Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#616692
aussie schreef: Heel gezond, mankeerde nooit wat. Sectie wees uit dat het echt parvo was. Maare....Je kunt gewoon aan je dierenarts vragen om jaarlijks bloed af te nemen en dat te laten testen op antistoffen. Dan kun je enten als het te weinig is. Zelf ent ik gewoon. Zeker omdat ik veel met zieke dieren in contact kom op mijn werk. Ik vind entingen zeker geen troep, het kan vele dierenlevens redden. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, er zijn ook heel wat mensen die hun kinderen niet tegen polio enzo laten enten.
Ik zou veel lezen over entingen, entreacties, vaccinose etc. (in de bieb staan rijen met webadressen over de gevolgen van vaccinatie bij honden) Kijk ook eens op de volgende sites, gaat over vaccinatie in het algemeen, dus ook bij mensen:
http://www.educare.nl/content.php?PID=37
http://www.tinussmits.nl/
http://www.nvkp.nl/
Gebruikersavatar
Door sylvia
#616896
aussie schreef: Heel gezond, mankeerde nooit wat. Sectie wees uit dat het echt parvo was. Maare....Je kunt gewoon aan je dierenarts vragen om jaarlijks bloed af te nemen en dat te laten testen op antistoffen. Dan kun je enten als het te weinig is. Zelf ent ik gewoon. Zeker omdat ik veel met zieke dieren in contact kom op mijn werk. Ik vind entingen zeker geen troep, het kan vele dierenlevens redden. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, er zijn ook heel wat mensen die hun kinderen niet tegen polio enzo laten enten.
Ik durf dit echt in twijfel te trekken parvo is namelijk op zich niet echt gevaarlijk voor een volwassen hond het wordt pas heftig als er corona en parvo gezamelijk aanwezig zijn en dat is een zeldzaamheid. Mijn oude honden waren alleen met de puppy enting geent en zijn als volwassen honden enkele keren met pups die parvo bleken te hebben in aanraking geweest en ze zijn er nooit een dag ziek van geweest. Een volwassen gezonde hond gaat niet dood aan parvo.
Door K&D
#617323
sylvia schreef: Ik durf dit echt in twijfel te trekken parvo is namelijk op zich niet echt gevaarlijk voor een volwassen hond het wordt pas heftig als er corona en parvo gezamelijk aanwezig zijn en dat is een zeldzaamheid. Mijn oude honden waren alleen met de puppy enting geent en zijn als volwassen honden enkele keren met pups die parvo bleken te hebben in aanraking geweest en ze zijn er nooit een dag ziek van geweest. Een volwassen gezonde hond gaat niet dood aan parvo.
Ben ik het wel een beetje mee eens. Normaal gesproken gaat een gezonde volwassen hond niet zomaar dood aan parvo. Hoe is het overigens met de pup afgelopen? Heeft die het wel overleefd?
Ik ben absoluut niet tegen enten, maar wel tegen het entbeleid wat tot nu toe gevoerd is.
Als een hond die 3 jaar niet geënt is doodziek zou worden van parvo, dan zouden er veel meer ziektegevallen moeten zijn met dodelijke afloop. Lang niet iedereen laat zijn hond volgens "schema" enten. Bovendien ben ik van mening dat als je hond eens een paar dagen diarree heeft, het best van parvo kan zijn zonder dat je het weet. Hij bouwt dan echter wel weer afweer op........ (oh ja!......)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#617545
Lindsey schreef: Ben ik het wel een beetje mee eens. Normaal gesproken gaat een gezonde volwassen hond niet zomaar dood aan parvo. Hoe is het overigens met de pup afgelopen? Heeft die het wel overleefd?
Ik ben absoluut niet tegen enten, maar wel tegen het entbeleid wat tot nu toe gevoerd is.
Als een hond die 3 jaar niet geënt is doodziek zou worden van parvo, dan zouden er veel meer ziektegevallen moeten zijn met dodelijke afloop. Lang niet iedereen laat zijn hond volgens "schema" enten. Bovendien ben ik van mening dat als je hond eens een paar dagen diarree heeft, het best van parvo kan zijn zonder dat je het weet. Hij bouwt dan echter wel weer afweer op........ (oh ja!......)
ééntje wel de andere denk ik niet want die hebben we nooit weer gezien.
Door K&D
#617603
aussie schreef: Helaas... dit is niet waar. Ik werk bij een dierenarts en vorig jaar hadden we een cocker spaniel die 3 jaar ervoor voor het laatst tegen parvo geënt was. De hond had de pech dat in de buurt een pup was komen wonen met Parvo. Je raad het al, de Spaniel werd ziek en was binnen een paar dagen dood.
thanks, maar ik doelde eigenlijk deze pup ;)?
Door Rosita
#620385
Je weet trouwens ook nooit (behalve als je het bloed laat nakijken op antistoffen) of een enting wel is aangeslagen. Ik heb Vito met 9 weken laten titeren op parvo en hondenziekte (kost iets van 45 euro maar mijn hond is het waard) en gezien hij nog genoeg antistoffen had heb ik hem niet laten enten. Volgende week (hij is dat ruim 11 weken) wordt hij weer getiterd en als ook dan alles nog goed is wordt hij weer niet geent. Wanneer ik wel ent ben ik nog niet helemaal uit, maar gezien Vito nu al regelmatig mee gaat naar de kringgroep en als hij 14 weken oud is de puppiecursus daar gaat volgen denk ik hem met 14 weken in ieder geval te laten enten tegen parvo en hondeziekte en dan pas met 17 en 20 weken tegen weil. Die werkzaamheid van de enting tegen parvo van minimaal 5- 7 jaar is als ik me niet vergis vastgesteld door zowel de universiteit van zurich als munchen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door