Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door viperenoscar
#3454663
Hallo

Mag ik vragen waar jullie tegenwoordig de diatomeeënaarde kopen? Ik kocht deze eerst bij iets gezond maar deze heeft ze niet meer. Heb wel nog gezocht of datzelfde merk ergens anders te koop is maar helaas zonder succes. Mag natuurlijk ook een ander merk zijn als het maar food grade is. Alle tips zijn welkom!
Door viperenoscar
#3454677
Ai dat is maar 200 gram, is echt flink duurder geworden. Wil paar keer per jaar een kuur van 60 dagen doen.....
Of misschien nog zoeken of ik een Poolse site kan vinden die ook naar Nederland verstuurd. Daar kwam volgens mij ook die emmer van iets gezond vandaan
Dankjewel voor de tip Lizzy!!!
Ik denk er nog even over na.
Door zurca
#3460200
Zou diatomeeën aarde ook in te zetten zijn tegen teken? De hond er mee "inpoederen"? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Door viperenoscar
#3460201
Ze zeggen dat het ook tegen vlooien werkt, teken weet ik niet.
Maar ik verwacht dat ze er wel een hele droge huid van krijgen, tenminste zo reageert mijn huid erop als het ook maar een beetje mee in aanraking komt. Ideaal lijkt het me niet.
Door Lizzy
#3460205
Ik zou het niet doen. Het droogt de huid vreselijk uit. Hier helpt goed: insprayen met biologische appelazijn/water + zeezout oplossing.

100 ml warm water
150 ml appelazijn, bij voorkeur troebel, biologisch azijn
¼ theelepel zeezout of roze Himalaya zout

Dat in een spray fles. Hier vinden ze sprayen echt een no-no dus ik spray het op een washand en wrijf ze daarna in. Gebruik dit niet iedere dag maar om de paar dagen.

Overigens had ik vorig jaar voor Sjoerd Spagyriek parasieten via Diane Sari en echt 1 teek van hem afgehaald. Ik ga dat ook maar weer bestellen. En ik gaf dat inwendig.
Door zurca
#3460221
Lizzy schreef: di 30 mei 2023, 16:42 Ik zou het niet doen. Het droogt de huid vreselijk uit. Hier helpt goed: insprayen met biologische appelazijn/water + zeezout oplossing.

100 ml warm water
150 ml appelazijn, bij voorkeur troebel, biologisch azijn
¼ theelepel zeezout of roze Himalaya zout

Dat in een spray fles. Hier vinden ze sprayen echt een no-no dus ik spray het op een washand en wrijf ze daarna in. Gebruik dit niet iedere dag maar om de paar dagen.

Overigens had ik vorig jaar voor Sjoerd Spagyriek parasieten via Diane Sari en echt 1 teek van hem afgehaald. Ik ga dat ook maar weer bestellen. En ik gaf dat inwendig.
Bedank voor je reactie Lizzy...mmm als het de huid uitdroogt dan ga ik dat maar niet proberen.
Ik ga appelazijn kopen bij de reformwinkel en een sprayfles. Hoe lang bewaar jij je brouwsel en hoe? (Koelkast of gewoon in een kast?)
Dat andere product wat je noemt ga ik eens googlen ;)
Door Lizzy
#3460232
zurca schreef: di 30 mei 2023, 22:13 Bedank voor je reactie Lizzy...mmm als het de huid uitdroogt dan ga ik dat maar niet proberen.
Ik ga appelazijn kopen bij de reformwinkel en een sprayfles. Hoe lang bewaar jij je brouwsel en hoe? (Koelkast of gewoon in een kast?)
Dat andere product wat je noemt ga ik eens googlen ;)
Oh dat blijft wel een weekje of 2 goed. Ik bewaar het niet in de koelkast.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door