Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#541014
Sonja schreef: Nee, ik ben ook niet zo dol op die beestjes. ;)
Krijg trouwens ook spontaan jeuk bij het lezen van deze topic.
Ik heb zelfs jeuk in mijn oren en in mijn neus :o Echt alles kriebelt! En het ergste is dat die arme beestjes best wel een tijdje jeuk hebben, maar ik dacht dat mijn honden gewoon nooit vlooien zouden hebben of krijgen :-[ Maar dat is dus niet het geval, ze zullen wel opgelucht zijn dat de jeuk straks over is.
#541048
Laura2004 schreef: Ik heb zelfs jeuk in mijn oren en in mijn neus :o Echt alles kriebelt! En het ergste is dat die arme beestjes best wel een tijdje jeuk hebben, maar ik dacht dat mijn honden gewoon nooit vlooien zouden hebben of krijgen :-[ Maar dat is dus niet het geval, ze zullen wel opgelucht zijn dat de jeuk straks over is.
Waarom dacht je dat jouw dieren geen vlooien zouden krijgen? Dat heeft niks met wel of niet schoon zijn te maken hoor. Ze hoeven maar een egel tegen te komen, die barsten nl. van de vlooien, en het is raak. Eekhoorntjes en vossen zijn ook van die goeie leveranciers en reeen zijn favoriet voor teken. Daarom hier in het vlooien-teken seizoen toch maar druppels en/of bandjes. Andor had vorige week alweer een vieze teek in zijn gezicht en 2 dagen later een op z'n achterpootje. Bah, ik vind het zulke vieze krengen :-X
#541080
Nelly schreef: Waarom dacht je dat jouw dieren geen vlooien zouden krijgen? Dat heeft niks met wel of niet schoon zijn te maken hoor. Ze hoeven maar een egel tegen te komen, die barsten nl. van de vlooien, en het is raak. Eekhoorntjes en vossen zijn ook van die goeie leveranciers en reeen zijn favoriet voor teken. Daarom hier in het vlooien-teken seizoen toch maar druppels en/of bandjes. Andor had vorige week alweer een vieze teek in zijn gezicht en 2 dagen later een op z'n achterpootje. Bah, ik vind het zulke vieze krengen :-X
Ik weet wel dat het niks met vies zijn of schoon zijn te maken heeft, maar omdat ze nog nooit vlooien hadden gehad ging ik er gewoon van uit dat ze ze nooit zouden krijgen. Ziggy is heel erg allergisch voor vlooien middel, dus ik gebruik dat liever niet bij haar, vandaar. Het was gewoon naïeviteit (als dat een woord is).
#541090
Ik leef met je mee Laura ;)
Afgelopen najaar hier hetzelfde probleem gehad met Odin op bed :-X
Ik ben zeer rigoreus te werk gegaan, heb vlooiendruppels- poeder- én spray in de strijd gefgooid, werkelijk alles gewassen, alle knuffels een nacht in de poeder en daarna in de wasmachine, het hele huis gezogen en gesprayed (vergeet de auto niet) en het is gelukt hoor! het is echt heel vies om vlooien in je huis te hebben, sindsdien doe ik toch ook maar een pipetje in het vlooienseizoen.................succes :-*
Laatst gewijzigd door Bianca1 op di 02 mei 2006, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#541096
Bianca1 schreef: Ik leef met je mee Laura ;)
Afgelopen najaar hier hetzelfde probleem gehad met Odin op bed :-X
Ik ben zeer rigoreus te werk gegaan, heb vlooiendruppels- poeder- én spray in de strijd gefgooid, werkelijk alles gewassen, alle knuffels een nacht in de poeder en daarna in de wasmachine, het hele huis gezogen en gesprayed (vergeet de auto niet) en het is gelukt hoor! het is echt heel vies om vlooien in je huis te hebben, sindsdien doe ik toch ook maar een pipetje in het vlooienseizoen.................succes :-*
Oh ja, de auto!! Goed dat je dat zegt! ;)
#541320
Ajakkes Laura, wat vervelend voor je! Ik weet precies hoe je je voelt, overal jeuk, je ziet voortdurend vanalles springen ;) Stofzuigen is goed, liefst dagelijks, met een stuk vlooienband in de stofzak anders hopsen de opgezogen vlooien vrolijk weer naar buiten. Niet te veel dweilen ofzo want vlooienlarven houden van een vochtige omgeving.
Ik ben zelf behoorlijk allergisch voor vlooienbeten dus bij mij komen de dieren niet in de slaapkamer. Vroeger wel eens een echte plaag gehad in een warme zomer, bed en beddegoed vol met eitjes/larven en voordat je die allemaal weer weg hebt :-X Als de katten vlooien hebben zitten ze direct bij mij, kennelijk ben ik erg lekker, itt heer Kruimel (vlooien met smaak ;D).
Ik moet zeggen dat met de tegenwoordige anti-vlooienmiddelen ik zelden meer problemen heb. Vroeger met de Tiguvon en nu met de Advantage blijven ze redelijk goed weg. Het scheelt dat ik harde vloeren heb, da's makkelijker met stofzuigen. En ik moet ze echt niet in huis hebben want een van mijn katten is er verschrikkelijk allergisch voor.
#541435
Netty schreef: als je gezogen hebt.....dan of een prop krant in de opening doen, anders komen ze er vrolijk uitspringen, of de zak direct weggooien 8)
OOOO :o haha ik zie het zo voor me...
Ik heb een klodder vlooienpoeder opgezogen.
Trouwens als tip voor de terminators onder ons: als je op kill-an-destroy-mode staat, kan ik de ecostyle vlooienomgevingsspray aanbevelen. Op natuurlijke basis.
Het heeft hier goed gewerkt, je kunt gifloos al je vernietigingslust botvieren
#542499
ha gat jak; ik heb ooit ook een vlooienplaag in huis gehad. Was echt erg... als je op de grond lag om de krant te lezen dan sprongen ze zo voorbij :o. En dit geintje kwam van Pebbles, zij had uit het nest vlooien meegenomen en wij hadden dat niet direct gezien en toen was het "feest". Heel fijn met hoogpolig tapijt in een flatje. Weken ben ik er druk mee geweest.

Ben daardoor nu ook erg fanatiek om dit te voorkomen. Bas krijgt echt pipetten in zijn nek want een vlo bij hem zal ik noooooit zien. Helaas helpt dat spul niet tegen teken ook al beweerd de fabrikant van wel. Nou ja, als de vlooien maar wegblijven dan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door