Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door bodasca
#88626
Weet iemand van jullie of de nieuwe entingsboekjes al bij enkele dierenartsen binnen zijn?

Ik belde vandaag of ze die al hadden. Dat was niet het geval, de assisente vroeg of ze al 6 weken waren, ik zei al 7 weken. Ze zei dat ik dan heel snel moest komen anders kwam ik in de knoop met 'het schema'. Alsof er een berperkte tijd is dat je een pup kan enten. Ik zei dat ik toch een ander entschema aanhoud.
Tevens zei ze dat de kosten voor het nieuwe boekje toch voor de nieuwe eigenaar waren. Ik zei dat ik niet de nieuwe eigenaar voor totaal overbodige kosten wil laten opdraaien. (Bij de eerste enting een entingsboekje kopen en 4 weken later weer een)
Ze bedacht toen de oplossing dat ik wel kon komen en dat als de boekjes er waren ook de eerste enting in dat boekje geschreven zou worden. Dat was tenminste een slimme oplossing.
Door Jolly
#88629
nieuwe vac.boekjes? waar is dat nou weer goed voor? nog geen 1,5 jaar gelden werden zo ookal nieuw. :-\
Door bodasca
#88663
Ja maar met deze kun je je hond meenemen naar het buitenland ;D

Het is een EU boekje en dan zou je een andere taal verwachten dan Nederlands.
http://www.minlnv.nl/cgi-bin/autoframe. ... ftdw02.htm

Waar ik heeeeeel erg nieuwsgierig naar ben is wat de dierenarts ons extra gaat berekenen voor de boekjes. Ze kosten nl nog geen € 3 per stuk en tot juni 2005 krijg hij een tweede gratis (zodat hij mensen die komen enten met een oud boekje dit GRATIZ kan omruilen voor het nieuwe)
Tis maar dat u het weet. :P
Laatst gewijzigd door bodasca op do 29 apr 2004, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#88690
Volgens mij krijgen we allemaal dikke problemen met dat EU-paspoort om het op tijd te krijgen. De EU heeft zo lang zitten steggelen over hoe het eruit moest zien en toen hebben alle afzonderlijke regeringen er nog eens op zitten broeden, wie het moest drukken of zoiets. In België is er ook nog geen EU-paspoort in zicht. Fijn voor mensen die je puppies kopen, moeten ze de zaak weer omwisselen en voor de mensen die na 1 juli op vakantie willen. De overheden hebben weer echt aan hun burgers gedacht.
gr.
Nicolette
Door Jolly
#88775
ze sporen echt niet he, daar bij mlnv ::)

dus als je niet zo'n boekje hebt kan je nooit naar het buitenland met je hond, dus bijv als ik bij vrienden belgie ga logeren moet ik zo'n boekje aan schaffen omdat chasey dat niet heeft, die heeft nog zo'n ouderwetse gele (niet eens zo'n blauwe) ???
Door bodasca
#89185
Ja maar met deze kun je je hond meenemen naar het buitenland
was een grapje hoor. Het gele boekje is ook prima maar omdat er zoveel mensen met hun hond naar het buitenland gaan was het makkelijker als er meer eenheid in de boekjes zouden komen dus werd er een nieuw boekje bedacht. Dat bleek om een of andere reden niet helemaal te voldoen (lijkt wel het verhaal over de paspoorten, daar wordt ook steeds gezegt deze is echt niet te vervalsen) en hebben ze bedacht dat er een EU paspoort moet komen. Het ministerie vond het ook een beetje te dol m mensen weer te laten betalen en bied dus aan dat mensen die ee blauw boekje hebben het gratis omgeruild kan worden voor het nieuwe. Probleem is hier echter dat het bij de dierenarts moet gebeuren en dierenartsen kennende ....
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#89341
Vorig jaar heb ik voor mijn pups al zo'n nieuw boekje gehad en moest € 4.-- betalen buiten de enting om. >:( >:( en niks 2e gratis.
Door oebaya
#89719
Unique schreef: Vorig jaar heb ik voor mijn pups al zo'n nieuw boekje gehad en moest € 4.-- betalen buiten de enting om. >:( >:( en niks 2e gratis.
Bedoel je, dat je vorig jaar een EU-dierenpaspoort hebt gekregen? Nou vergeet maar dat je dan geen nieuw hoeft. De dierenartsen hadden iets ontwikkeld, omdat ze wisten dat de nieuwe wet kwam, maar uiteindelijk bleek dat dan weer net niet wat er volgens de nieuwe EU-richtlijn in moet.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#89810
oebaya schreef:
Bedoel je, dat je vorig jaar een EU-dierenpaspoort hebt gekregen? Nou vergeet maar dat je dan geen nieuw hoeft. De dierenartsen hadden iets ontwikkeld, omdat ze wisten dat de nieuwe wet kwam, maar uiteindelijk bleek dat dan weer net niet wat er volgens de nieuwe EU-richtlijn in moet.
gr.
Nicolette


Hoi Nicolette
Ik kan het nu niet nakijken want de pup is begin dit jaar verkocht.En de pups van Februari zijn ook al weg.Het nestje van Maart wordt a.s. maandag geent dus zal ik goed opletten. ;) :) :D
Door Timmy
#92690
Per 30 maart is er toch nog een overgangsregeling ingesteld. Honden en katten die voor 3 juli rabies gevaccineerd zijn kunnen dus WEL nog met hun "oude" paspoort naar het buitenland... totdat de vaccinatie verlopen is, dus bij de eerstvolgende (jaarlijkse) vaccinatie moet er een nieuw boekje worden verstrekt, voor zover je jaarlijks vaccineerd.... doe je dat niet, dan heb je een lichtelijk probleem ;D

Gr.
Linda
Door ine
#94116
Nog steeds heb ik een probleem met het begrijpen van alle info!
Dus geef ik mijn probleem maar even!
In oktober ga ik met 2 honden jagen in Tsjechië.
Beide honden hebben april 03 hun laatste cocktail gehad. Dit jaar dus niets. In juni 03 hebben zij de enting tegen rabiës gehad.
Wat moet ik dan regelen voor oktober?
Alleen die Rabiës? Dat is ook het enige wat ik lees op de site van het ministerie.
Bij sommige landen dan ook nog een behandeling tegen teken!
Tsjechië hoort nu toch bij de EU-landen?
Ik was blond :-\
Door Timmy
#94137
Dit is van toepassing tot juli 2004:

Tsjechië
Diersoort:
Hond/kat

Rabiësvaccinatie:
Ja, tussen vier weken en twaalf maanden voor invoer.
Kat: tussen vier weken en zes maanden

Quarantaine:
Nee

Gezondheidscertificaat :
Ja, maximaal tien dagen oud

Legalisering :
RVV

Bijzonderheden:
· Bij een verblijf langer dan 1 maand is een invoervergunning vereist
· Melding komst per vliegtuig 24 uur van te voren
· Verplichting muilkorven in het openbaar vervoer
· Tevens op certificaat vermelden
- Dat het dier uit een gebied komt dat vrij is van noemenswaardige dierziekten
- Dat het dier afkomstig is uit een plaats (straal 30km) waar de laatste drie weken geen rabiës is voorgekomen


Wat er na 4 juli van kracht is... geen idee, kun je beter de ambassade over bellen (vooral over dat legaliseren), want de websites kloppen ook niet altijd (verleden jaar stond op de Frankrijk website dat een hond niet rabies-gevaccineerd hoefde te zijn als je een verklaring van de dierenarts had dat de hond gezond was en uit een gebied kwam zonder Rabies en daar ook geboren was. Of zoiets. Na bellen bleek dat dus helemaal niet te kloppen, want er moest dus wel gevaccineerd zijn (nou ja... ;D )
Of je moet wachten tot na 3 juli, dan wordt de lijst aangepast (op www.knmvd.nl)

Gr.
Linda
Door jeanne
#94163
Ha Charlotte :D
Ik heb geloof ik zo'n nieuw boekje, het is donkerblauw en linksonder staat Nederland/the Nehterlands.
Maar de binnenkant is volgens mij nog precies hetzelfde, hm, alhoewel er op iedere linkerpagine ruimte is voor een klinisch onderzoek, dat was volgens mij eerst niet??
Door Timmy
#94170
Jammer Jeanne ;D
De nieuwe boekjes zijn er nog niet. De KNMvD dacht slim te zijn door vorig jaar boekjes te laten maken die "voldeden" aan de gestelde eisen van het uniforme Europese boekje. Helaas voor de KNMvD... dit wordt dus niet geaccepteerd door EU. Dus komt er weer een nieuwe... Fijn he? Kunnen we nog eens zelf betalen ook...

Gr.
Linda
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door