Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Juul
#924966
Niks tegen teken doen is hier geen optie, vrees ik. Wij wandelen iedere dag op de sallandse heuvelrug en daar sterft het van de teken. (echt gigantisch veel meer als in brabant, waar ik eerst woonde)

Iemand ervaring met een tekenband? Scalibor b.v.

Over ontwormen. F. heeft de laatste paar dagen jeuk aan z'n gat. Hij ligt in ieder geval in de meest geeke houdingen om eraan te kunnen likken. Kan dat een teken zijn dat ie wormen heeft? Of, gekke vraag misschien, gaan zijn anaalklieren nu meer werken (7mnd) en heeft ie daar last van?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#925034
jalukrifa schreef: Over ontwormen. F. heeft de laatste paar dagen jeuk aan z'n gat. Hij ligt in ieder geval in de meest geeke houdingen om eraan te kunnen likken. Kan dat een teken zijn dat ie wormen heeft? Of, gekke vraag misschien, gaan zijn anaalklieren nu meer werken (7mnd) en heeft ie daar last van?
Anaalklieren werken volgens mij altijd (als het goed is). Jeuk aan anus kan wijzen op wormen of een verstopte anaalklier.
Als je een sterk vermoeden hebt dat het wormen zijn kun je verschillende dingen doen:

-Je geeft hem een wormkuur
of
-Je verzamelt stukjes ontlasting over 3 dagen en laat een mestonderzoek door je DA uitvoeren. Heeft je hond idd wormen dan moet je ontwormen en het liefst na 2 weken de kuur herhalen.
-Heeft ie geen wormen dan moet je de oorzaak elders zoeken. En als je dan toch bij de DA bent zou ik meteen z'n anaalklieren even laten nakijken.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#925446
Evelyn schreef: Advantage is ook gewoon in de (web)winkel verkrijgbaar, niet alleen bij de da.

Ik heb vorig jaar Exil tick-off gebruikt, werkte prima (tegen vlooien en teken). Dit jaar ga ik Espree Knock out spray proberen.
Wat is dit voor middel en nog belangrijker, weet je of het goed werkt?
Petvital hielp hier niet afdoende.
Door M.P
#925472
ik gebruik nooit geen pipetjes meer , mijn DA hom. was ooit eens op een grote vergadering en daar was een prof daar die de soorten pipetten controleerden of zoiets in bepaalde bedrijven en ze stelden hem de vraag over de gezondheid ervan enz. maar een rechtstreeks antwoord kregen ze niet van hem, hij zei me toen als je het regelmatig gebruikt dat het 2 jaar hondeleven minder is , mijn hom.DA raade me een bandje te gebruiken en liefst de kiltiks van bayer dus....
Door K&D
#927099
De werkzame stof kan op diverse manieren werken. Er is een studie gedaan door de Uni van Groningen naar deze middeltjes. Het is een lang rapport, maar goed ingedeeld. Exil staat dus op de lijst van mogelijk kankerverwekkende stoffen. Veel andere stoffen kunnen neurologische verschijnselen veroorzaken.
Hier de link (het rapport is niet meer helemaal actueel, maar geeft wel een goed beeld)
link
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door