Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Vaccineert u wel of niet en zo ja hoe en zo nee waarom niet?

Ja, tegen alle ziektes waartegen ik mijn honden kan beschermen, ieder jaar
1
2%
Ja, maar selectief
16
28%
Ja, zoals de dierenarts voorschrijft
11
19%
Nee, maar wel puppie entingen
5
9%
Nee, ook geen puppie entingen
2
4%
Nee, sinds kort (honden zijn al wat ouder) ent ik niet meer
10
18%
Anders
4
7%
Ik weet nog niet wat ik moet doen
8
14%
Gebruikersavatar
Door sylvia
#72667
Ik heb gestemd op anders.
Ik ent de puppy entingen en daarna volgens schema tot ik klaar ben met showen,dan word de hond niet meer geent.
Als ik niet zou showen zou ik de puppy entingen doen en minstens 1 x een herhaling en dan niet meer.
Ik doe het enten omdat ik show overigens niet omdat ik bang ben dat mijn hond iets oploopt,ik doe dit omdat er om het inentingsboekje gevraagd kan worden.
Door Jolly
#72688
Unique schreef: Ik stem voor alles omdat hier regelmatig vreemde honden komen logeren en je weet nooit of ze drager zijn van een bepaalde ziekte.Ze hoeven daar zelf niet ziek van te worden maar kunnen wel anderen besmetten.En dat risico wil ik niet lopen.
Ook bij mij komen dagelijks vreemde honden over de vloer. Die overigens waarschijnlijk allemaal wel zijn ge-ent, dus op zeker het bij zich dragen. ( ik stel het niet verplicht mogen ze allemaal zelf uitmaken)
Toch ent ik niet. Ik ben van mening dat Chasey al genoeg weerstand heeft opgebouwd.
Door qyan
#72767
Unique schreef: Ik doe juist wel kennelhoest.Wat jaren geleden was er een hond op de vereniging die het had.Hij deed gewoon pakwerk.Mijn honden hebben op diezelfde mouw gebeten en brachten het mee naar huis. 1 van de honden heeft er zelfs een longontsteking van overgehouden.Die heeft in 8 dagen tijd 21 injekties gehad.Zelfs in het weekend moest ik terugkomen.De borst en de keel moest ik warm houden doormiddel van een zelfgemaakt jasje van teddybont.Als die persoon het had gezegd en de hond thuis had gelaten had er niets aan de hand geweest.Hij heeft wel een fikse uitbrander gehad van de instrukteur.Maar mijn Dafne had wel bijna het loodje gelegd. Dus voor mij: Nooit meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tja, qyan is de enige niet ingeente hond met het kennelhoest vaccin en heeft toen er bij ons op de vereniging heerste gene kennelhoest opgelopen, ondanks het bijten op dezelfde mouw.
de wel geente honden met het kennelhoest vaccin hebben het ook allemaal gekregen
Gebruikersavatar
Door Hitam
#73095
Bij ons worden de oudere honden niet meer geënt. Pup aleen op 6 en 12 weken en op een jaar. Daarna wil ik ze na drie jaar testen en alleen enten aan de hand van de titers.
Mijn poedels woonden tot voor kort boven de praktijk en speelden daar alle honden in de buurt en kwamen via mij waarschijnlijk met de meest afgrijselijke virussen in aanraking. Nu gaan ze ook nog mee naar de praktijken.
Ze zijn nooit ziek geweest, ook geen kennelhoest.

Mischien zijn ze juist overal tegen bestand doordat ze geregeld met virussen in aanraking komen. Ze herenten zichzelf.
Door jeanne
#73442
Hitam schreef: Bij ons worden de oudere honden niet meer geënt. Pup aleen op 6 en 12 weken en op een jaar. Daarna wil ik ze na drie jaar testen en alleen enten aan de hand van de titers.
Mijn poedels woonden tot voor kort boven de praktijk en speelden daar alle honden in de buurt en kwamen via mij waarschijnlijk met de meest afgrijselijke virussen in aanraking. Nu gaan ze ook nog mee naar de praktijken.
Ze zijn nooit ziek geweest, ook geen kennelhoest.

Mischien zijn ze juist overal tegen bestand doordat ze geregeld met virussen in aanraking komen. Ze herenten zichzelf.
Ik wil mijn pupje ook niet volspuiten als het niet nodig is.
Zat zelf al te denken aan wat jij hieboven vertelde.
Maar jij bent de enigste die dit kan testen in nederland, toch?
Door qyan
#73471
jeanne schreef: nou, dan wil ik graag vast een afspraak maken, hihi, maken we er een dagje uit van. ;)
jeanne, ga ook eind oktober, dan ben ik er ook :P
Door Ordell
#73556
Ik heb gestemd op "ja, maar selectief"

Een pup ent ik met de 6 en 12 weken. Daarna nog als ie 1 jaar oud is en verder dus nooit meer.
Door Rayis
#74343
Ik weet het echt niet. Zowel Yiska als Raya zijn tot vorig jaar elke jaar compleet geënt. Vorig jaar allebei alleen Parvor en Weill en nu zit ik vast.

Raya moest begin januari geënt worden en ik ben niet geweest. Maar ik twijfel nog steeds...

Yis moet ik voor de training laten enten, ik heb wel gemerkt dat het niet uitmaakt tegen wat... als er maar een plakkertje in het boekje hangt ;D.

Maar ik weet dat als ik bij de Da kom, deze gaat vragen waarom ik ze niet meer wil laten enten, en om eerlijk te zijn, ik kan daar op dit moment geen deskundig antwoord op geven.... :-[
Door qyan
#74347
is het uberhaupt nodig om daarover tekst en uitleg te geven dan aan je DA ???
als je ze niet wil laten enten, dan wil je dat niet en daar heeft hij zich bij neer te leggen naar mijn idee ;)
is niet zijn hond, maar jouw hond.
Laatst gewijzigd door qyan op vr 02 apr 2004, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Laika
#74490
Fanny is 11 jr. oud en heeft de ziekte van Cushing. Die wordt dus niet ge-ent. Aiuto, de Harzer Fuchs pup is met 6 en 12 weken ge-ent. Die wil ik nog 1 keer laten enten na een jaar en dan moeten na zo'n 3 jaar de titers maar aanwijzen of een herenting nodig is.
Laika de dober van 6 was 2,5 jr. geleden ge-ent en van haar heeft Tannetje laatst de titers bepaald. Hondenziekte was oke, Parvo was minimaal. Omdat ze een doberman is en ik niet het risico durf te nemen dat de informatie in de geheugencellen zit laat ik haar toch weer enten. Alleen tegen Parvo. Hoewel ik het een russische roulette begin te vinden. Geen Weil ondanks dat we in een waterrijk(dus rattenrijk) gebied wonen. Laika heeft ernstige Demodex gehad als jonge hond. Ik wil haar imuunsysteem zo veel mogelijk met rust laten.
groetjes, Mariska
Door SemBo
#74824
Ik heb verkeerd gestemd...Mijn honden hebben de puppyentingen gehad en krijgen daarna 1 x een booster.

Daarna geen enkele enting meer! :o
Door Mister T
#74971
Timber heeft de pupentingen gehad,en het jaar erna ook nog maar dit jaar niet geent alleen de rabies ivm vakantie in de ardennen.
Gelukkig heeft mijn da er geen enkel probleem mee.
Door bodasca
#77427
Ik heb nee gestemd, alleen puppyenting.
Na veel wikken en wegen (vorig jaar is onze 9-jarige hond overleden na enting) heb ik een aanpassingen gedaan in de entingen van zowel pup als volwassen hond.
1e enting zo laat mogelijk maar wel een week voordat de pups hier weggaan (zal dus in de 7e week zijn) en dan pas na 4 weken weer, tevens niet de hele mik-mak in een keer maar uitgesplitst. Dan na ruim 1,5 jaar (hond is dan zo'n 2 jaar oud) weer maar alleen nog voor parvo en weil. en dan na 2 jaar (hond is dan zo'n 4 jaar) en that's it.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door