Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door qyan
#71875
diana schreef: nou.. ik laat mijn honden niet ieder jaar enten....
hoeft ook niet zegd mijn d.a
krijg wel een stickertje hoor hahaa.
en...hij zegd ook dat bepaalde soorte antibiotica,s en pijn stillers ronduit slecht zijn voor dobers....
reageren vaak heftiger op medicatie dan andere rassen....
het stuk wat je bedoeld wendy, staat geloof ik op de site v koos
maar er reageerde destyds niemand op .
nee staat er niet meer.
hij haalt toch eens in de zoveel tijd alle berichten weg :-\
bij john op de wildsite staat het ook niet meer, maar heb john ff gemaild, want die bewaard meestal de oude berichten.
nee, niemand heeft gereageerd toen, jammer maar helaas :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#71978
De betrouwbaarheid van de test is iets van 98% ofzo. Het staat in de bijsluiter maar ik zit nu thuis te tikken, en heb de gegevens niet bij de hand.
De betrouwbaarheid van de test is wat anders dan de geheugencellen.
Heb je het artikel uit Mundikat te pakken kunnen krijgen? Daar staat alles heel uitgebreid en naar mijn idee duidelijk in uitgelegd.
Door Anna Penta
#72115
Hitam schreef: De betrouwbaarheid van de test is iets van 98% ofzo. Het staat in de bijsluiter maar ik zit nu thuis te tikken, en heb de gegevens niet bij de hand.
De betrouwbaarheid van de test is wat anders dan de geheugencellen.
Heb je het artikel uit Mundikat te pakken kunnen krijgen? Daar staat alles heel uitgebreid en naar mijn idee duidelijk in uitgelegd.
ah dat is prachtig dat de betrouwbaarheid zo hoog is en ook in een percentage uit te drukken. Ik ga even uit van 98%, als het iets anders is hoor ik het graag. Ach mundikat, sjonge het is zo'n chaos in m'n hoofd met al die info, ben het straal vergeten. Ga morgen even naar de bruna, hopelijk kan ik er nog aankomen.
Door oebaya
#72664
qyan schreef:

van black and tan honden is het algemeen bekend hoor anna.
die hebben iets waardoor ze of de enting niet goed op kunnen pakken, of waardoor de enting dus blijkbaar niet lang genoeg werkt.
black and tan honden schijnen parvo gevoelig te zijn (krijgen als pup ook een extra parvo enting)
ik weet niet in hoeverre daar feiten van zijn, maar misschien iets om ook te onderzoeken ??? en als je het weet wil ik graag het antwoord van je ;D
Een vriendin van mij fokt Beaucerons en ze weet heel veel van waar het ras gevoelig voor is en waar niet voor. Heb dat eens van Black en Tan gevraagd, want ook Beaucerons zijn Black en Tan. Zij had er niet van gehoord, maar vertelde het volgende: haar dierenarts ent Black en Tan honden, dus ook Beaucerons, met 6 weken puppy enting en dan pas de eerst volgende enting met 12 en 16 weken i.p.v. met resp. 8/9 weken en 12 weken. Volgens hem hebben die honden een langere tijd nodig om het vaccin goed op te nemen en immuniteit op te bouwen en heeft het daarom geen zin om al met 8/9 weken weer te enten. Of het waar is, of het werkt? Geen idee, weet alleen wel, dat de man heel erg veel ervaring met Dobermans heeft.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 30 mar 2004, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door