Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#3447721
Ik heb geen flauw idee hoe Woody aan vlooien komt. We staan al een week op de camping en we zagen gisteren in eens wat springen in zijn vacht. Kunnen vangen en ja hoor, een vlo :-\ ....en dat was niet de enigste. Hij heeft dus vlooien......maar hoe komen we er vanaf? Ik gebruik liever geen gif als het ook anders kan. Helemaal omdat mijn schildklier zwaar reageert op gif. Heeft iemand tips hoe je er zonder gif vanaf kunt komen? Ik heb geprobeerd hem met een vlooienkam te kammen en op de kort behaarde delen lukt dat goed. Alleen de langere vacht ( bijna zijn hele lichaam op zijn kop en poten na) gaat niet goed en doet zeer. En mocht er toch gif nodig zijn....welk middel werkt dan goed? Want tegen veel vlooienspul zijn ze resistent.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3447722
Hoe het anders kan weet ik niet want bij vlooien geef ik een pipetje. Vectra 3D werkt hier prima.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3447723
Als ik ooit een hond had met vlooien, sopte ik hem helemaal in met een milde shampoo (de tea-tree shampoo van Urtekram is hier favoriet) en dan heel goed uitspoelen, zodat de vacht overal een poosje door-en-door nat is. Vlooien verdrinken dan. Als je een kleine hond hebt zou je kunnen overwegen om hem een poosje tot aan zijn kopje in een bak water te zetten (nadat je hem hebt ingesopt, zodat er geen lucht meer in zijn vacht zit). De vlooien die het overleven zullen naar de kop kruipen en zijn dan eenvoudiger te pakken.
Na de wasbeurt op een witte handdoek zetten en tijdens het drogen de vlooien die je dan evt. nog tegen komt pakken en in een glaasje water naar de bodem laten zinken. Ze verdrinken dan vanzelf.
Zo is het hier altijd goed gegaan en ik heb nooit gif gebruikt.
Door Lizzy
#3447724
Ik zou de Woody eerst wassen met een natuurlijke hondenshampoo tegen vlooien. Daar zijn er zat van. En verder vind ik het lastig want naar mijn mening werken niet alle natuurlijke middelen tegen vlooien even goed en ik red mijzelf met vlooienkammen, wat jij dus niet kunt :-\ . Ik vind Stop Bodyguard redelijk werken. Maar erg duur. Of deze: https://www.natuurlijkvoordehond.nl/a-5 ... escription. Die is goed betaalbaar.
Door suzanne 1
#3447785
Bedankt voor de tips. We hebben hem eerst een poos in zee laten zwemmen (vindt hij geweldig) en hoop dat er daardoor veel al verdronken zijn. En daarna met vlooienshampoo gewassen. Tot nu toe geen pietjes meer gevonden. We houden het in de gaten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door