Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Erna
#683262
Misschien om je gerust te stellen..

Mijn honden zijn januari 2004 voor het laatst gevaccineerd met Merial. Wij gaan in januari 2007 weer maar dan met Nobivac. Voor sommige zal dat de laatste vaccinatie in hun leven zijn.

Nu met de nieuwe registratie ben ik van plan om mijn honden op 1, 4 en 7jarige leeftijd te enten (buiten de puppyentingen om) en verder niets meer. Dat is dus 3 keer de cocktail en 2 keer (1 en 4 jaar) rabies.
Door tt-tjes
#683265
Het enige waar ik bang voor ben is dat ze niet genoeg beschermd zijn, maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik ze gewoon niet elk jaar meer hoef te enten.

Maar ik ben wel heel blij met je geruststelling :-*

Dat komt dan hun gezondheid weer ten goede ;D. Ik wacht gewoon tot 2008 :)
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 30 dec 2006, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#683268
tt-tjes schreef: Het enige waar ik bang voor ben is dat ze niet genoeg beschermd zijn, maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik ze gewoon niet elk jaar meer hoef te enten.

Dat komt dan aan de andere kant hun gezondheid weer ten goede ;D
Gewoon lekker blijven lezen erover en uiteindelijk je standpunt erin nemen. Ik vond het ook eng maar heb mezelf ook helemaal blauw gelezen erover en ben ervan overtuigd dat ze goed beschermd zijn.

In de tussentijd vanaf 2004 ben ik met de honden in binnen en buitenland geweest, aan allerlei wandelingen meegedaan en hebben ze nestjes gekregen. Infectiedruk genoeg zou ik zo zeggen en er is er niet eentje ziek geworden. Ook niet een van de pups heeft een ziekte opgelopen.
Door tt-tjes
#683284
Erna schreef: Ik vond het ook eng maar heb mezelf ook helemaal blauw gelezen erover.
Ben ik dus ook aan het doen :)

Dank je voor je adviezen en opmerkingen :-*
Door Bieke
#683363
Ik heb me ook eerst blauw gelezen over vaccinaties en ik lees me nog blauw. En dit al 7 jaar. De enige ziekte, die ik eventueel voor mijn pups als gevaar zie, is parvo. Maar als er meer dan 500.000 honden in Nederland niet gevaccineerd worden en als er zelfs in achterstandswijken geen grote uitbraken zijn met 10tallen dode honden. En als er van deze achterstandswijken met ook nog slecht gevoede honden met een slecht immuunsysteem, er geen krantenberichten komen van uitbraken van ziekten (en een uitbraak is al meer dan 1 geval) hoe groot is het gevaar dan? Worden wij niet bang gemaakt en bang gehouden door de farmaceutische industrie en de dierenartsen. Hoeveel honden hebben geen chronische ziekte gekregen i.p.v. de acute, door de vaccinatie. En hoe vaak is een vaccinatie niet een van de triggers om andere klachten naar buiten te laten komen?
Door Erna
#683386
Bieke schreef: Ik heb me ook eerst blauw gelezen over vaccinaties en ik lees me nog blauw. En dit al 7 jaar. De enige ziekte, die ik eventueel voor mijn pups als gevaar zie, is parvo. Maar als er meer dan 500.000 honden in Nederland niet gevaccineerd worden en als er zelfs in achterstandswijken geen grote uitbraken zijn met 10tallen dode honden. En als er van deze achterstandswijken met ook nog slecht gevoede honden met een slecht immuunsysteem, er geen krantenberichten komen van uitbraken van ziekten (en een uitbraak is al meer dan 1 geval) hoe groot is het gevaar dan? Worden wij niet bang gemaakt en bang gehouden door de farmaceutische industrie en de dierenartsen. Hoeveel honden hebben geen chronische ziekte gekregen i.p.v. de acute, door de vaccinatie. En hoe vaak is een vaccinatie niet een van de triggers om andere klachten naar buiten te laten komen?
goh, wat een vreemde redenatie.....Hoe bedoel je 'zelfs in achterstandswijken'?
Door Bieke
#683405
Goh, is dat zo moeilijk te begrijpen?Wat ik bedoel is dat in wijken waar mensen wel een pup nemen, maar geen geld hebben om 120-140 euro binnen 5 weken op tafel te leggen, dat zelfs in die wijken de honden niet dood neervallen, dit in tegenstelling wat de dierenartsen ons vertellen. Ik vaccineer niet uit overtuiging, op basis wat ik allemaal bestudeerd heb. En geen dierenarts brengt mij daar af.
Ik snap niet, dat je daarover valt.
Door Erna
#683410
Bieke schreef: Goh, is dat zo moeilijk te begrijpen?Wat ik bedoel is dat in wijken waar mensen wel een pup nemen, maar geen geld hebben om 120-140 euro binnen 5 weken op tafel te leggen, dat zelfs in die wijken de honden niet dood neervallen, dit in tegenstelling wat de dierenartsen ons vertellen. Ik vaccineer niet uit overtuiging, op basis wat ik allemaal bestudeerd heb. En geen dierenarts brengt mij daar af.
Ik snap niet, dat je daarover valt.
Ik snap heel goed waar ik over val en ik vind je opmerking over achterstandswijken ook alle boekjes te buiten gaan. Jij neemt automatisch aan dat in zogenaamde achterstandswijken mensen hun dieren waarschijnlijk niet enten en er dus daardoor een groter risico is in die wijken. Ik vraag me af waar jij die wijsheid vandaan haalt. Zijn daar onderzoeken naar gedaan? Zo ja, waar kan ik die lezen?

En zo nee dan zou ik het erg prettig vinden wanneer je je woorden zou nuanceren want eerlijk gezegd geloof ik er geen klap van wat je zegt. Het wel of niet enten van huisdieren wegens geldgebrek zal ongetwijfeld niet gebonden zijn aan bepaalde wijken in steden en dorpen.

Ik vind het heel erg fout dat je mensen die minder geld te besteden hebben en dus wellicht daarom noodgedwongen in minder geliefde wijken moeten wonen beschuldigd van minder goed voor hun dier zorgen. Heb je er misschien wel eens bij nagedacht dat er wellicht mensen zijn die liever zelf droog brood vreten dan hun huisdier de nodige zorg onthouden?
Door Rosita
#683568
Ik begrijp dus wel wat Bieke zegt. In de stad waar ik woon heb je ook wijken waar de huizen er zelfs onverzorgd bijstaan (buitenkant is in geen tig jaar geschilderd, de ramen zijn ontzettend vies, de tuin ligt er overwoekerd bij, en ook het afval wordt niet netjes opgeruimd enz.). De mensen daar lijkt het allemaal niets te kunnen schelen. Laatst was er weer een bijt incident met een hond uit mijn buurt die daar in het park liep (meestal loopt ze hier in het park en nu komt ze daar helemaal niet meer). De man met de hond liep gewoon door alsof er niets aan de hand was terwijl de hond die gegrepen was medische hulp nodig had. Echt heel asociaal. Ik denk echt dat deze mensen (die schijnbaar niets om andere honden geven) het ook niet zo nauw nemen met de entingen of medische zorg van hun eigen hond. Het heeft overigens denk ik weinig met geld te maken want ik ken genoeg mensen die het niet breed hebben en die prima voor hun hond zorgen, maar deze mensen wonen dan ook niet in een achterstandswijk. En met achterstands(aso)wijk bedoel ik niet een arme wijk, maar een onverzorgde wijk (het kan ons allemaal niet schelen wijk).
Laatst gewijzigd door Rosita op zo 31 dec 2006, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#683576
Wat ik vreemd vind is dat wanneer je huis niet geschilderd is, je tuin onverzorgd is en je ramen vies dat blijkbaar maatstaven zijn voor anderen om aan te nemen dat je niet goed voor je huisdier zou zorgen. En dat vind ik dus een hele vreemde redenatie. En eerlijk gezegd ook tamelijk onbeschoft.

Het wel of geen geld, tijd of zin hebben om goed voor je huisdier te zorgen is naar mijn mening niet gebonden aan bepaalde wijken of bepaald saldo op de bank hebben. Ik ben ervan overtuigd dat menigeen nog wel zal omrollen van verbazing hoeveel huisdierleed er achter keurige huizen, keurige tuintjes en geld zat verborgen zit.

Ik ken zat mensen die in zogenaamde achterstandswijken wonen die alle eindjes bij elkaar schrapen om hun huisdier vers te laten eten, alle nodige zorg geven en stapelgek zijn op hun dier. Dit in tegenstelling tot sommige andere keurige burgers die het allemaal wel aan hun derriere oxideert. Asociaal gedrag is nu eenmaal niet alleen gebonden aan de wijk waarin je woont en dat is wat mij tegenstaat in dit verhaal. Mensen in een hokje duwen en er gewoon vanuit gaan dat het daar een losgeslagen bende is wat huisdierbezit betreft.
Door Bieke
#683671
Heb ik ergens gezegd dat dit alleen maar in achterstandswijken gebeurde? Heb ik gezegd dat het in keurige wijken niet gebeurde. Natuurlijk zijn er overal uitzonderingen op de regel. maar dat is het punt niet. Waar het mij om gaat is, dat er nergens grote uitbraken zijn, waar honderden honden de dupe van worden. In Engeland (waar maar zo'n 35% gevaccineerd wordt) was een uitbraak, die in de kranten verscheen. Er vielen 43 dode honden. maar of die wel of niet gevaccineerd waren, werd niet vermeld.
Ik heb verder geen zin om over jouw punt te vallen. Ik mijn mening, jij de jouwe.
Door Erna
#683685
Bieke schreef: Heb ik ergens gezegd dat dit alleen maar in achterstandswijken gebeurde? Heb ik gezegd dat het in keurige wijken niet gebeurde. Natuurlijk zijn er overal uitzonderingen op de regel. maar dat is het punt niet. Waar het mij om gaat is, dat er nergens grote uitbraken zijn, waar honderden honden de dupe van worden. In Engeland (waar maar zo'n 35% gevaccineerd wordt) was een uitbraak, die in de kranten verscheen. Er vielen 43 dode honden. maar of die wel of niet gevaccineerd waren, werd niet vermeld.
Ik heb verder geen zin om over jouw punt te vallen. Ik mijn mening, jij de jouwe.
Achterstandswijken is het enige voorbeeld dat je aanhaalt alsof dat de norm is zeg. Ik vind het schandalig dat je mensen op deze wijze in een hokje duwt. Asociale mensen kom je overal tegen, zelfs of barfplaats. Zo zie je maar weer!
Door Ziviaantje
#683691
evds schreef: Misschien ook wat voor ons. Dwan is laatst onnodig voor rabies ge-ent >:( en ik moet nog terug om de 3 jaar geldigheid in zijn paspoort te laten zetten. En ik ga mijn geld terugvragen.
Nota bene nadat ik had gezegd dat de registratie nu toch 3 jaar was en hij vorig jaar geent was. Nee, voor Engeland moest ie elk jaar opnieuw rabies. Naturlijk wilde ze ook direct een 1 of ander giga cocktail erin jassen (Dwan is heel voorzichtig ge-ent) en werd ik nog eens lekker bang gemaakt voor Weil.

Over "gezonde voeding" heb ik het maar helemaal niet met ze....

Er is wel een fijne veearts voor mijn schapen. Maar eergister had ik dus een ander die ik zo'n beetje moest vertellen wat mijn schaap mankeerde en dat hij(het schaap) ge-euthaniseerd moest worden :( Had ik het arme schaap helemaal in de houding, halsdader opgestuwd etc. zie die veearts, nu moet ik eigenlijk op uw plaats zitten. Weer een heel gedoe om de juist positie te krijgen >:(

Kon ik zelf dat "slaapmiddel" maar aankomen ....
Voor Engeland moet je inderdaad ieder jaar enten tegen rabiës, anders is je rabiësantistoffenonderzoek niet meer geldig. Daar kunnen de Nederlandse dierenartsen niks aan doen, dat is de Engelse wet.
En maar goed dat het slaapmiddel niet vrij verkrijgbaar is, want dan zou iedereen zijn dieren in kunnen laten slapen. Laten we dat nu maar aan de dierenarts overlaten ;D Je kan beter een dierenarts gaan zoeken die je beter bevalt. Er zijn er genoeg ;D ;D ;D
Door Erna
#683693
aussie schreef: Voor Engeland moet je inderdaad ieder jaar enten tegen rabiës, anders is je rabiësantistoffenonderzoek niet meer geldig. Daar kunnen de Nederlandse dierenartsen niks aan doen, dat is de Engelse wet.
En maar goed dat het slaapmiddel niet vrij verkrijgbaar is, want dan zou iedereen zijn dieren in kunnen laten slapen. Laten we dat nu maar aan de dierenarts overlaten ;D Je kan beter een dierenarts gaan zoeken die je beter bevalt. Er zijn er genoeg ;D ;D ;D
Jongens, ga nu eens lezen op de Defra site! Het is niet nodig om ieder jaar voor rabies te vaccineren wanneer je naar engeland gaat met de hond. Engeland is verplicht om zich aan de EU wetgeving te houden en die heeft bepaald dat de Nobivac Rabies voor 3 jaar geldig is. Engeland houdt zich daar dus ook aan. Dit is allemaal te lezen op de Defra site.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#683898
Bieke schreef: Ik heb me ook eerst blauw gelezen over vaccinaties en ik lees me nog blauw. En dit al 7 jaar. De enige ziekte, die ik eventueel voor mijn pups als gevaar zie, is parvo. Maar als er meer dan 500.000 honden in Nederland niet gevaccineerd worden en als er zelfs in achterstandswijken geen grote uitbraken zijn met 10tallen dode honden. En als er van deze achterstandswijken met ook nog slecht gevoede honden met een slecht immuunsysteem, er geen krantenberichten komen van uitbraken van ziekten (en een uitbraak is al meer dan 1 geval) hoe groot is het gevaar dan? Worden wij niet bang gemaakt en bang gehouden door de farmaceutische industrie en de dierenartsen. Hoeveel honden hebben geen chronische ziekte gekregen i.p.v. de acute, door de vaccinatie. En hoe vaak is een vaccinatie niet een van de triggers om andere klachten naar buiten te laten komen?
Ik heb toch nog aardig wat pups zien doodgaan aan parvo. Soms wel geent, soms niet.
Soms ook hele nesten. Dat is toch wel treurig.

En mensen uit achterstandswijken: je zou eens moeten zien hoeveel van die mensen hun laatste centjes uitgeven aan hun honden (of katten). Hoe vreselijk ze in paniek zijn als er iets is met hun huisdier.
Ik heb wel eens het idee dat rijke mensen krenteriger zijn dan armere mensen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door