Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door K&D
#814986
*irma schreef: Ja dit is toch dan zot??? dan blijft er toch niets over van dat mooie van 3 jaar geldig???? Dit is dan toch een manco van nobivac!
Nee, want de overige 2 jaren kan Weil dus wel alleen. Dat zit al in een oplossing verwerkt. De DHP is een poeder, en kan dus niet zó gespoten worden. Alleen het apart is dus nog een probleempje.
Door irmaa
#814991
Dubhe en Kyrah schreef: Nee, want de overige 2 jaren kan Weil dus wel alleen. Dat zit al in een oplossing verwerkt. De DHP is een poeder, en kan dus niet zó gespoten worden. Alleen het apart is dus nog een probleempje.
Ok.. zo ver ben ik nu... ( kan het allemaal niet meer volgen geloof ik)
Dus, ik wil enten, de volledig enting, maar ik wil de weil 6 weken later,( ik wil niet alles tegelijk enten) dan moeten ze dus een vloeistof hebben voor die DHP.
(ga het geloof ik allemaal eens uitprinten....)
Door Ziviaantje
#815002
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd : je kan wel weil apart enten, maar je betaald hetzelfde als parvo-weil. Dit omdat het in combinatie ingekocht wordt en de dierenarts niets meer heeft aan het flesje parvo. Ik weet even niet uit mijn hoofd of parvo de poeder is en weil de vloeistof of andersom, maar de poeder ( gevriesdroogde entstof ) kan gewoon met fysiologische zoutoplossing vermengd worden. Dit is ht geval bij het merk wat wij enten, ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere merken zit.  En overigens zitten de meeste kosten in het consult, dus de kosten van het flesje parvo is te verwaarlozen.
Door irmaa
#815012
aussie schreef: Misschien heb ik het niet goed uitgelegd : je kan wel weil apart enten, maar je betaald hetzelfde als parvo-weil. Dit omdat het in combinatie ingekocht wordt en de dierenarts niets meer heeft aan het flesje parvo. Ik weet even niet uit mijn hoofd of parvo de poeder is en weil de vloeistof of andersom, maar de poeder ( gevriesdroogde entstof ) kan gewoon met fysiologische zoutoplossing vermengd worden. Dit is ht geval bij het merk wat wij enten, ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere merken zit. En overigens zitten de meeste kosten in het consult, dus de kosten van het flesje parvo is te verwaarlozen.
Ok... even.. dus parvo zit niet samen in een flesje (ampullen) met de hepatitis enz... (die zit dus dan apart in een flesje)
wat zit er dan precies in de flesjes, wat is gecombineerd en wat niet. (nobivac)
Als ik het goed begrijp, dan heb je een flesje weil, flesje parvo en een flesje met de andere zooi? (gezien dat sommige artsen opnieuw parvo spuiten elk jaar)
Door K&D
#815023
kan gewoon met fysiologische zoutoplossing vermengd worden
Merci, dan ga ik hier maar een over babbelen :) De kosten maakt me niets uit, maar al die enstof tegelijk wel.

Als ik het goed begrijp, dan heb je een flesje weil, flesje parvo en een flesje met de andere zooi? (gezien dat sommige artsen opnieuw parvo spuiten elk jaar)
Dit zijn een aantal produkten die bij Nobivac in het programma zitten (gewoon van hun site):
Nobivac DHP Levend vaccin tegen hondenziekte, hepatitis en parvo.
Nobivac DHPPi Levend vaccin tegen hondeziekte, hepatitis, parvo en parainfluenza.
Nobivac KC Intranasaal kennelhoestvaccin.
Nobivac L + DHPPi Levend vaccin tegen leptospirose, hondenziekte, hepatitis, parvo en parainfluenza.
Nobivac Lepto Geïnactiveerd vaccin tegen leptospirose.
Nobivac Parvo-C Levend vaccin tegen parvo.
Nobivac Pi Levend vaccin tegen parainfluenza.
Nobivac Puppy DP Puppy-vaccin tegen hondeziekte en parvo.
Nobivac Rabiës Geïnactiveerd vaccin tegen rabiës.
Nobivac RL Geïnactiveerd vaccin tegen rabiës en leptospirose.
Nobivac Solvens


Het is per dierenarts verschillend wat ze in huis halen. Meestal moeten ze het per 'zoveel' stuks afnemen, dus voor 1 klant halen ze liever niet iets in huis wat ze niet meer kwijtraken. Tenzij je het wilt betalen.
Door Ziviaantje
#815045
*irma schreef: Ok... even.. dus parvo zit niet samen in een flesje (ampullen) met de hepatitis enz... (die zit dus dan apart in een flesje)
wat zit er dan precies in de flesjes, wat is gecombineerd en wat niet. (nobivac)
Als ik het goed begrijp, dan heb je een flesje weil, flesje parvo en een flesje met de andere zooi? (gezien dat sommige artsen opnieuw parvo spuiten elk jaar)
Ik heb het over de parvo-weil vaccinatie, die zitten in 2 verschillende flesjes, ene parvo, ander weil.
Bij de cocktail zit er in het ene flesje weil en in het andere flesje de rest van de ziektes ( hondenziekte, parvo, leverziekte, para-influenza ). Deze 2 moeten met elkaar vermegd worden. Ik weet niet of deze wel apart gegeven kunnen worden, maar in principe wil je natuurlijk altijd weil erbij als je toch de cocktail geeft ;) Let wel : dit is bij het merk wat wij gebruiken, nml Eurican van Merial. Ik weet niet hoe het bij andere merken zit.
Door irmaa
#815116
aussie schreef: Ik heb het over de parvo-weil vaccinatie, die zitten in 2 verschillende flesjes, ene parvo, ander weil.
Bij de cocktail zit er in het ene flesje weil en in het andere flesje de rest van de ziektes ( hondenziekte, parvo, leverziekte, para-influenza ). Deze 2 moeten met elkaar vermegd worden. Ik weet niet of deze wel apart gegeven kunnen worden, maar in principe wil je natuurlijk altijd weil erbij als je toch de cocktail geeft ;) Let wel : dit is bij het merk wat wij gebruiken, nml Eurican van Merial. Ik weet niet hoe het bij andere merken zit.
nee ik wil juist in principe niet dat de coctail gelijk met de weil gegeven wordt! wil er 6 weken tussen hebben.
Door wenche
#815134
conleeuw schreef: :-\ zo wordt er toch nog onnodig jaarlijk een parvo enting in gepropt, dat is niet nodig, dit is dus gewoon over vaccinatie.
Waarom kan hij niet gewoon iedere jaar weil enten?? dat snap ik dan niet >:(
Tjah, helaas hebben wij assistentes daar vaak weinig over te zeggen... dit omdat je vaak in je eentje tegen over een team staat met zulke dingen... Ben dan wel dierenartsassistente, maar ja, ook dan ben je het met veel dingen oneens ;)...
Ben dus nu ook maar met de Pabo begonnen :P:P kan ik de baas spelen ;)
Door Ziviaantje
#815147
*irma schreef: nee ik wil juist in principe niet dat de coctail gelijk met de weil gegeven wordt! wil er 6 weken tussen hebben.
Nou, dat kan dan dus ( met dit merk dan hè ;) ), maar dan zal je dus wel 2 x consult moeten betalen.
Door irmaa
#815154
aussie schreef: Nou, dat kan dan dus ( met dit merk dan hè ;) ), maar dan zal je dus wel 2 x consult moeten betalen.
Nou ja, dat kan me niet zoveel schelen, natuurlijk moet ik 2x consult betalen, ik wil gewoon niet alles in een...
Door Ziviaantje
#815227
*irma schreef: Nou ja, dat kan me niet zoveel schelen, natuurlijk moet ik 2x consult betalen, ik wil gewoon niet alles in een...
Nou, het lijkt me vreemd als een dierenarts daar dan problemen over maakt ;) Houdt hij het weil flesje gewoon een paar weken in de koelkast.
Door Fido
#815556
Ruim een maand geleden hebben wij samen met een klant die een show had een test(je) uitgevoerd.

Haar hond hebben we getiterd en de waardes waren torenhoog :). We hebben op de plaats waar de vaccinaties staan de titerbepaling neer gezet.
Zij moest haar boekje laten zien en de titerbepaling werd geaccepteerd!!! :thumbup:

Achter in het boekje hadden we de vaccinatie sticker geplakt met de datum, voor het geval ze moeilijk zouden doen en ze dan de achterste bladzijde kon openslaan om te laten zien dát wat ze willen zien :tease:

Met een beetje medewerking van je da kan je zeker tot een oplossing voor jou en je hond komen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#817128
Vanmiddag heb ik mijn 6-ling laten enten en gevraagd hoe dat zit met die entingen.Nou zegt hij (DA) weer dat alleen de Rabiës 3 jaar geldig is  ::) Ponneke,wil je mij ook dat entschema van Nobivac mailen.Je hebt een PB.
Door *Natasja*
#817149
Unique schreef: Vanmiddag heb ik mijn 6-ling laten enten en gevraagd hoe dat zit met die entingen.Nou zegt hij (DA) weer dat alleen de Rabiës 3 jaar geldig is ::) Ponneke,wil je mij ook dat entschema van Nobivac mailen.Je hebt een PB.
Ik heb Intervet gemaild, en inmiddels antwoord gekregen:

"Bedankt voor uw mail. Wij kunnen ons voorstellen dat er wat onduidelijkheid is betreffende de werkingsduur van vaccins, aangezien er de afgelopen jaren hierin wel het een en ander in veranderd is. Het klopt inderdaad dat voor een aantal componenten van de zogenaamde "cocktailenting" nu een werkingsduur van 3 jaar geldt. Het betreft hier de componenten die parvo (P), adeno-hepatitis (H) en hondenziekte (D) veroorzaken. De overige componenten Lepto en Pi of KC moeten echter nog steeds jaarlijks gegeven worden. Hierbij moet echter aangetekend worden dat dit pas geldt als een hond een goede basisenting heeft gehad."
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#817193
*Natasja* schreef: Ik heb Intervet gemaild, en inmiddels antwoord gekregen:

"Bedankt voor uw mail. Wij kunnen ons voorstellen dat er wat onduidelijkheid is betreffende de werkingsduur van vaccins, aangezien er de afgelopen jaren hierin wel het een en ander in veranderd is. Het klopt inderdaad dat voor een aantal componenten van de zogenaamde "cocktailenting" nu een werkingsduur van 3 jaar geldt. Het betreft hier de componenten die parvo (P), adeno-hepatitis (H) en hondenziekte (D) veroorzaken. De overige componenten Lepto en Pi of KC moeten echter nog steeds jaarlijks gegeven worden. Hierbij moet echter aangetekend worden dat dit pas geldt als een hond een goede basisenting heeft gehad."

Bedankt Natasja. Dit stukje, kan ik dat via een gewone email aan mijn DA sturen ? Zo ja.hoe?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door