
Ik weet trouwens niet op kennelhoest verplicht is daar, maar ik wil ook stoppen met de enting.

Groetjes Trudie
Door Femke
#902243
Janne schreef: Hey,

Nou ik ent mijn honden idd wel tegen kennelhoest, en vorig jaar heeft mijn oudste teef het 2x kort na elkaar gehad, en de pup die ik er toen bij nam dus de 2e keer ook....

Nu heb ik hier weer 3 kuchende honden lopen, baal als een stekker zo van nu weer? waar ik het opgelopen heb mag joost weten, ben voor de laatste keer op een show geweest een grote maand geleden.

Bij ons op de hondenschool lopen ook geen kuchende honden rond want dat valt me altijd meteen op omdat ik het zelf nu al 3x meegemaakt heb.

Ik begin ook erg te twijfelen om ze komende keer niet meer te laten enten, nu hebben ze het allemaal tussen de 3 en 6 mnd geleden pas gehad maar goed.
Eens informeren of het op onze hondenschool verplicht is anders moet ik wel....


op alle hondenscholen waar ik getraind heb is het verplicht (moet, vanwege wetgeving) maar ik heb nog nooooit een inentingsboekje hoeven laten zien.
#905414
Mijn hond is 2 keer ingeent tegen kennelhoest en allebei de keren heeft hij het wel gehad. Waarvan hij 1 keer heel erge koorts had en niets meer wilde eten en drinken.
Sindsdien is hij al 7 jaar niet meer tegen kennelhoest geent, en hij heeft het 2 jaar geleden heel licht gehad.
Dus ik begin er absoluut niet meer aan ;)
#905455
Femke schreef:
op alle hondenscholen waar ik getraind heb is het verplicht (moet, vanwege wetgeving) maar ik heb nog nooooit een inentingsboekje hoeven laten zien.
Ik moest 'm wel laten zien, maar toen ik naderhand vroeg van wie dat boekje nou was en watvoor vaccinaties erin stonden moest de instructrice me het antwoord schuldig blijven ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#905493
Pike heeft elk jaar kennelhoest gehad waarvan 1x heel erg, hij was alle jaren geënt. Nu heb hem niet meer laten enten, dus ik ben benieuwd wat er dit jaar gebeurt!
En waar hij dat telkens opgelopen heeft weet ik ook niet want ik heb ook nooit een hond horen kuchen. Maar dat zegt natuurlijk niets. De eerste keer dat hij kennelhoest had wou ik de training afbellen, zegt die mevrouw: als hij zichzelf niet ziek voelt mag je best komen hoor, want dan heeft hij verleden week toch al de andere honden aangestoken want er is een incubatietijd van zo- en zolang.  ???
Door Peet
#905882
Er zijn meer dan 10 virussen bekend die kennelhoest veroorzaken (volgens mijn DA). En de enting bevat er maar 1.

Dus, tel maar uit hoe het komt dat alle ge-ente honden kennelhoest kunnen krijgen......... :(... 'T is gewoon handel.
#905914
Nou, dan blijf ik het toch nog vreemd vinden dat juist ge-ente honden steeds ziek worden. Dat is ook mijn ervaring, enten -> ziek, niet enten -> niet ziek. Het lijkt wel alsof juist de enting ziekmakend werkt.
Door roefus
#906097
Kruimel schreef: Nou, dan blijf ik het toch nog vreemd vinden dat juist ge-ente honden steeds ziek worden. Dat is ook mijn ervaring, enten -> ziek, niet enten -> niet ziek. Het lijkt wel alsof juist de enting ziekmakend werkt.
Nou ja, dat geldt dan toch niet voor alle gevallen.
Hier zijn de honden jarenlang geënt, en nog nooit 'n hond met kennelhoest gehad :-\
Door Juul
#906317
Falco heeft tegelijk met de laatste puppy enting ook de neus enting tegen kennelhoest gehad. En hij kreeg de weken daarop ook last van kuchen en oog-uitvloeing. Heb de da nog gevraagd of dat ermee te maken had, maar dat was toeval????
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door