Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door evds
#450350
Vandaag mijn jonge hond een rabies intenting laten geven :-\ Hij mag deze zomer mee naar Engeland op vakantie om daar schapen te drijven :D :D, en dan heb je die enting nodig anders kom je het land niet in...

Nu moet er over een maand via bloedonderzoek een titer bepaald worden en nu wilde ik dat combineren met het bepalen van de anti-stof waardes voor parvo en hondenziekte. Zijn deze laatste twee o.k. dan neig ik er heel sterk naar hem niet meer de cocktail te geven.

Kennen jullie een adres waar ze met je mee willen denken als het gaat om terughoudend enten en ook titers (laten) bepalen??

Alvast bedankt.
Door evds
#452244
Bedankt voor jullie reactie! Maar .... Amsterdam en Almere zijn allebei niet direct naast de deur voor mij (Noord Braband). Ik zoek dus nog verder maar weet nu in iedergeval waar Tannetje zit :D
Door Ine
#452261
evds schreef: Bedankt voor jullie reactie! Maar .... Amsterdam en Almere zijn allebei niet direct naast de deur voor mij (Noord Braband). Ik zoek dus nog verder maar weet nu in iedergeval waar Tannetje zit :D
Misschien kun je het ook op laten sturen en het bij je eigen da laten doen. Ik heb het ook en ga komende week 4 honden laten titeren.
Mijn da heeft de gebruiksaanwijzing gelezen en wil nu van Utrecht weten, hoe betrouwbaar de uitslagen zijn.
Maakt voor mij verder niet uit, maar als hij dat graag wil ;)
Ik ben al blij, dat hij zijn medewerking verleent en er ook open voorstaat.
Hij heeft voor mij ook de Rabiësenting van Nobivac besteld, terwijl hij zelf Merial spuit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#452294
evds schreef: Vandaag mijn jonge hond een rabies intenting laten geven :-\ Hij mag deze zomer mee naar Engeland op vakantie om daar schapen te drijven :D :D, en dan heb je die enting nodig anders kom je het land niet in...

Nu moet er over een maand via bloedonderzoek een titer bepaald worden en nu wilde ik dat combineren met het bepalen van de anti-stof waardes voor parvo en hondenziekte. Zijn deze laatste twee o.k. dan neig ik er heel sterk naar hem niet meer de cocktail te geven.

Kennen jullie een adres waar ze met je mee willen denken als het gaat om terughoudend enten en ook titers (laten) bepalen??

Alvast bedankt.
Dat lab die de rabiestiter zou misschien ook de andere titers kunen bepalen. Dat zou je DA even na kunnen vragen, omdat die contacten heeft met het betreffende lab.

De dierenarts die ik had toen ik in Zundert woonde was heel meegaand met entingen e.d. je kon het krijgen zoals je het hebben wilde en hij was ook bereid je erin te adviseren daar hij zijn eigen honden ook met beleid entte. Of ze daar ook titers konden bepalen weet ik niet, de rabiestiterbepaling lieten hun door een duits lab doen.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 26 dec 2005, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#452509
Iedere DA (als ie zou willen) een titersbepaling kit bestellen voor Parvo en Hondenziekte (en andere ziektes).
Door evds
#452986
Ik ga de DA hier in de buurt nog eens bellen en vragen of hij een en ander kan regelen. Ik ken hem/haar? nog niet zo goed want woon nog maar 1,5 jaar hier en kom niet zo vaak bij een DA ;)

Vorige week heeft Dwan zijn rabies enting gehad bij een "andere" DA waar ik speciaal naar toe was gegaan imv officiele heupfotos en heb de enting(Nobivac rabies) direct gecombineerd. Daar was het ook mogelijk (al hoewel niet gebruikelijk) om titers te bepalen voor "andere" hondenziektes, ze doen het zelf niet maar sturen het op, maar dat is weer een uurtje rijden. Ik wilde het inderdaad combineren met de rabies titer. Hoeft er ook maar 1 keer bloed worden geprikt bij mijn "spring in het veld".

Ik werd trouwens geadviseerd om na twee weken nog eens te enten tegen rabies zodat je zeker bent dat het aantal antistoffen in het bloed groot genoeg is bij de titer bepaling. Dat met name imv de kosten van de titerbepaling. Maf toch! Doe ik niet hoor!!!

Ik was van plan om naast rabies, parvo en hondenziekte te laten bepalen en bij te lage antistoffen nog een(1?) keer te enten. Ipv de "gebruikelijke" cocktail met 1 jaar. Ik weifel nog over de ziekte van Weil.....

Bedankt voor jullie reacties!
Door evelyn02
#457989
evds schreef: Ik werd trouwens geadviseerd om na twee weken nog eens te enten tegen rabies zodat je zeker bent dat het aantal antistoffen in het bloed groot genoeg is bij de titer bepaling. Dat met name imv de kosten van de titerbepaling. Maf toch! Doe ik niet hoor!!!

De kosten kunnen een aspect zijn maar ook als je zeker moet zijn dat de titer hoog genoeg is. Zou de titer over drie maanden niet hoog genoeg zijn, moet je weer enten en weer drie maanden wachten. Stel dat je perse op een bepaald moment in een land moet zijn waar titerbepaling vereist is, zou dit een probleem kunnen zijn.

Evelyn
Door lin-da
#459349
Ik kreeg van de week een brief met daarin een herrinnering om te enten. Wel stond er in grote rode letters dat hun streven is om nog zo min mogelijk te enten. Tijdens het consult zou ik hier meer over horen, dus ben benieuwd hoe hij het wil gaan aanpakken.

Gr linda
Door evds
#460125
lin-da schreef: Ik kreeg van de week een brief met daarin een herrinnering om te enten. Wel stond er in grote rode letters dat hun streven is om nog zo min mogelijk te enten. Tijdens het consult zou ik hier meer over horen, dus ben benieuwd hoe hij het wil gaan aanpakken.

Gr linda
Ben benieuwd!

Ik ben al een week bezig met het bellen en praten met DA's in mijn beurt maar heb er, in mijn buurt, nog geen gevonden die serieus wil meedenken en een titer-test wil doen. Ja ze willen wel bloed naar een lab opsturen (a een flinke somma) maar vinden het toch eigenlijk onzin en adviseren bijna allemaal te enten / boosteren voor van alles en nog wat.

Maar ik heb gelukkig ook positieve verhalen gehoord en op dit forum gelezen. Dus wie weet. Succes!
Door evds
#476338
Gister ben ik bij Tannetje geweest en is voor mijn jonge hond (15 mnd) een parvo/hondenziekte titer bepaald.
Deze hond heeft de eerste puppie enting gehad met 5 weken (wat vroeg dus misschien niet aangeslagen) en daarna de cocktail op 12 weken.
Parvo was goed, hondenziekte onvoldoende. Vanwege zijn leeftijd hebben we besloten om hem toch nog eens de puppie enting (parvo/hondenziekte) te geven. Voor de zekerheid.

Ik ben van plan om voor mijn andere twee honden (4 en 5 jaar oud en 3 jaar niet meer ge-ent) zelf de parvo/hondenziekte titers te bepalen en dan ook voor de jonge hond nogmaals ter controle of de hondeziekte titer dan wel goed is.

Ik ent niet voor weil. En alleen voor rabies ivm reizen naar Engeland.
Door ~Joke~
#494487
evds schreef: Ik werd trouwens geadviseerd om na twee weken nog eens te enten tegen rabies zodat je zeker bent dat het aantal antistoffen in het bloed groot genoeg is bij de titer bepaling. Dat met name imv de kosten van de titerbepaling. Maf toch! Doe ik niet hoor!!!
Vandaag kreeg ik de uitslagen van de rabies titerbepaling van mijn drietal binnen. Ze titers waren van alledrie hoog genoeg. Ennn.... Penny is maar 1 keer gevaccineerd [vorig jaar] . Waar het advies om 2 keer binnen de 2-4 weken te vaccineren om de titer hoog genoeg te krijgen op gebaseerd is zou ik nu wel eens willen weten!
Ik heb het me destijds met Spike en Kyra helaas wel aan laten praten. Toen wist ik niet beter....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#494506
Ik kom toch wel eens honden tegen die na een enting een te lage titer hebben. Niet vaak, maar wel af en toe. ik zou dus niet standaard twee keer enten, maar je loopt wel het risico dat je twee keer een titerbepaling moet doen.
Door ~Joke~
#494790
Als je van tevoren weet dat je naar dergelijke landen gaat kun je het jaar ervoor al een keer tegen rabies vaccineren. Dan titer bepalen en indien nodig het jaar erop nog een keer vaccineren. Ik heb zelf nog altijd spijt dat ik het me destijds aan heb laten praten. Daarbij kreeg Spike de eerste rabies enting tegelijk met de puppycocktail en 4 weken later nog een keer rabies. :( Slechter kun je het niet doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door