Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#818241
Ik had op de vorige pagina even een vraag gesteld, maar er kwam geen antwoord op. Dus nog maar even proberen:
Laatste coctail was respectievelijk 1 -1,5 jaar geleden. Heeft het dan zin om te titeren? Of zullen die sowieso nog goed zijn? Ik denk eraan om niet meer te enten.
#818353
Femke schreef:
Ik ben benieuwd hoe lang jouw honden niet geënt zijn en of de titerbepaling goed is.
in Italie, mijn hond is ingeënt elk jaar vanaf 2002 tot 2006. dit is een gemeenschappelijke praktijk in Italie.

vorige maand deed ik de titer test en het resultaat is:

inf. hepatitis > 1:40
parvovirus > 1:80
CDV > 1:80
#818450
isabel debacker schreef: Ik had op de vorige pagina even een vraag gesteld, maar er kwam geen antwoord op. Dus nog maar even proberen:
Laatste coctail was respectievelijk 1 -1,5 jaar geleden. Heeft het dan zin om te titeren? Of zullen die sowieso nog goed zijn? Ik denk eraan om niet meer te enten.
Of ze goed zijn weet je dus maar nooit. Maar ik zou dus persoonlijk niet titeren. Een cocktail moet drie jaar bescherming bieden (behalve Weil) en dus moet je nog 2 a 1,5 jaar met deze enting vooruit kunnen.
#818578
Lizzy schreef: Of ze goed zijn weet je dus maar nooit. Maar ik zou dus persoonlijk niet titeren. Een cocktail moet drie jaar bescherming bieden (behalve Weil) en dus moet je nog 2 a 1,5 jaar met deze enting vooruit kunnen.
Bedankt Lizzy :) Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.... of is`t andersom :-\ Okidoki, dan ga ik niet titeren en niet enten. Axel zal blij zijn, hij heeft zo schrik bij de dierenarts :P Behalve de rabies dan, die moet darqan wel opnieuw en dan wel de nobivac, hoop dat de da hem besteld heeft.
#828777
Ben vandaag naar de DA in Someren geweest voor de rabiës titer en de titertest van Puur Natuur. De rabiës titer zullen we over ongeveer 2 weken weten of die voldoende is voor Zweden. De andere titertest had verrassende uitslagen, tenminste de verschillen tussen de 2 honden.

Bowie:

Hepatitis: hoog positief, 6

Parvovirus: hoog positief, 6

Distemper: hoog positief, 6


Belle:

Hepatitis: gering, 2-3

Parvovirus: hoog positief, 6

Distemper: positief, 4

Wel verrassend de uitslag, tenminste het verschil tussen Belle en Bowie. Want beiden hebben de puppyentingen gehad en beiden hebben totaal 2 keer de volledige cocktail gehad.

Belle: laatste cocktail op 4-5-2005
Bij Belle is Vanguard en Eurican gebruikt als enting.

Bowie: laatste cocktail 19-10-2005.
Bij Bowie is altijd de Nobivac enting gebruikt.

Zat dus een half jaar tussen, maar toch zo’n verschil in uitslag. Het enige verschil is het merk wat gebruikt is. Dus denk dat er toch verschillen zitten tussen de merken.
Laatst gewijzigd door Saskia C. op do 27 sep 2007, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#847094
Tof MOET ieder jaar voor rabies ingeent worden, anders komt ze hier het land niet in en dat moet je in je boekje iedere keer laten optekenen, dus dat moet ik blijven herhalen, ieder jaar.
doen we dat dan ook braaf, je weet nooit.............
maar de rest, is meen ik 8 of 9 jaar geleden voor het laatst erin gegaan.
het beest was er zo ongelooflijk ziek van, daar ben ik dus mee gestopt.
hier lopen honden rond die nooit zijn ingeent, er rennen ratten rond en ze is op een keer misselijk zijn, nooit ziek geweest.
ze is in die 10 jaar tijd voor het grootste gedeelte in NL geweest en ook daar was ze niet ziek.
vriendje dierenarts daar zei me dat het niet echt noodzakelijk was dat enten, en dat mocht ze ziek worden er voldoende medicijnen aanwezig zijn die haar erdoorheen kunnen slepen.
ik heb in 2004 bloed laten onderzoeken en dat was allemaal goed...........
#848036
Here the results of the Moordrecht jury:

Annak: VN-CAVI - 320 VN-CDV - 322 HAI-CPV 128
Rover: VN-CAVI - 11 VN-CDV - 322 HAI-CPV 512

Zij scoren beiden op vrijwel alles "protected" en Rover op CAVI "borderline".

Eerlijk gezegd weet ik niet wat de afkortingen betekenen. Ik heb aan dit onderzoek ook niet voor mezelf meegedaan maar omdat mijn DA het vroeg. Zelf ent ik al jaren niet meer. Annak is voor het laatst geent in maart 2004 en Rover nog langer geleden.
#848815
VN is, denk ik, Virus Neutralisatie test, maar weet ik niet zeker.
HAI is Haemagglutinatie Inhibitie test. Is een manier om de antilichamen te meten.
CAV1 is Canine Adenovirus 1, dus HCC ofwel besmettelijke leverziekte.
CDV is Canine Distemper Virus, dus hondenziekte.
CPV is Canien Parvo virus, dus parvo.
#849026
Hitam schreef: VN is, denk ik, Virus Neutralisatie test, maar weet ik niet zeker.
HAI is Haemagglutinatie Inhibitie test. Is een manier om de antilichamen te meten.
CAV1 is Canine Adenovirus 1, dus HCC ofwel besmettelijke leverziekte.
CDV is Canine Distemper Virus, dus hondenziekte.
CPV is Canien Parvo virus, dus parvo.
Oke dank je. ;)
#859596
Ik heb met veel interesse dit topic doorgelezen.
En hierdoor zijn er bij mij wel wat vragen gerezen.

Ik begrijp dat eigenlijk alle inentingen 3 jaar bescherming bieden, behalve Weil.
Dus zou het dan goed zijn om de honden eens per drie jaar te laten enten voor alles.
En elk jaar voor Weil?

Julia is drie jaar en Romeo zes jaar.
Ze zijn dus eigenlijk beiden voldoende beschermd.
Ik heb pas een oproep gekregen van de da dat ze beiden weer geënt moeten worden.
Is het dan slim om alleen Weil te laten enten, en volgend jaar ook.
En dan pas het jaar erop weer alles?
#859995
Pippi is vandaag getiterd, ze is zes jaar en heeft alleen de puppy entingen gehad:
parvo      > 1:80
hepatitus < 1:40
distemper < 1:80
Alleen de titer van de parvo was hoog genoeg, de rest niet, ze heeft dus vandaag ook de nobivac enting gehad.
Op zich wel jammer dat het toch niet (aantoonbaar) hoog genoeg was maar ja, het was meer voor mezelf om het te laten doen, ik wilde het graag weten.
#860177
tessa schreef: Pippi is vandaag getiterd, ze is zes jaar en heeft alleen de puppy entingen gehad:
parvo > 1:80
hepatitus < 1:40
distemper < 1:80
Alleen de titer van de parvo was hoog genoeg, de rest niet, ze heeft dus vandaag ook de nobivac enting gehad.
Op zich wel jammer dat het toch niet (aantoonbaar) hoog genoeg was maar ja, het was meer voor mezelf om het te laten doen, ik wilde het graag weten.
Maar waarom heb je dat gedaan als ik vragen mag? Een lage titer wil niet zeggen dat de hond niet beschermd is. Bovendien waarom zou je laten titeren als je toch gaat enten?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door