Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door robke1974
#3460342
hallo allemaal,
wij hebben een 16.7 jarige Jack Russel waar giardia is op aangetroffen,
eerst wat meer info over Jack, neemt een hele tablet cortisonen voor de hoest en wat hartmedicatie voor lekkende hartkleppen, en een spuitje voor een vergrote lever.
voor de rest is jack nog vrij gezond zien en horen doet hij nog heel goed alsook koppig zijn :)

bij hem is een maand of 4 geleden giardia vastgesteld, begonnen met 5 dagen panicure 10 dagen rust en terug 5 dagen panicure, leek aanvankelijk te helpen en test was negatief, toch al snel werd de stoelgang zoals water en verschrikkelijk stinken, wij terug naar de dierenarts en opnieuw moesten we stoelgang binnen brengen en jawel deze keer giardia met cisten, opnieuw een kuur met panacure 5 dagen dan 10 dagen niets en weer 5 dagen. --> niet echt verbetering laten testen en de test gaf weeral positief voor giardia, de dierenarts zei dat het de laatste kuur was wat ze nu ging meegeven want helpt toch niet met die cortisonen wat hij moet nemen.

na wat rondlezen op dit forum hebben we nu een kuur van 10 dagen panicure gegeven, het was iets gebeterd maar het komt toch wel weer terug, en nu is het weer stinkende ontlasting met stukjes onverteerde etensresten, dus duidelijk giardia.
giardex enzo hebben we ook al geprobeerd maar gaf geen verbetering.

We zijn zo ongeveer ten einde raad, we doen alles wat we kunnen voor de parasiet kapot te krijgen zoals iedere stoelgang met kokend water begieten na het proberen op rapen, pootjes in ontsmettingsbad na het poepen of plassen, stoomreinigen, enzv enzv.

Nu zijn we uit noodzaak naar een andere dierenarts gegaan en ja wat geeft hij mee...panicure 7 dagen, 7 dagen niets en weer 7 dagen. ik weet op voorhand dat dit niets gaat opbrengen.

er is ook nog metrobactin maar aangezien hij een vergrote lever heeft van de cortisonen weet ik niet of dit middel wel mag aanzien er op de bijsluiting staat niet gebruiken bij leveraandoeningen.

Ik heb hier op het forum iets over een Duivenmiddel gelezen genaamd SPARTRIX wat uitzonderlijk goed zou helpen... maar natuurlijk ben ik daar voorzichtig mee zonder overtuigingen dat het voor mijn hondje geen kwaad kan, moet er namelijk 16 tabletten per dag van nemen.

Heeft iemand goede tips/raad voor ons want we zien het somber in, en probeer zo maar eens fris gaan te werken.
alvast bedankt voor het lezen en eventuele goede tips.
groeten Rob
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460343
Hoe heb je de giardex toegepast?
Maandenlang en samen met de panacur kuren? Het werkt niet zo snel.

Metrobactrin werkt wel vaak beter dan panacur, maar ik kan idd niet zeggen of hij dat mag hebben.
De vraag is wel, wat dan... Zo blijven rondlopen is toch ook geen optie... Misschien is het risico ivm de lever lopen dan een beter idee, maar daar wil ik me zelf niet over uitspreken, dat moet je zelf beslissen!
Of stoppen (afbouwen) met de cortisonen als die de boel verergeren. Ik weet niet hoe ernstig de symptomen waren dat je dat permanent blijft geven en of dat een optie is...
Door Lizzy
#3460347
pearlsofpassion schreef: za 03 jun 2023, 08:53 Hoe heb je de giardex toegepast?
Maandenlang en samen met de panacur kuren? Het werkt niet zo snel.

Metrobactrin werkt wel vaak beter dan panacur, maar ik kan idd niet zeggen of hij dat mag hebben.
De vraag is wel, wat dan... Zo blijven rondlopen is toch ook geen optie... Misschien is het risico ivm de lever lopen dan een beter idee, maar daar wil ik me zelf niet over uitspreken, dat moet je zelf beslissen!
Of stoppen (afbouwen) met de cortisonen als die de boel verergeren. Ik weet niet hoe ernstig de symptomen waren dat je dat permanent blijft geven en of dat een optie is...
Ik weet niet wat jouw bron is maar bij mijn weten heeft Metrobactin een werkzaamheid van 30% tot maximaal 50% en Panacur 50% tot zelfs 80%.
Door Lizzy
#3460348
Ik weet van dat duivenmiddel. Maar ik wil daar liever niet openbaar op het forum op in gaan. Je zou een bericht kunnen sturen (Prive Bericht) naar deze gebruiker: memberlist.php?mode=viewprofile&u=2843

En verder weet ik wat een drama Giardia is :-X . Als je het op een natuurlijke manier wenst te proberen of natuurlijke ondersteuning zoekt: adviseer ik je om Eva Tesselaar te contacten: https://www.evatesselaar.nl/?fbclid=IwA ... sx18zbAbO0 (zij heeft volgens mij geen patiëntenstop - Sjoerd is door een andere dame geholpen (https://natuurgeneeskundeenvoedingbijdi ... Vage_NIhSo) maar zij heeft een patiëntenstop. Beide werken wel samen.
Door robke1974
#3460358
pearlsofpassion schreef: za 03 jun 2023, 08:53 Hoe heb je de giardex toegepast?
Maandenlang en samen met de panacur kuren? Het werkt niet zo snel.

Metrobactrin werkt wel vaak beter dan panacur, maar ik kan idd niet zeggen of hij dat mag hebben.
De vraag is wel, wat dan... Zo blijven rondlopen is toch ook geen optie... Misschien is het risico ivm de lever lopen dan een beter idee, maar daar wil ik me zelf niet over uitspreken, dat moet je zelf beslissen!
Of stoppen (afbouwen) met de cortisonen als die de boel verergeren. Ik weet niet hoe ernstig de symptomen waren dat je dat permanent blijft geven en of dat een optie is...
Nee maar een goede 3 weken hebben we dit gegeven, samen met panicure. Stoppen met de cortisonen is geen optie,we hebben al wat afgebouwd en terug moeten verhogen, dan hoest hij de hele tijd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460365
robke1974 schreef: za 03 jun 2023, 15:57 Nee maar een goede 3 weken hebben we dit gegeven, samen met panicure. Stoppen met de cortisonen is geen optie,we hebben al wat afgebouwd en terug moeten verhogen, dan hoest hij de hele tijd.
Zo snel werkt dat idd niet.
Door robke1974
#3460424
heb het gelezen, kan jullie al niet genoeg bedanken voor de hulp, hopelijk komt alles snel goed.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte :)
vriendelijke groeten ;)
Door Lizzy
#3460426
robke1974 schreef: di 06 jun 2023, 16:28 heb het gelezen, kan jullie al niet genoeg bedanken voor de hulp, hopelijk komt alles snel goed.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte :)
vriendelijke groeten ;)
Hartstikke fijn! We horen heel graag of het bij jouw hond ook zo goed werkt!
Door robke1974
#3463007
hoi,

hierbij na 3 maanden opnieuw een update,

Jammer genoeg heeft de gambamix ook niet het gewenste effect gehad, het leek aanvankelijk te helpen maar
toch kwam de giardia na enkele weken in alle hevigheid terug, de volgende gambamix kuur had nog weinig effect,

Hebben alles gedaan wat we konden, stoomreinigen, VVK versvoer, speciaal giardia eten, wormenpoeder, l-glutamine, verteringsenzymen, leveronderzoeken, onderzoeken in het algemeen, enzv enzv...

Iedereen zegt wel wat anders dit proberen dat proberen, m.a.w we hebben al een klein kapitaal uitgegeven aan allerlei producten,
Dierenartspractijken staan niet te springen om Jack te behandelen, heb met het Woud contact gehad,
antwoord wat ze hadden, gezien de voorgeschiedenis gelieve naar jou eigen dierenarts te gaan... daar moesten we het mee doen.

Jack is ook geen gemakkelijke hond, hij vindt 2x iets lekker, bestel je zo eten en mijnheer beslist dan om het niet meer te eten...
zelfs uithongeren helpt niet.

Ze hebben ons al enkele keren gezegd dat een oude hond met weinig weerstand geen kans maakt om van de giardia te genezen, ik moet het nog geloven ook tot het tegendeel bewezen kan worden.

Je kan zeggen komt het van een andere oorzaak dat hij niet van de giardia afkomt ? wie gaat het zeggen :(

Dus we hebben het wat opgegeven, tips zijn nog altijd welkom maar onze hoop is allang weg om hem te genezen.

Vriendelijke groetjes Rob
Door Lizzy
#3463014
robke1974 schreef: wo 13 sep 2023, 08:12 hoi,

hierbij na 3 maanden opnieuw een update,

Jammer genoeg heeft de gambamix ook niet het gewenste effect gehad, het leek aanvankelijk te helpen maar
toch kwam de giardia na enkele weken in alle hevigheid terug, de volgende gambamix kuur had nog weinig effect,

Hebben alles gedaan wat we konden, stoomreinigen, VVK versvoer, speciaal giardia eten, wormenpoeder, l-glutamine, verteringsenzymen, leveronderzoeken, onderzoeken in het algemeen, enzv enzv...
Oh oh, wat een drama :'( . Wat is speciaal giardia eten? Koolhydraatvrij bedoel je?
L Glutamine en verteringsenzymen gaan allemaal niet werken tegen Giardia. Dat is alleen om de darm te beschermen tegen hele grote schade van die ROT Giardia.
Iedereen zegt wel wat anders dit proberen dat proberen, m.a.w we hebben al een klein kapitaal uitgegeven aan allerlei producten,
Ja. Ik weet het. Ik ken het. Ik heb echt duizenden euro's uitgegeven aan Sjoerd en zijn Giardia (incl de nasleep). Dus welkom bij de club.
Dierenartspractijken staan niet te springen om Jack te behandelen, heb met het Woud contact gehad,
antwoord wat ze hadden, gezien de voorgeschiedenis gelieve naar jou eigen dierenarts te gaan... daar moesten we het mee doen.
Want? Omdat ze het ook niet meer weten? Heeft je dierenarts al Panacur + Metrobactin tegelijkertijd voorgesteld? Ook niet fijn hoor... :-\
Jack is ook geen gemakkelijke hond, hij vindt 2x iets lekker, bestel je zo eten en mijnheer beslist dan om het niet meer te eten... zelfs uithongeren helpt niet.

Ze hebben ons al enkele keren gezegd dat een oude hond met weinig weerstand geen kans maakt om van de giardia te genezen, ik moet het nog geloven ook tot het tegendeel bewezen kan worden.
Nou, het klopt wel dat geen enkel middel (niet 1) de giardia allemaal doodt. Wat ze doen (Metrobactin, Panacur, etc) is de infectiedruk verlagen. En dan moet de hond het zelf op gaan pakken de Giardia uit het lichaam te werken. Jouw hond doet dat dus niet. En dat komt (denk ik) omdat hij op de prednison staat.
Je kan zeggen komt het van een andere oorzaak dat hij niet van de giardia afkomt ? wie gaat het zeggen :(
Zie hierboven. En ik denk dat daarbij komt dat hij zichzelf steeds opnieuw besmet. Komt je hond in slootjes, meertjes, ander water? Daar moet je hem uit houden. En vermijd ook drukke honden uitlaat gebieden.
Dus we hebben het wat opgegeven, tips zijn nog altijd welkom maar onze hoop is allang weg om hem te genezen.

Vriendelijke groetjes Rob
Hoeveel last heeft hij van de Giardia Rob? Heeft hij veel diarree?

Ik kan je nog wel iets aanbieden. Een speciaal enzymen preparaat. Nul garantie dat het gaat werken. Maar het heeft Sjoerd uiteindelijk wel geholpen, maar ik zeg daar wel bij : samen met Parasietmix Inwendig. En ik zie dat je dat nog niet geprobeerd hebt. Dat moet je dan wel bestellen. Dat kost je de kop niet. En dat moet je dan ook in een andere dosering gaan geven als op het flesje is aangegeven. Mocht je het willen proberen: stuur me dan een PB, dan stuur ik ze je gratis toe en geef je de gebruiksaanwijzing (waar je je echt strikt aan moet houden) en dan vertel ik je ook welke dosering Parasietmix Inwendig je moet geven. Het mooie van de Parasietmix Inwendig is dat je dit echt langdurig aan hem mag geven. Mocht je het toch niet helemaal weg krijgen (en daar gaan we natuurlijk wel voor!) : dan kun je het daarmee misschien toch goed onder controle houden.

Parasietmix Inwendig kun je hier bestellen:

https://krachtigkruid.nl/webshop#!/Krac ... =129770774
Door robke1974
#3463166
Hoi hoi,
Dat speciale eten wat ik bedoelde is van BELLFOR, dat noemen ze zelf het Giardia menu, zijn blikken natvoer genaamd Freiland-Menu en vermal poeder (een soort wormenpoeder).

Het enige middel ze bij onze DA geven is Panacur, ik vroeg of er nog iets anders was, dat is het enige middel antwoorde ze :???:

Om eerlijk te zijn, zijn we de laatste tijd zo wanhopig opzoek naar een oplossing dat ik op TikTok een filmpje zag voorbij komen waar iemand met een schepnet de uitwerpselen opving, ik naar de winkel een mini schepnetje gekocht voor goudvisjes en plastik zakje erin en wonderbaarlijk kunnen we al een week iedere uitwerpsel opvangen, dus gedaan met kokend water telkens over de stoelgang te gieten, en zo gaat het besmettings risico drastig omlaag, maar of het gaat helpen is nog maar de vraag :-\

Eigenlijk kan hij heel moeilijk besmet worden van buitenaf, als we gaan wandelen nemen we de honden-buggy en komt zelden daar uit tot we weer thuis zijn.

Volgens mij heeft hij zelf gewoon niet meer de kracht om de parasiet te lijf te gaan vanwege de cortisonen..

MAAR we geven de hoop niet op, zullen blijven vechten tegen deze ROTparasiet zolang we kunnen.

Fijne avond Roberto
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door