Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#385673
Hi,

Heb met Ken eea te verduren op dit moment.
(Zie medisch / uitdrogings tips.)

Lees hier links en rechts dat entingen / vlooienpipetten
veel meer effect kunnen hebben dan gedacht.
Hier ben ik inmiddels ook mee gestopt. :-\
Kan / moet ik wel ontwormen?!

Kan een hond nog meer verzwakken als hij al niet
fit is en deze rommel er ook (trouw) nog eens over
heen krijgt? ???

Thanks!
Laatst gewijzigd door Poedelpret op wo 14 sep 2005, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#385710
Nou, ik kan alleen mijn persoonlijke mening geven:

Ontwormen doe je louter en alleen wanneer een hond werkelijk wormen heeft. Ontwormen doe je niet preventief. Want er gaat niks preventiefs uit van ontwormen. Een ontwormde hond kan over 4 weken weer wormen hebben.... (niet eens zo onwaarschijnlijk want van ontwormen krijgt de hond alleen maar zwakkere darmen, Je gebruikt namelijk toch tamelijk zwaar gif om supersterke dieren als wormen te doden).

Nu kun je niet iedere wormbesmetting met het blote oog zien. Daarom is het niet onverstandig om zo nu en dan een mest-onderzoek te laten uitvoeren. Je spaart dan van drie dagen ontlasting op en je DA bekijkt de mest dan onder de microscoop. Niet iedere DA vindt dat een fijn plan, dus van te voren even overleggen.
Door Anneke V
#385895
Vermits die pipetten puur vergif zijn denk ik wel dat ze bij een verzwakte hond beter niet gebruikt worden... :-\

Ik heb al gelezen van honden die er haaruitval of uitslag van kregen...het is dan ook een insecticide... :-\

Ben je bang voor teken??? Je kan misschien zo'n bio bandje ofzo kopen met kruiden tegen de teken ???

Qua inentingen denk ik echt dat je moet opletten...als het nog een pup is heeft hij volgens mij wel bepaalde inentingen nodig ??? Volgens mij toch...Iemand anders ???

Ik laat mijn pups toch hun eerste noodzakelijke inentingen krijgen...
Laatst gewijzigd door Anneke V op wo 14 sep 2005, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#386020
Lizzy schreef: Nu kun je niet iedere wormbesmetting met het blote oog zien. Daarom is het niet onverstandig om zo nu en dan een mest-onderzoek te laten uitvoeren. Je spaart dan van drie dagen ontlasting op en je DA bekijkt de mest dan onder de microscoop. Niet iedere DA vindt dat een fijn plan, dus van te voren even overleggen.

Ik ben gewoon, met een plaat voor mijn hoofd ;), naar de da gegaan met een potje ontlasting. En toen gevraagd of ze dat even na wilden kijken op wormen. Een groot vraagteken op het gezicht van de assistente, en toen zei ze aarzend "ja, dat kan inderdaad". Ik heb zelfs niets hoeven te betalen. ;D Maar of ze er nu blij mee waren... 8)
Door Mevroi Kruim
#386024
mb schreef: Ik ben gewoon, met een plaat voor mijn hoofd ;), naar de da gegaan met een potje ontlasting. En toen gevraagd of ze dat even na wilden kijken op wormen. Een groot vraagteken op het gezicht van de assistente, en toen zei ze aarzend "ja, dat kan inderdaad". Ik heb zelfs niets hoeven te betalen. ;D Maar of ze er nu blij mee waren... 8)
;D ;D ;D ;D de overvaltactiek dus!
Kan ik die plaat ff lenen?
Door Lizzy
#386026
mb schreef: Ik ben gewoon, met een plaat voor mijn hoofd ;), naar de da gegaan met een potje ontlasting. En toen gevraagd of ze dat even na wilden kijken op wormen. Een groot vraagteken op het gezicht van de assistente, en toen zei ze aarzend "ja, dat kan inderdaad". Ik heb zelfs niets hoeven te betalen. ;D Maar of ze er nu blij mee waren... 8)
;D ;D ;D ;D ;D

Da's ook niet verkeerd natuurlijk ;D!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door