Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#667305
Kom veel met mijn honden in het buitenland en op shows, niemand kijkt naar badgenummers, alleen naar geldigheidsdatum. En zo lang je in de EU bent, moet geaccepteerd worden wat in het land van herkomst als geldigheid is geaccepteerd. Heb dan ook nooit problemen gehad. Ook niet in Engeland met de daar gevraagde bijkomende papieren.
Denk overigens wel, dat ze een badgenummer controleren bij twijfel.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#667517
Sennaruby schreef: Dat dacht ik ook, Erna, maar is dat ook geldig dan als je bijvoorbeeld in het geval van de Rabiesenting naar het buitenland zou gaan, ze houden je aan en controleren het paspoort erg goed (gebeurt volgens mij nooit, maar a la), ze controleren het batchnummer en ze komen erachter dat het van voor de registratiedatum is? Dit is wel vergezocht, maar goed....

Groetjes,

Fieke
Rabies heeft volgens mij al langer een 3 jarige registratie. En parvo/hondenziekte/hcc zijn in het buitenland niet verplicht.
Door EdwinK
#668422
Nou ben ik al een poosje op zoek naar de lijst met dierenartsen die we hier op het forum hadden/hebben, maar kan die niet meer vinden :(

Laat maar, heb hem al gevonden.
Laatst gewijzigd door EdwinK op di 28 nov 2006, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#669651
Hitam schreef: Ik kreeg vandaag een brief met de mededeling dat de Nobivac cocktail nu voor drie jaar geregistreerd is! Het is dus officieel!
Tannetje, stond in die brief ook het precieze vaccin genoemd? Je hebt namelijk de Nobivac DHPPi en de Nobivac DHP. Volgens mij is alleen die laatste voor 3 jaar geregistreerd want in die andere zit parainfluenza. Beide worden cocktails genoemd

Volgens mij moet je dan ook om de DHP vragen met aparte vaccins voor Lepto en eventueel parainfluenza. Anders rossen ze die DHPPi erin en ik vermoed dat die niet voor 3 jaar geregistreerd staat.
Door Sennaruby
#669668
Dit is het bericht dat ik van Nobivac kreeg:

Het klopt inderdaad dat voor de parvo, hondenziekte en hepatitiscomponenten van Nobivac DHPPi een registratie van 3 jaar is aangevraagd. Binnenkort (December) kunt u hierover meer lezen op ons website.

Groetjes,

Fieke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#669852
Erna schreef: Tannetje, stond in die brief ook het precieze vaccin genoemd? Je hebt namelijk de Nobivac DHPPi en de Nobivac DHP. Volgens mij is alleen die laatste voor 3 jaar geregistreerd want in die andere zit parainfluenza. Beide worden cocktails genoemd

Volgens mij moet je dan ook om de DHP vragen met aparte vaccins voor Lepto en eventueel parainfluenza. Anders rossen ze die DHPPi erin en ik vermoed dat die niet voor 3 jaar geregistreerd staat.
Volgens mij is die ook voor drie jaar, tenminste de D, de H en de P. De parainfluenza raden ze wel elk jaar aan. het maakt niet uit welke entstof je gebruikt het gaat om de ziekte. (distemper, hepatitis en parvo)
Door chrisje
#672797
Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar Intervet (Nobivac) België met de vraag of ze me wat info konden verschaffen over de registratieduur van de Nobivac entingen (dan kon ik dit mededelen aan onze DA omdat deze blijkbaar >:( nog niet op de hoogte is). Ik kreeg een wat minder beleefde mail terug :-\ met de mededeling dat deze info alleen beschikbaar is voor dierenartsen.
Door chrisje
#673118
Hey allemaal,

ik heb toch nog een mailtje terug gekregen dat de driejarige registratie geld voor Distemper, Adeno en Parvo. Kan iemand de termen uitleggen?
Door Sennaruby
#703707
Ik hoorde van de week dat mijn geelzuchtvaccinatie vanaf dit jaar 25 jaar geldig is in plaats van 15 jaar en dat kon gewoon veranderd wordne in het vaccinatieboekje. Bij mensen dus geen gezeur over batchnummers of zo: als een vaccin voor een langere werkingsduur geregistreerd wordt, wordt de werkingsduur dus gewoon aangepast in het entingsboekje en klaar. Waarom moet het bij honden/katten/dieren dan zo moeilijk en omslachtig...

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#703711
Sennaruby schreef: Ik hoorde van de week dat mijn geelzuchtvaccinatie vanaf dit jaar 25 jaar geldig is in plaats van 15 jaar en dat kon gewoon veranderd wordne in het vaccinatieboekje. Bij mensen dus geen gezeur over batchnummers of zo: als een vaccin voor een langere werkingsduur geregistreerd wordt, wordt de werkingsduur dus gewoon aangepast in het entingsboekje en klaar. Waarom moet het bij honden/katten/dieren dan zo moeilijk en omslachtig...

Groetjes,

Fieke
Mjah... goeie vraag... Zo ben ik wel eens benieuwd hoeveel DA's er echt hardgrondig hebben staan balen van deze nieuwe registratie-duur. En dus ook zo meewerkend allemaal niet zijn.
Door Erna
#703714
Ik heb afgelopen vrijdag een mail naar intervet gestuurd met de vraag of ze nu eens de informatie over de vaccinaties ook aan eigenaren en fokkers kunnen openbaren omdat er blijkbaar bij veel dierenartsen en groothandels onduidelijkheid bestaat over de vaccinaties. En dat ik het raar vind dat de noodzakelijke informatie achter een wachtwoord op de site van intervet staat.

Ben benieuwd of ik antwoord ga krijgen.
Door Lizzy
#703744
Erna schreef: Ik heb afgelopen vrijdag een mail naar intervet gestuurd met de vraag of ze nu eens de informatie over de vaccinaties ook aan eigenaren en fokkers kunnen openbaren omdat er blijkbaar bij veel dierenartsen en groothandels onduidelijkheid bestaat over de vaccinaties. En dat ik het raar vind dat de noodzakelijke informatie achter een wachtwoord op de site van intervet staat.

Ben benieuwd of ik antwoord ga krijgen.
Ik ook.

Nobivac zal wel balen denk ik ;D. Volgens mij hebben ze nog nooit zoveel emails binnen gekregen van klanten/diereneigenaren als de afgelopen maanden ;D.
Door Erna
#703752
Lizzy schreef: Ik ook.

Nobivac zal wel balen denk ik ;D. Volgens mij hebben ze nog nooit zoveel emails binnen gekregen van klanten/diereneigenaren als de afgelopen maanden ;D.
Als ze slim zijn springen ze er handig op in en gooien ze de benodigde informatie vrij te lezen op hun site. Ik weet wel zeker dat veel, heel veel mensen over willen stappen op hun merk vaccinatie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door