Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Saartje
#76131
hallo allemaal , ik ben nieuw op dit forum en heb ook een vraag over het enten van dieren.
Ik heb 5 katten , 4 abessijnen en 1 somali
het zijn binnen katten, en in de leeftijd van 2 tot 4 jaar.
Ze komen wel in de tuin als het goed weer is , maar die is afgesloten met zwakstroom, zij kunnen er niet uit en geen andere kat kan erin
Ze zijn tot nu toe nog altijd ingeënt.
Ik heb zo'n idee dat net als bij de mens je de dieren niet altijd moet laten enten
Mijn Da vertelde me dat ik nu nadat de jongste twee geworden is rustig 4 jaar kan overslaan om daarna weer te enten
hoe denken jullie daarover?

groetjes Anneke
Door geer
#76133
Mijn katten komen ook bijna niet buiten, en als ze buiten komen, komen ze alleen op het balkon... Ik ent ze niet meer... (ook als je katten wel buiten komen zou ik ze niet enten..)
Door zurca
#76136
Een dierenarts die adviseert om NIET jaarlijks te enten :o (en dat bedoel ik positief!!)

Maarre ik heb vier katten, eentje van 17, eentje van 9 en twee van ong. 8 maanden..
De eerste 2 komen uit het asiel, hebben daar hun entingen gekregen en daarna heb ik ze niet meer laten enten..
De twee jongste heb ik de kittenentingen gegeven, misschien laat ik ze nu nog een maal enten en dan houd het voor hun ook op..
Mijn katten komen verder niet buiten..en ik denk dat als ze dat wel zouden doen ik nog niet zou enten ;)
Heb je je dierenarts om uitleg gevraagt? Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat zijn redenen zijn voor dit advies :)
Door Saartje
#76186
ja ik heb zeker gehoord wat zijn reden is van een tijd tussen door niet enten.
Hij zegt dat de dieren weerstand genoeg hebben, mits ze volledig ingeent zijn en als ze wat ouder worden vond hij het belangrijk het weer te doen omdat de weerstand minder zou worden...

Wij mensen worden toch ook alleen in onze jeugd ingeent en verder niet meer en we zijn dan toch ook immuun tegen die ziektes volgens mij moet dat bij dieren ook zo zijn.

groetjes Anneke
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door