Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#824478
Ik weet nu echt niet mer of ik mijn honden wel of niet zal laten inenten. Ik woon in Zuid Frankrijk en de kans ik aanwezig dat we zo af en toe eens naar Spanje willen gaan. Tot nu toe liet ik trouw mijn hondjes inenten elk jaar. Sinds ik Barf en me erg veel inlees begin ik steeds onzekerder te worden hierover.
Hoe zeker ik ben geworden de laatste maanden over het voeren, zo onzeker ben ik inmiddels over vaccinaties... Kan iemand mij raad geven?
Groeten Dorine
Door conleeuw
#824503
als je ze wil meenemen over de grens kan je ervoor kiezen om de noodzakelijke entingen te laten doen, waarschijnlijk is een verplichting om rabies te enten, maar zorg er dan wel voor dat je de enting van Nobivac heb waarbij een driejarige geldigheidsduur geldt, dan hoef je drie jaar niet meer te enten tegen rabies (mits de geldigheidsduur ook voor Frankrijk van toepassing is dat wee ik even niet) Verder weet ik niet of er nog verplichtingen zijn :-\ lijk mij niet, maar dat zou je daar moeten navragen bij de dierenarts (mits je die vertrouwt om de juiste info te hebben)  of op het internet moeten nalezen, er zal ongetwijfeld ergens staan wat de wettelijke verplichtingen zijn om een hond vanuit frankrijk naar spanje mee te nemen ;)
Door 202Spots
#824668
dorinekok schreef: Tot nu toe liet ik trouw mijn hondjes inenten elk jaar.
Je kan in ieder geval minstens 1 x in de 3 jaar laten enten.
Of moet je enting bewijs laten zien wanneer je naar spanje gaat?
Ik weet niet of je ook titers kan laten doen?
Dan weet je voor jezelf dat er genoeg antibodies aanwezig zijn.
Door macgirlie
#824673
Tja, ik heb mijn honden alleen nog Rabies laten inenten omdat we naar Spanje gingen, waar het dus verplicht is. Pepper heeft denk ik na de puppyentingen nog 1 of 2 vaccinaties gehad maar JayJay helemaal niks meer. Ik weet eigenlijk zelf ook niet wat nu het beste is en denk daar vaak over na. Ik heb eigenlijk niet zoveel vertrouwen in dierenartsen die voor elk kwaaltje wel een brokje of een spuitje hebben.
In mijn lesboek voor Bach Bloesem werd ook een verhandeling gehouden over wel of niet vaccineren (in dit geval ging het dan over kinderen) en wat je daar zelf van denkt. Vond ik echt een hele moeilijke vraag.... kortom ik weet het eigenlijk ook niet wat verstandig is. :-X
Door dorinekok
#824738
hallo Drijver,
Sinds 1 september heb ik een nieuw e-mail adres dus ik vrees dat ik je pb-tje niet heb ontvangen (of ik weet niet hoe ik dat moet openen). Inmiddels heb ik het e-mail adres gewijzigd. Ik heb nog nooit een pb gehad dus ik ben wel heel nieuwsgierig. Misschien kun je het nog een keer verzenden?
groeten Dorine
Door dorinekok
#824788
[tr]Je kan in ieder geval minstens 1 x in de 3 jaar laten enten.
Of moet je enting bewijs laten zien wanneer je naar spanje gaat?
Ik weet niet of je ook titers kan laten doen?
Dan weet je voor jezelf dat er genoeg antibodies aanwezig zijn.



Zelf ben ik niet bang of ze al dan niet voldoende gevaccineerd zijn. Ik ben wel bang voor de Spaanse "Gardia", in mijn ergste fantasie nemen ze mijn honden in en heb ik het nakijken. Ik moet er niet aan denken.
Het liefst vaccineer ik dus zo min mogelijk maar wil voorkomen dat er zoiets gebeurt.
Door dorinekok
#825523
Vandaag bij de da geweest en gewoon gezegd dat ik alleen tegen rabies wilde intenten. Geen probleem. De klant vraagt wij draaien. Nu ja, wel zo makkelijk.
Door Suzan54
#828096
Ik zou mijn honden ook wel iets selectiever willen laten vaccineren maar omdat ze jaarlijks toch een pension aan de binnenkant zien, zit ik vast aan de jaarlijkse herhalingen. Ik klop het even af maar deze routine werkt al veertig jaar perfect voor onze honden. Het eerste hondje had ouder kunnen worden wanneer ik toen geweten had dat juist het in de jaren zeventig zo gepromote merkvoer de achterdeur uit was geweest; over de behaalde leeftijden en de gezondheid tot de echt oude dag ben ik dik tevreden.
Ik denk dat er een relatie is tussen genetisch bepaalde minder goede immuunsystemen en al te frequent vaccineren. Vaccinaties hebben mens en dier meer goed dan kwaad gedaan; fokkers zouden immuunsysteemgerelateerde zaken serieuzer moeten nemen. Fokken met dieren die slecht op vaccinaties (zouden kunnen) reageren, vind ik heel zorgwekkend.
Door mr potato
#828623
sorry maar ik antwoord in het Engels! ::)

I'm Italian and I often travel between Holland and Italy, driving through Germany and Swiss. Till last year I was vaccinating my dog every year against parvo/hepat/distemper + lepto + rabies. Now, I have stopped the parvo/hepat/distemper (I do the titer test, although it has no official value in the passport) but I will still do the rabies because this is mandatory to travel (I will do the 3years shot, I'm not sure this is available already in France). I'm in doubt for lepto, although as far as I know it is not mandatory for travelling between Italy and Holland.

In conclusion, I think the only mandatory shot for travelling in Spain is rabies. Then, you have other problems (filaria, leishmania, etc.) but they are not related to the passport.
Laatst gewijzigd door mr potato op do 20 sep 2007, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzan54
#829387
Hitam schreef: Je kunt dan toch kiezen voor de driejaarlijkse. Dat moeten pensions ook accepteren.
Ik ga eens een balletje opgooien bij mijn dierenarts en bij het pension. Mijn dierenarts is het al van me gewend dat ik mijn katten selectief vaccineer maar ik heb me te weinig verdiept in de mogelijkheden om bij honden met een minder hoge frequentie een optimale bescherming te krijgen.
Als staat of valt met het pension. In mijn regio is het aanbod niet groot. Ik weet niet hoeveel marge er is in de wettelijke voorschriften. Wanneer een pension vrij zou zijn om totaal ongevaccineerde honden te mogen opnemen, dan breng ik daar mijn honden niet meer. Juist onder zulke omstandigheden wordt het ideale klimaat voor een uitbraak gecreëerd.
Door Suzan54
#829388
Ik las net het topic van de titerbepaling - kan je die uitslag in het vaccinatieboekje laten opnemen zodat het pension of hondenschool kan een bewijs heeft?
Gebruikersavatar
Door Dian
#829443
Suzan54 schreef: Ik las net het topic van de titerbepaling - kan je die uitslag in het vaccinatieboekje laten opnemen zodat het pension of hondenschool kan een bewijs heeft?
De bepaling staat bij mij netjes op de plaats waar normaal de enting wordt neer gezet. De hondenschool had er ook totaal geen vragen over ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door