Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door casangio
#88321
Hoi. hoi

Wat zijn biofood tabletjes???
De plaatsen waar teken zitten varieren erg. Wij gaan nu ook dagelijks ergens wandelen en dat is een stuk bos met vennetjes en langs weilanden en daar hebben de honden ook nog geen teken gehad.
groetjes, alma
Door jeanne
#88322
Paul_Barte schreef: Jullie kunnen lullen als Brugman maar ze hebben echt GEEN teken en ook nooit gehad :P
ik zeg toch niet dat ik je niet geloof? ;)
misschien komt het door die dikke vacht?
zelfs in de stad zitten teken!
Door Lupa
#88323
mijn honden eten gezond, af en toe knoflook, vorige jaar geen laast gehad behalf toen ik naar de utrechtsheuvel ging, nu moet ik iederedag ze na kijken want ik vindeze ,gegarandeerd.
Door Rineke
#90209
Ik ben ervan overtuigd dat de ene hond eerder teken aantrekt dan de andere. Waar dit door komt weet ik niet. De hond van mijn zus, die dus gewoon diner krijgt, heeft er geen last van, terwijl mijn hondje wel teken heeft en ik geef alleen maar rauw vlees etc. (ook knoflook).

Ik wil graag weten of stronghold ook tegen teken helpt, het staat nl niet op de bijlsuiter, maar ik zie dat sommige honden op deze barfplaats het er wel voor krijgen.

Ik zou liever iets natuurlijks geven, maar ben bang dat hij toch last blijft houden van teken. Sinds kort, na elke wandeling, haal ik er wel een paar van hem af.

Ik wandel meestal aan het Haringvliet, dus niet echt in de bossen.

Graag jullie reactie op Stronghold !
Door alies2
#90235
ik meende dat Stronghold juist tegen teken was maar kan me vergissen, heb zelf altijd frontline gebruikt.
Bommel heeft altijd erg last van teken, ik denk door de vacht, maar gelukkig is hij blond en kan ik ze goed vinden. Op aanraden van een vriendin druppel ik nu tea-tree maar ben hier niet erg tevreden over. Acht teken na een half uurtje in het bos vind ik riskant zonder frontline of iets dergelijks. Shamook krijgt frontline, op haar zwarte vacht zie ik niets en moet er niet aan denken dat ze Lyme of Borreliasis krijgt.
Alies
Door avalon
#90293
Ook ik vang elke dag teken hier. Avalon is er minder gevoelig voor dan Angie, dus voor Angie antie vlo en teek van de groene os in gebruik. Voor Avalon niets. Het lijkt wel of dat spul teken aantrekt nu ik het bijna 2 weken gebruik. Buiten dat ze er buiten gewoon ranzig uit ziet van dat spul en binnen een mum van tijd toe is aan een bad. Omdat ik ook een kleine heb die graag met de honden knuffeld waag ik me niet aan chemische bestrijdingsmiddelen, maar als er iemand HET anti teken middel heef, kom maar op.
Door Anna Penta
#90295
Ik gebruik sinds kort de tick and flea spray. Ze zeggen dat als je die op een teek sprayt, deze er dood afvalt. Mmmh, moet het eerst zien en dan geloven. Bij mij hebben ze nooit zo vaak teken dus ik hoef niet echt iets preventiefs te gebruiken. Ik heb twee heel goede tekentangen (laatst kreeg ik dat lassoding gratis toegestuurd ivm mijn hondenboek en die vorkjes heb ik ook al). Dus vind ik een teek, dan is die niet veilig voor mij en me tekengereedschap :P
Door avalon
#90348
Paul_Barte schreef: Renate, kom in Tiel wonen ;D ;)
Dan zou ik helemaal opnieuw moeten beginnen en dat terwijl ik hier een grote klantenkring heb opgebouwd. Ook john zit vlak bij zijn werk dus neueueueu laten we dat maar niet doen. Ik heb ook een scala aan teken gereedschap, dus dan maar verwijderen.
Door Breezer
#90359
Rineke schreef: Ik ben ervan overtuigd dat de ene hond eerder teken aantrekt dan de andere. Waar dit door komt weet ik niet. De hond van mijn zus, die dus gewoon diner krijgt, heeft er geen last van, terwijl mijn hondje wel teken heeft en ik geef alleen maar rauw vlees etc. (ook knoflook).

Ik wil graag weten of stronghold ook tegen teken helpt, het staat nl niet op de bijlsuiter, maar ik zie dat sommige honden op deze barfplaats het er wel voor krijgen.

Ik zou liever iets natuurlijks geven, maar ben bang dat hij toch last blijft houden van teken. Sinds kort, na elke wandeling, haal ik er wel een paar van hem af.

Ik wandel meestal aan het Haringvliet, dus niet echt in de bossen.

Graag jullie reactie op Stronghold !
Omdat Breezer twee weken geleden een teek had, heb ik gelijk mijn da gebeld omdat ik idd ook dacht dat Stronghold tegen teken was. Maar niet dus het helpt wel tegen alle soorten en vormen van wormen en vlooien enzo. Maar tegen teken nee. Ze adviseerde mij een tekenband te gebruiken, want Frontline kan niet icm Stronghold.
Door Lupa
#91016
Paul_Barte schreef: Renate, kom in Tiel wonen ;D ;)
mag ik dan?
Door Marion
#91279
Ik geef Tommie Frontline druppeltjes voor op de huid. Vorige week heb ik in het utrechtse panbos gewandeld wat bekend staat om de teken en de andere honden hadden bijna allemaal een teek. Bij Tommie liep er wel eentje over zijn buikje maar deze had zich niet vastgebeten. Of dit door de frontline kwam weet ik niet?
Liever zou ik ook iets natuurlijks gebruiken, maar teken vind ik zulke akelige beesten :(
Frontline lijkt mij wel heel ongezond giftig spul, maar ja, toch durf ik het niet aan om niets te gebruiken!
Een tijdje terug heb ik een "knoflookkuurtje" gedaan, maar of dat ook tegen teken werkt ???
Door Truus
#91284
Onze honden geef ik ook Front-line. Toch kijken we ze steeds goed na, als we in het bos zijn geweest. Zo af en toe vinden we nog een verdwaalde teek.
Ook geeft Harry trouw de knoflooktabletjes. Hij denkt dat dat helpt, maar ik weet het niet zo zeker.
Door oebaya
#91383
Die k*t-teken zijn geloof ik nergens gevoelig meer voor. Vond van de week een teek op één van mijn puppen. Meegebracht door de moederhond uit de tuin. Ik gebruik een natuurlijke spray en spray nu maar elke dag voor een week, dan moeten de honden er aardig van doordrenkt zijn en blijven die engerds hopelijk weg. De afgelopen 4 jaar had ik geen teek gezien bij mijn honden. Nou, ja op mijn hond bleef hij ook niet zitten, nam een weerloos puppy.
gr.
Nicolette
Door Lupa
#91386
dit jaar stikthet van de teken >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door