Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2038838
Mevroi Kruim schreef: Begrijp ik nou goed dat er vier typen Weil in het vaccin zitten?
In die in NL volgens mij maar 2. In de US hebben ze er 1 met 4.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2038847
maar om even te muggeziften, ze hebben een vaccin met 4 typen leptospirose bacterien. De Weil dat is maar één type nl de L. Icterohaemoragiae. Maar het blijkt dus dat andere serotypes van de leptospirosebacterie oprukken en daar zit een ontzettende geografische variatie in. Daarom is het voor ons zinloos om dat vaccin uit Amerika te gebruiken, want daar zitten serotypes in die hier niet zoveel voorkomen. Men is nu wel bezig om een vaccin te ontwikkelen, maar zoiets duurt jaren.
Gebruikersavatar
Door harley
#2107162
Lizzy schreef: Mijn eerste honden zijn jarenlang in de winter tegen Weil gevaccineerd :-X
niet te geloven wat ik hier allemaal lees :-\ harley heeft net ook een oproep gekregen voor lepto, tegen de winterperiode!! Nooit geweten dus ook altijd braaf in deze periode zijn prikjes laten geven, wat ik nu ook niet meer ga doen omdat hij na een periode van ziek zijn wat zwakker is geworden, en al bijna 15 is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door