Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Netty
#570795
Robert Koncarevic schreef: Helaas ben je dan te laat (als hij al 20 tot 50 teken heeft) met de tekenband. Het duurt 14 dagen voordat hij optimaal werkt.

Je kan eventueel wel een tekenshampoo gebruiken om alle teken in één keer te doden (over zwaar gif gesproken).

Sari heeft sinds één maand ook een tekenband. Hij heeft zo'n dikke vacht dat het heel moeilijk is om daar op tekenjacht te gaan. Ik wil het risico niet lopen.

Ik ben wel benieuwd hoe de (lokale) honden rond de landen waar de teek vandaan komt worden beschermd. Of zouden deze een natuurlijke weerstand tegen deze teek hebben opgebouwd? Ik denk namelijk wan wel.
in Maleisie, waar ik het over heb, zetten ze de honden gewoon in een gifbadje van Bayer, poedelen ze dan met het spul en er is geen teek meer te zien.......
als ik die tekenband zou gaan gebruiken is het niet in Nederland maar in Maleisie......en als ik hem ga gebruiken dan gaat hij inderdaad 2 weken van te voren om......
het punt is, ze heeft vorig jaar 5 maanden daar gewoond, en geen teek te bekennen, maar de laatste maand haalde ik ze met bosjes van haar vacht.
ik heb nu dus de keus.....of direct beginnen met die band.....maar dan weet ik niet of die krengen er nog zitten, of dat Bayergifbadje als ze er wel zouden zitten......

Barfplaats wordt gesponsord door