Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door nikèdog2000
#744405
Boefke schreef: nikedog2000: leef je nog?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ik heb ze uitgroeit hoor
eerst een hoop zand gedumd
en toen met een gasbrander over de aarde
en geen teek meer te zien
gelukkig
Door Boefke
#744651
nikèdog2000 schreef: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ik heb ze uitgroeit hoor
eerst een hoop zand gedumd
en toen met een gasbrander over de aarde
en geen teek meer te zien
gelukkig
He goed! :D
Door Mevroi Kruim
#745409
nikèdog2000 schreef: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ik heb ze uitgroeit hoor
eerst een hoop zand gedumd
en toen met een gasbrander over de aarde
en geen teek meer te zien
gelukkig

De techniek van de verschroeide aarde :o :o

Beetje napalm nog, voor de laatste restjes?


Nee, geintje, goed dat het gewerkt heeft! Je zou er toch ibbel van worden, die griezels!
Door nikèdog2000
#746095
nou vanavond in het nieuws dat wij hier in nederland 2 keer meer de ziekte van lym kunnen krijgen als in de omringende landen
Door MarijeJoanne
#746131
nikèdog2000 schreef: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ik heb ze uitgroeit hoor
eerst een hoop zand gedumd
en toen met een gasbrander over de aarde
en geen teek meer te zien
gelukkig
Kun je die krengen niet naar Boefke opsturen?
Hoeft zij ze niet meer te zoeken ;D
Door Nynke
#746210
Oh dat is een goed idee, we sturen ze allemaal op met de post ! Gisteren had Jeppe weer 1 teek, maar ik krijg toch de kriebels van die beesten !!
Door Boefke
#779937
Ik ben aan de tekentest nog niet toegekomen, jammer genoeg, maar ik heb wel karnemelk uitgeprobeerd, wat her en der als tip wordt gegeven. Boef en Radja hebben 4 weken aaneengesloten dagelijks een flink glas karnemelk gekregen. Ik ben er vanuit gegaan dat de karnemelk direct zijn 'werking' zou moeten hebben, of toch ten minste na enkele dagen. Af en toe hadden ze teken. De afgelopen 4 weken hebben ze geen karnemelk gekregen: ook af en toe teken, maar alles bij elkaar minder teken dan met de karnemelk.
Door conleeuw
#780010
nou, ik heb mijn spulletje vanuit zuid afrika, maar om echt een goede test te willen doen moet je wel een aantal teken hebben, dat zou het best kunnen met een sleepnet/insecten schepnet in een teekrijke omgeving..... kweetnietofjij dat kan of wil, jammer dat wij zo ver uit elkaar wonen, leek mij ook wel interessant om aan mee te werken ;)
Door Boefke
#780012
conleeuw schreef: nou, ik heb mijn spulletje vanuit zuid afrika, maar om echt een goede test te willen doen moet je wel een aantal teken hebben, dat zou het best kunnen met een sleepnet/insecten schepnet in een teekrijke omgeving..... kweetnietofjij dat kan of wil, jammer dat wij zo ver uit elkaar wonen, leek mij ook wel interessant om aan mee te werken ;)
Onderzoek dat gedaan is naar teken wordt ook gedaan met een sleepdoek. Zo worden teken idd gevangen, maar ook wordt op die manier gekeken hoe teken reageren op bepaalde middelen. Dus een doek neutraal houden, een andere doek insmeren met een middel en lopen maar. Dit is de manier waarop ik het wil gaan doen, dus zonder bakken (bakken zijn mij afgeraden door een bioloog, geen natuurlijke omgeving, terwijl ik juist dacht dat het goed was om zoveel mogelijk andere invloeden uit te sluiten, maar niet dus. Ben ook geen bioloog ;)).
Door conleeuw
#780018
Boefke schreef: Onderzoek dat gedaan is naar teken wordt ook gedaan met een sleepdoek. Zo worden teken idd gevangen, maar ook wordt op die manier gekeken hoe teken reageren op bepaalde middelen. Dus een doek neutraal houden, een andere doek insmeren met een middel en lopen maar. Dit is de manier waarop ik het wil gaan doen, dus zonder bakken (bakken zijn mij afgeraden door een bioloog, geen natuurlijke omgeving, terwijl ik juist dacht dat het goed was om zoveel mogelijk andere invloeden uit te sluiten, maar niet dus. Ben ook geen bioloog ;)).
Projectplan opstellen ??? zou ik zeggen, kan ik wel mee helpen hoor ;)
Door Boefke
#780027
conleeuw schreef: Projectplan opstellen ??? zou ik zeggen, kan ik wel mee helpen hoor ;)
Je hulp is hartstikke welkom :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door