Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door bowie
#440618
Jantien schreef: mijn vraag is eigenlijk of je de hond die barft wel moet ontwormen ::)
ik ben daar namelijk mee gestopt sinds hij actief aan het barfen is...
weet iemand hoe dat zit?
Vind nooit meer wat sins ik barf en kvv voer dus ontworm ze ook niet meer :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#440622
Ik denk dat gezonde voeding zeker bijdraagt aan een betere weerstand en dus minder wormen.
Het schijnt trouwens ook dat een paar wormen wel goed zijn om de weerstand op peil te houden.

Je zou een keer zijn ontlasting kunnen laten nakijken als je het zeker wilt weten. Ik kom ook bij barfende honden nog wel eens een wormpje tegen, maar veel minder dan bij brokkeneters.
Laatst gewijzigd door Hitam op vr 09 dec 2005, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantien
#440717
ok nou ik heb er de laatste tijd niet meer zo op gelet.
zal binnenkort wel een pilletje geven, er lopen nog al wat kleine kinderen in huis die nogal eens een kusje :-* krijgen van de hond....en mij is altijd geleerd dat een hodn wormen onder zijn tong heeft ::) ik zou het niet weten maar kwaad zou het niet moeten kunnen denk ik als ik ze een keer ontworm
Door Lizzy
#440788
Jantien schreef: ok nou ik heb er de laatste tijd niet meer zo op gelet.
zal binnenkort wel een pilletje geven, er lopen nog al wat kleine kinderen in huis die nogal eens een kusje :-* krijgen van de hond....en mij is altijd geleerd dat een hodn wormen onder zijn tong heeft ::) ik zou het niet weten maar kwaad zou het niet moeten kunnen denk ik als ik ze een keer ontworm
Nou, dat is nog maar de vraag! Wormmiddelen bevatten stoffen die in staat zijn om gezonde wormen van diverse types uit te roeien! Dus dat moet wel een gifje wezen! En wat nou als jouw hond geen wormen heeft? Voor niks de pilletjes gegeven....... Zonde, vind ik! Draagt niet bij aan de gezondheid! Waarom geen mestonderzoek?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door