Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#87984
Hoi allemaal

Ben ik weer. Tijdje afwezig geweest want ik heb er een pup bij genaamd Azuri en het is behoorlijk druk ;D ;D ;D
Ik heb besloten dat ik haar in haar 1ste levensjaar laat enten en hiernaar niet meer. Echter toen ik gisteren met haar op het spreekuur was was de dierenarts niet echt blij met mij. ZIj heeft nu haar Weil enting gehad en volgens hem moest ik naar 3 weken terugkomen voor nog een Weil enting. Ik was het hier niet mee eens en zij dat ik terug kwam als zij een jaar was. Hij vond mij een dierenbeul en onwetend en ik bracht de rest van de honden door mijn honden in gevaar ??? ??? ???
Nu hij wildhaar meteen ontwormen en ik zij dat ik haar ontlasting mee nam zodat hij dit kon onderzoeken. Hij viel van ongeloof van zijn stoel af. Na een hele preek van zij kant ben ik weggegaan en heb net de ontlasting van mijn drie honden ingeleverd en schrik niet........
Ik heb van elke hond drie dagen ontlasting genomen en heb dus 9 tonnetjes ingeleverd. De kosten voor dit kleine onderzoek, Euro 72,00 :o :o :o :o :o
Ik vind dit echt abnormaal. Is bij jullie het mestonderzoek ook zo duur ??? ??? ???OF doet hij dit om mij te treiteren.

Gr. Isabelle
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#88025
pfft zeg, het lijkt mij een treiteractie.... misschien even informeren bij andere DA wat dit kost?

En wat kunnen ze toch ongelofelijk bot en lomp zijn zeg, BAH.
Door ine
#88030
Ivonne schreef: pfft zeg, het lijkt mij een treiteractie.... misschien even informeren bij andere DA wat dit kost?

En wat kunnen ze toch ongelofelijk bot en lomp zijn zeg, BAH.
Het waren 9 hopen, dus €72,- : 9= €8.-.
Dat vind ik een redelijke prijs!
Alleen snap ik die 9 hopen niet! :-\
Door ~anna~
#88038
Bij ons kost het 10 euro ongeveer maarrrrr een paar maanden geleden vroeg ik het door de telefoon aan de assistent of ik mest onderzoek kon laten doen e.t.c.
Toen kreeg ik gelijk de Da aan de telefoon en een hele preek en uiteindelijk kon het wel en was eigenlijk helemaal niet nodig want hij wist nu wel te vertellen zonder onderzoek dat het vol zal zitten.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 28 apr 2004, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#88044
balupa schreef: Bij ons kost het 10 euro ongeveer maarrrrr een paar maanden geleden vroeg ik het door de telefoon aan de assistent of ik mest onderzoek kon laten doen e.t.c.
Toen kreeg ik gelijk de Da aan de telefoon en een hele preek en uiteindelijk kon het wel en was eigenlijk helemaal onnodig want hij wist nu wel te vertellen zonder onderzoek dat het vol zal zitten.
Nou ja >:(, daar ga je het dus hopelijk niet heen brengen, lijkt me. :( Die kiepert de hele zooi waarschijnlijk meteen in de prullenbak en verzint dan een leuke spoelworm besmetting?
Door ~anna~
#88056
Nitus schreef:

Nou ja >:(, daar ga je het dus hopelijk niet heen brengen, lijkt me. :( Die kiepert de hele zooi waarschijnlijk meteen in de prullenbak en verzint dan een leuke spoelworm besmetting?
;D ;D ;D je heb helemaal gelijk maar ik laat het eerst ergens anders onderzoeken en dan een dag later daar ;D
Door Lizzy
#88105
Ik snap die dierenartsen niet.... dit is toch lekker verdienen?! Ze verdienen aan zo'n mestonderzoek meer dan aan een wormenkuur... Maar ik begrijp het wel, ze hebben gewoon geen zin in zo'n onderzoek. Stront-kijken vinden ze gewoon niet leuk. Maar om je nu een dierenbeul te noemen? Ik geloof dat ik ter plekke en onmiddellijk mijn "lidmaatschap" bij deze DA op zou zeggen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#88145
balupa schreef: ;D ;D ;D je heb helemaal gelijk maar ik laat het eerst ergens anders onderzoeken en dan een dag later daar ;D
Oohhh, wat sneaky ;D. Gaat je dan wel veel geld kosten op die manier, ik zou dat er niet voor over hebben, ik zou een andere Da zoeken.
Door ~anna~
#88148
Nitus schreef:

Oohhh, wat sneaky ;D. Gaat je dan wel veel geld kosten op die manier, ik zou dat er niet voor over hebben, ik zou een andere Da zoeken.
;D Wat andere dag dezelfde dag ga ik eerst langs onze eigen Da en dan bij die andere moet wel eentje zijn die dit vaker doet.
Het geeft niet wat het kost een hond een week aan de dunne door een kuur is ook niet niks.
Door meesmerel1
#88155
Ik heb t idee dat het vanuit het Ministerie van Volksgezondheid of LNV komt, dat gesodemieter over ontwormen ivm gevaar voor volksgezondheid...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#88179
Ja, dat klopt wel. Het ministerie wil dat alle honden en katten vier keer per jaar ontwormd worden.
Ik vind verrassend weinig wormeitjes bij de onderzoeken. Weet dus niet of mijn onderzoeksmethode wel goed is of dat er gewoon veel minder wormbesmettingen voorkomen dan we denken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door